Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Elke maand schrijf ik in 2 regionale bladen (Heino en Raalter Koerier) een artikeltje over Duurzaamheid.
Soms ook iets persoonlijks, zoals deze maand over mijn Tesla Model 3.
Het begint alsvolgt:

Tesla ervaringen​

Na 2,5 jaar elektrisch rijden, heb ik mijn Tesla Model 3 ingeruild voor een andere Tesla.
Een mooi moment om terug te blikken op hoe het is bevallen en wat de kosten zijn. En daarnaast te reageren op de soms negatieve reacties.

Meer lezen:
Heino Koerier - oktober 2021
Welk model rij je nu?
 

Na 2,5 jaar elektrisch rijden, heb ik mijn Tesla Model 3 ingeruild voor een andere Tesla.

Welk model rij je nu?

Een Model Y. In een ander draadje (Model Y) iets over hoe dat zo gekomen is:

1634899597288.png

Rode Alloygaters laten monteren. Geeft wat accent op het - verder wat erg zwarte - beeld. ;)

Zwarte deurhandles op een zwate carroserie heeft overigens ook een nadeel: In het donker was het zoeken waar ik de deur moest openen. :oops:
 
Last edited:
Heat is on 😀

Mooi artikel.
"Endowment effect", weer iets bijgeleerd😉
Bestuurders van Multinationals in eendert land doen er volgens mij sowieso goed aan om zo neutraal mogelijk in het openbaar te blijven. Het tij kan snel keren. In de VS best de twee partijen ’sponsoren’ ipv op een paard de wedden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Mooi artikel.
"Endowment effect", weer iets bijgeleerd😉
Bestuurders van Multinationals in eendert land doen er volgens mij sowieso goed aan om zo neutraal mogelijk in het openbaar te blijven. Het tij kan snel keren. In de VS best de twee partijen ’sponsoren’ ipv op een paard de wedden.
Mooi artikel? Vond het bias eraf druipen eigenlijk maar ‘mooi’ bedoelde je misschien anders.
Misschien komt FSD dan sneller naar de EU 😬
 
Mooi artikel.
Ook weer van iemand die het ergens heeft horen bellen, maar niet weten waar de klepel hangt.

Ik bedoel maar, zijn 12 aanrijdingen van Tesla's op stilstaande hulpverleningsvoertuigen op +4000 vergelijkbare ongevallen met andere merken per jaar een patroon? Het lijkt me dat procentueel gezien je meer risico om aangereden te worden door een ander merk dan door een Tesla. Maar het bekt wel lekker in de media en genereert clicks om anti Tesla artikels te plaatsen.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and Maarten
Interessante vergelijking, en verassende keuze.


Enkele opmerkingen:

Meestal als m'n over Apple Car of Android auto begint en dan nog zegt in de Tesla het altijd spitten is door de moeilijke menu's dan moet ik al lachen maar goed. Ik stel mij ook de vraag waarom m'n deze wagens vergelijkt met een SR+ toch niet om de prijs hoop ik....
Die beemer met het M pack, de ledere stoelen en de opties die ik meende te zien, ga je snel richting LR en meer. Dit zal wss voor de Mercedes ook wel gelden.

Ik was verschoten van de opmerking het interieur. (stiekem toch niet heel verkeerd)

Voor de rest allemaal leuk speelgoed
 
Ook weer van iemand die het ergens heeft horen bellen, maar niet weten waar de klepel hangt.

Ik bedoel maar, zijn 12 aanrijdingen van Tesla's op stilstaande hulpverleningsvoertuigen op +4000 vergelijkbare ongevallen met andere merken per jaar een patroon? Het lijkt me dat procentueel gezien je meer risico om aangereden te worden door een ander merk dan door een Tesla. Maar het bekt wel lekker in de media en genereert clicks om anti Tesla artikels te plaatsen.
Het feit dat ze Cummings opdraven als expert/authoriteit maar dan geen gewag maken van haar lidar track record en haar vreemde testmethoden (AP<->FSD) getuigt op zich al van oppervlakkige journalistiek. Aan de hoogstaande commentaren eronder te zien, was ik nu ook weer niet al te verbaasd. :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: Maarten
Meestal als m'n over Apple Car of Android auto begint en dan nog zegt in de Tesla het altijd spitten is door de moeilijke menu's dan moet ik al lachen maar goed.
Ik denk eerlijk dat mensen die Apple CarPlay ophemelen en negatief zijn over Tesla, nog nooit fatsoenlijk in een Tesla gezeten hebben.

CarPlay is beter dan wat de meeste automerken ervan maken, maar het blijft nog altijd pielen op een klein schermpje. Je kan zelden informatie opzoeken én navigatie zien, wat ik een erge lacune vind als mijn passagier gaat zoeken in de muziekcatalogus terwijl ik moet weten waar mijn volgende afslag is of waar er file is.

Ja, boehoe dat je Apple Music niet werkt op Tesla (eerlijk, Apple Music is minder goed dan Spotify en dat zeg ik als bezitter van menig iPhones, iPads, Macbooks en nog Apple materiaal én een abonnement op Apple Music) en ja de Podcast app doet het ook niet. Zet dat gewoon op je telefoon en stream het via Bluetooth als je echt niet zonder kan.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Al 3 dagen verschenen en nog geen fuzz.
De wereld is niet meer wat hij geweest is, HLN en AD laten steken vallen.
 
Een Model Y. In een ander draadje (Model Y) iets over hoe dat zo gekomen is:

View attachment 724237
Rode Alloygaters laten monteren. Geeft wat accent op het - verder wat erg zwarte - beeld. ;)

Zwarte deurhandles op een zwate carroserie heeft overigens ook een nadeel: In het donker was het zoeken waar ik de deur moest openen. :oops:
Mooie auto Henk. Die rode ringen geven inderdaad extra accent. Misschien zou je de “auto present” deurgrepen van Hansshow kunnen laten monteren. Daar zit zelfs verlichting in.
 
  • Like
Reactions: job-lek