Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vraag me oprecht af onder welke steen deze man gezeten heeft. Enerzijds is ‘premium’ een zeer subjectief begrip en voor iedereen anders, anderzijds zijn er de afgelopen jaar 40.000 Nederlanders in een Tesla M3 gestapt en niet in een BMW (zelfde prijsklasse, grootte en gericht op sportief rijden). Das gemis van heel wat verkoop en je krijgt ze niet allemaal meer terug. Dit proces begint nu in de rest van Europa op gang te komen.

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/bmw-tesla-is-niet-premium/
 
Ik vraag me oprecht af onder welke steen deze man gezeten heeft. Enerzijds is ‘premium’ een zeer subjectief begrip en voor iedereen anders, anderzijds zijn er de afgelopen jaar 40.000 Nederlanders in een Tesla M3 gestapt en niet in een BMW (zelfde prijsklasse, grootte en gericht op sportief rijden). Das gemis van heel wat verkoop en je krijgt ze niet allemaal meer terug. Dit proces begint nu in de rest van Europa op gang te komen.
Ik heb in de BMW iX gereden en kan je vertellen: die verkoop is bij de volgende auto gewoon weer terug bij BMW. Als BMW voldoende i4's en iX'n kan bouwen dan worden dit echte verkooptoppers. Keuze tussen een model 3 en een i4 is een no-brainer. Ga proefrijden dan weet je wat ik bedoel.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Ik heb in de BMW iX gereden en kan je vertellen: die verkoop is bij de volgende auto gewoon weer terug bij BMW. Als BMW voldoende i4's en iX'n kan bouwen dan worden dit echte verkooptoppers. Keuze tussen een model 3 en een i4 is een no-brainer. Ga proefrijden dan weet je wat ik bedoel.
Als je BMW gewoon bent, blijf je inderdaad gewoon BMW rijden en denk je dat hun niveau van kwaliteit en betrouwbaarheid normaal zijn.

Ik zit momenteel 67000km voorbij het punt waarbij mijn BMW problemen gaf. Mij zien ze niet meer terug 😂

Ik heb nog foto's van onze andere BMW die we op 50000km inruilden bij Tesla. Als ik ooit nog eens serieus zou nadenken over BMW, zal ik die foto's van het interieur nog eens bekijken, inclusief slijtage van de bestuurdersstoel.

Maar goed, ik meet premium niet af op het aantal plastic onderdelen afgewerkt onder een chrome laklaag.
 
Oh, en verbeeld je niet teveel in... BMW is erg geschrokken van het succes van de Model 3, en nu dat de Model Y uitgerold wordt aan getallen die ze zelf nog niet kunnen benaderen met hun iX3 en iX, moet er wat PR gespeeld worden om mensen te overtuigen om bij BMW te blijven. En dat zal voor de fanboys zeker wel helpen. Maar ik was vroeger BMW fanboy en kijk nu...
 
Ik heb in de BMW iX gereden en kan je vertellen: die verkoop is bij de volgende auto gewoon weer terug bij BMW. Als BMW voldoende i4's en iX'n kan bouwen dan worden dit echte verkooptoppers. Keuze tussen een model 3 en een i4 is een no-brainer. Ga proefrijden dan weet je wat ik bedoel.

Ik kijk naar een filmpje over de i4. Zal zeker een goede auto zijn. Onder het filmpje staat het aanbod bij de BMW dealers: al het aanbod vanaf € 80.000,00. Nu begrijp ik dat dat beter aangekleden demo's zijn, maar dan praat je nog steeds over een totaal andere prijsklasse dan de Tesla Model 3. Het elektrische BMW alternatief van rond de € 50-60.000 zal van een andere orde zijn. Ben benieuwd hoe die zich verhoudt ten aanzien van de Model 3.

En ik las in een ander draadje dat je Model X niet het toonbeeld is van betrouwbaarheid. Dat is vervelend. Jouw ervaring met Tesla zie ik niet (weinig) terugkomen bij Model 3 eigenaren.

Vandaar mijn kanttekening dat BMW weldegelijk een issue heeft met Tesla, misschien wel meer dan welke andere bouwer.
 
Ik kijk naar een filmpje over de i4. Zal zeker een goede auto zijn. Onder het filmpje staat het aanbod bij de BMW dealers: al het aanbod vanaf € 80.000,00. Nu begrijp ik dat dat beter aangekleden demo's zijn, maar dan praat je nog steeds over een totaal andere prijsklasse dan de Tesla Model 3. Het elektrische BMW alternatief van rond de € 50-60.000 zal van een andere orde zijn. Ben benieuwd hoe die zich verhoudt ten aanzien van de Model 3.

En ik las in een ander draadje dat je Model X niet het toonbeeld is van betrouwbaarheid. Dat is vervelend. Jouw ervaring met Tesla zie ik niet (weinig) terugkomen bij Model 3 eigenaren.

Vandaar mijn kanttekening dat BMW weldegelijk een issue heeft met Tesla, misschien wel meer dan welke andere bouwer.
Instapprijs is 60k.
Ik heb prijs laten maken en had een fulloption voor de prijs van een LR M3.
Ik zat hoger van prijs maar in tegenstelling tot Tesla is er een flinke onderhandelingsmarge naar korting toe.
In de lease liggen ze in dezelfde prijsklasse dan de M3.
Kwaliteit is idd een dag en een nacht verschil.
Als ik mijn deur dicht doe is het precies een blikken doos, bij BMW valt die gewoon in het slot.
Op de autosnelweg was mijn Audi diesel stiller dan mijn M3.
Je kan ook niets pesonaliseren bij Tesla.
Er zijn amper 5 koetswerkkleuren, bij BMW kan je zelfs custom kleuren kiezen.
Dat allemaal maakt een automerk premium en op dat vlak kan ik de journalist volgen in zijn stelling dat Tesla niet premium is.
Het heeft niets te maken met de verkoopcijfers of het minimalistisch interieur.
Tesla heeft nog altijd een voorsprong op range edm wat de enige reden is dat ik met Tesla rij maar voor de rest zou ik nooit voor dit merk kiezen.
 
Voor zover ik heb kunnen zien kun je een witte/zwarte i4 met 85kwh batterij krijgen voor 60k.
Klopt.

Heb je een kale voor, met stof/sensatec bekleding en wat voelt er nog goedkoper aan dan BMW Dakota leder? Sensatec.

Basisuitrusting is met 11kW AC laden en 205kW DC laden en basis cruise control. Je moet bijbetalen voor comfort access, draadloos laden van 1 smartphone, high beam assist, elektrische memory seats, zetelverwarming, sfeerverlichting, alarmsysteem, ADAS, parkeerassistent, TACC en trekhaak.

De Model 3 begint daarentegen aan 51K en de Long Range 57K. Ik denk dat je voor de trekhaak moet bijbetalen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik zat hoger van prijs maar in tegenstelling tot Tesla is er een flinke onderhandelingsmarge naar korting toe.
In de lease liggen ze in dezelfde prijsklasse dan de M3.
Inderdaad, truken van de foor. Bij Tesla betaal je de verkoopprijs, bij BMW en andere merken is het een geschuifel tussen importeur, dealer, leasemaatschappij en kredietverstrekker. Niet toevallig dat veel automerken al jarenlang ook kredietverstrekker zijn.

De vraag bij dit alles: wie betaalt er dan dit allemaal? Want als de leasenemer het al niet betaalt, de dealer niet en de importeur niet, wie blijft er dan met die hoge restwaarde zitten? Inderdaad...
 
  • Like
Reactions: job-lek