You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
View attachment 727111
Bij stoplicht rijden we voorop, bij Consumentenbond zijn we hekkensluiter wat aantal storingen betreft.
Samenvattend -> M3 is uitzondering, meeste storingen zorgen niet voor stilstand en zijn soms vanaf afstand op te lossen.
(vooral deurgrepen MS en vastlopen software worden veel genoemd)
Het kan natuurlijk niet beiden waar zijn, tenzij er andere criteria gelden. De uitslag van de Consumentenbond neem ik vooralsnog met een korrel zout zolang ik de testmethode niet ken en hoe de score tot stand komt. Ik vind de tevredenheid van eigenaren die dagelijks in hun wagen rijden vele malen relevanter.En toch:
Tesla Is Number One In Consumer Reports' 2020 Owner Satisfaction Survey
This is now Tesla’s fourth consecutive year as CR’s owner satisfaction king.insideevs.com
Mijn poging tot verklaring. De mankementen aan de Tesla zijnHet kan natuurlijk niet beiden waar zijn, tenzij er andere criteria gelden. De uitslag van de Consumentenbond neem ik vooralsnog met een korrel zout zolang ik de testmethode niet ken en hoe de score tot stand komt. Ik vind de tevredenheid van eigenaren die dagelijks in hun wagen rijden vele malen relevanter.
Mijn poging tot verklaring. De mankementen aan de Tesla zijn
- Grotendeels in garantie hersteld: de gebruiker maalt er niet om
- Goedkoper dan het onderhoud van een ICE: idem
- Naar een SeC gaan is een aangename ervaring
- Een Tesla rijder moet voortdurend (zichzelf) overtuigen dat zijn dure aankoop een goede aankoop was en negeert (onbewust) een aantal mankementen
- Tesla doet het verbazend goed voor een bedrijf dat, de roadster 1 niet mee gerekend, nog geen decennium actief is. We zijn wat vergevingsgezinder tav kinderziektes
- Ondanks de mankementen steekt de gebruikservaring ver boven de concurrentie uit. We nemen er met plezier een mankementje bij.
We waarderen ook de verbeteringsinspanningen. En ik heb het niet enkel over de software updates. Een ranger liet mij onlangs het verschil zien tussen mijn oude, kapotte deurhendel en de nieuwe die hij ging monteren. Wat een vereenvoudiging, en dus verbetering. In de oude zaten denk ik 5 contactsensoren en had een kluwen van kabeltjes. De nieuwe had nog 1 magnetische sensor die alleen het werk deed van de 5 in de vorige versie.
Nou, ik snap de score voor 110%. Zelfs een kever uit 1960 heeft minder onderhoud nodig als mijn model X. Gewoon 5x per jaar service nodig, soms weken de auto kwijt, groot gedeelte garantie, soms ook niet. Ik denk dat er wel 40+ reparaties zijn uitgevoerd in 4jr / 70000km. Om maar niet te spreken van alle softwareproblemen waardoor er elke keer wel iets niet werkt in de auto of de muziek hapert. Of vochtproblemen. Rammelende assen bij optrekken. Vering die alleen op low mag staan. Slijtage door slecht sluitende vleugeldeuren. Deuren die niet meer open gaan. Defecte sensoren. MCU1. Draagarmen. Ramen die niet meer dicht willen. Ik kan niemand meer een Tesla aanraden.Ik kom heel weinig bij een garage met de Tesla. Minder dan met voorgaande auto's. Als ik er kom is het relatief vaak voor (kleine / onschuldige) storingen. Dat is echter niet gunstig voor betrouwbaarheids statistieken.
In mijn beleving heb ik echt een betrouwbare auto met beperkte onderhoudskosten/verbruik (begrijpelijke uitzondering -> banden) De M3 zal ook gunstig scoren op "pech langs de weg" (ik kom ze weinig/nooit tegen op de vluchtstrook*) Maar ik begrijp wel dat er wat meer garagebezoekjes nodig zijn buiten standaard onderhoud. En dat zorgt niet voor een gunstige positie in statistieken bij test C.Bond. Een betere eindcontrole door Tesla in 2019 (en 2020?) voor aflevering had voor een veel betere uitkomst kunnen zorgen.
De Model 3 is blijkbaar vele malen beter dan de X dan.Zelfs een kever uit 1960 heeft minder onderhoud nodig als mijn model X.
Dat jij nog Tesla rijdt..Nou, ik snap de score voor 110%. Zelfs een kever uit 1960 heeft minder onderhoud nodig als mijn model X. Gewoon 5x per jaar service nodig, soms weken de auto kwijt, groot gedeelte garantie, soms ook niet. Ik denk dat er wel 40+ reparaties zijn uitgevoerd in 4jr / 70000km. Om maar niet te spreken van alle softwareproblemen waardoor er elke keer wel iets niet werkt in de auto of de muziek hapert. Of vochtproblemen. Rammelende assen bij optrekken. Vering die alleen op low mag staan. Slijtage door slecht sluitende vleugeldeuren. Deuren die niet meer open gaan. Defecte sensoren. MCU1. Draagarmen. Ramen die niet meer dicht willen. Ik kan niemand meer een Tesla aanraden.
Tja, regels van MIA/VAMIL. Nog twee maanden en dan zijn we bij 5 kalenderjaren beland en kunnen we de X een schop geven.Dat jij nog Tesla rijdt..
Gelukkig zijn er een aantal op deze site die haar graag van je overnemenTja, regels van MIA/VAMIL. Nog twee maanden en dan zijn we bij 5 kalenderjaren beland en kunnen we de X een schop geven.
Als het zo'n rot ding is levert deze waarschijnlijk erg weinig op tweedehands en is het deel dat je terug moet betalen ook maar marginaal.Tja, regels van MIA/VAMIL. Nog twee maanden en dan zijn we bij 5 kalenderjaren beland en kunnen we de X een schop geven.
Nope, lang leve de desinvesteringsregel:Als het zo'n rot ding is levert deze waarschijnlijk erg weinig op tweedehands en is het deel dat je terug moet betalen ook maar marginaal.
Nope, lang leve de desinvesteringsregel:
Verkoop Tesla model 3 met MIA
Ik zit er aan te denken om mijn zakelijke Tesla Model 3 (op eenmanszaak) van de hand te doen. Heel spijtig, maar ik heb een ruimere auto nodig, die ik in prive wil gaan gebruiken. Algemene informatie:Datum investeringsbeslissing (aanbetaling:) 12-Dec-2018Datum aanschaf: 25-Feb-2019Aanschafprijs: ...www.higherlevel.nl
Gewoon 36% van 50.000 bij je bedrijfsresultaat optellen.
En nu weer ontopic!
Nee (waar zit die ignore knop)Oh, dus je bedoelt dat je voor dat, in jouw ogen, aftandse ding dus nog een vermogen krijgt en daarom meer dan verwacht mag terug betalen...
Ik denk vooral het soms niet beschikbaar zijn van systemen (bijv. na een update en dan een herstart moeten doen). Maar ook het niet lekker werken van de AP/EAP/FSD, ruitenwissers, autobeam, autopark systemen.
Velen hier snappen waarom dat nog niet volledig werkt of nog helemaal niet werkt zoals het zou moeten. En de een accepteert dat als erbij horen en de ander neemt het voor lief, maar blijft het wel als gebrek zien.
Maar de gemiddelde automobilist zal het zien als een erg fout gevoelig / instabiel systeem. Ook als de AP niet werkt omdat de zon laag staat of de auto weer eens vertraagt waar die dat niet zou moeten doen.
Altijd naar moeder luisteren!
Matt heeft dan toch de daad bij het woord gevoegd. Zijn moeder mag in een model 3 gaan rijden.
Koste hem wel veel tijd om een goedkopere versie te regelen
Matt heeft dan toch de daad bij het woord gevoegd. Zijn moeder mag in een model 3 gaan rijden.