Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla stopt in in Noord-Amerika met de levering van de Mobile Connector:
Krijg je zo'n ding bij andere (premium) merken er wel standaard 'gratis' bij?
 
Krijg je zo'n ding bij andere (premium) merken er wel standaard 'gratis' bij?
Nope.


Gewoon betalen dus...

1650361264946.png



1650361391489.png
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
Let er wel op dat andere merken soms meerdere laadoplossingen aanbieden. Zo kan je voor +1K de 3 fase 22kW laadkabel van Porsche kiezen, maar blijkbaar leveren ze ook een 1 fase lader mee. Bij Mercedes moet je dan weer €250 neertellen om een 1 fase lader te krijgen.
 
Nope.


Gewoon betalen dus...

View attachment 795269


View attachment 795270
Toen ik de e-tron 55 in november 2019 ontving, dus eigenlijk nog tijdens de lancering, heb ik de lader en wandhouder uit de link van RobsEV NIET moeten betalen. Had ik ook niet gedaan, om voor de hand liggende redenen. Ik heb die er dus gewoon bijgeleverd gekregen. Ondertussen is hij blijkbaar betalend geworden, toch voor de Q4.
Ik heb hem trouwens maar een keer getest om vast te stellen dat hij ook niet zonder meer overweg kan met het ontbreken van de neuter. Voor de rest wel meer dan een grannycharger: 3-fasig en geschikt tot 16A.
 
Last edited:
Weten jullie dat Tesla een lobbyist heeft/had in de Tweede Kamer in Den Haag? Algemeen Dagblad wel, althans volgens wat er vandaag in de krant staat.
In een artikel waarin ze wederom minister Sigrid Kaag en D66 erg negatief becommentarieren. Zie:

1650448065725.png

Ik heb even wat verder gekeken bij het lobby bedrijf van Van Drimmelen, en daar staat Tesla ook tussen.
Wil je zelf kijken? Zie dan (onderaan): de namen van onze huidige en oude opdrachtgevers zijn op onze website te vinden
Volgens mij is indertijd geprobeerd om de "Tesla GF4 fabriek" naar Nederland te krijgen via een lobby, en ik denk dat ze hem toe hebben ingeschakeld.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: JanG007
Laaang lang lang geleden hadden mijn ouders de Telegrappig. Als kind pluiste ik die ook vaak van voor naar achter uit want nog geen twitter of internet. Ik kan me nog wel herinneren dat het me als kind al opviel dat de krant sommige stukken gewoon na lange tijd weer herhaalde. Of als een film herhaald werd op tv ze precies hetzelfde stukje recensie plaatsten.
Kennelijk is er nog niet veranderd, ik zie dat ze nu ook steeds weer dezelfde rommel recyclen.
 
AD en Telegraaf zijn actie vodden, schrijven vanuit vooringenomenheid en dan aandikken. . . .
Ja, deze kranten zijn erg vooringenomen tegen elektrisch rijden in het algemeen, en Tesla in het bijzonder.
Ze hebben ook gezien dat Van Drimmelen heel prominent affichereert voor wie ze lobbyen (met het bedrijfs-logo op de 1e pagina):
Naast de genoemde Google, bijv. ook de Gemeente Den Haag, Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR), Consumentenbond, Achmea.

Daarnaast geven ze ook een lijst met alleen bedrijfsnamen onderaan. Temidden van een lijst van ruim 250 bedrijfsnamen, staat ook Tesla genoemd.
Dat ze uit die secundaire lijst Tesla eruit pikken, om deze zo met een negatieve associatie te kunnen noemen, is typisch voor het AD. ;) 😒
 
Last edited:
  • Like
Reactions: JanG007 and Maarten
Ik gebruik vaak een mobile-charger, maar zelden die van Tesla. De nogal basic uitziende charger die werd meegeleverd bij onze B electric drive (B250e) blijkt in de praktijk minder gevoelig voor slordige elektra en spanningswisselingen. Lees: een stuk handiger in mediterrane landen.
Dat kan wel een risicotje zijn wanneer de aarde niet goed functioneert.
 
  • Like
Reactions: Rqcg

Tesla verwacht nog het hele jaar leveringsproblemen door chiptekort

Serieus?
 
Silent Ride to Safety: Tesla Wensrit

Er wordt steeds vaker over Tesla wensrit geschreven. Wij hebben al 308 Oekraïners en 14 huisdieren opgehaald in Polen en ondergebracht in Nederland. Wil je ook mee? Meld je aan via de site of doneer,
zodat wij wekelijks voor de opvang daar boodschappen kunnen blijven doen. Www.teslawensrit.NL/

3CFD7628-ACF6-4B14-B379-A4753F57E6A1.jpegBB51A2C3-83C2-440F-9B4A-7CBF4C7A1609.jpeg7E825C57-D23F-422A-A7F1-63BC3B58ECD8.jpeg34AF3D0E-5FD6-4841-BA19-091049FFFE24.jpeg
 

Attachments

  • 05277195-D531-4CE0-8BEA-C6DC69A07C6D.jpeg
    05277195-D531-4CE0-8BEA-C6DC69A07C6D.jpeg
    951.9 KB · Views: 30
  • E0144052-829A-40CB-9C0C-88582CC5C0DB.jpeg
    E0144052-829A-40CB-9C0C-88582CC5C0DB.jpeg
    1.2 MB · Views: 37
Ik heb geaarzeld of dit artikel bij "Tesla in de pers" hoort, maar het verhaal gaat over Tesla Model 3, terwijl de foto erbij overduidelijk geen Tesla is. 🙃
De auteur is lijkt mij een nitwit, met zijn citaat:
"ze hebben al de nodige ervaring met reizen met de elektrische auto. Zo reed het stel al eerder met hun Tesla model 3 naar Frankrijk (1000 km) . . .".
Maar er staat ook zoveel interessants in, dat ik het toch wil noemen.
Zoals opladen vanuit lichtgewicht zonnepanelen onderweg via DC-DC (zonder wisselstroom tussenin). En een reis naar Zuid-Afrika v.v..

Hierbij de link: 4x4electric-een-wereldreis-met-de-elektrische-auto

1651660446175.png
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Maurice1 and fivari
Ze hebben ook gezien dat Van Drimmelen heel prominent affichereert voor wie ze lobbyen (met het bedrijfs-logo op de 1e pagina):
Naast de genoemde Google, bijv. ook de Gemeente Den Haag, Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR), Consumentenbond, Achmea.
De pagina is ondertussen verwijderd. Het internet vergeet echter niet.
Zou het zijn, dat ze op hun kop hebben gekregen, Tesla gelijk hebben verwijderd, en daarna maar gewoon de hele pagina?
 
Last edited: