Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.

Ik kan me voorstellen dat Tesla niet blij is met dit nieuws, tegelijkertijd, dit riekt naar poging tot censuur door Tesla.
Het is Tesla die zelf massaal mensen misleidt.
Persoonlijk vind ik dat je laatste zin riekt. Kun je met concrete voorbeelden komen van de genoemde massale misleiding door Tesla?
 
1661461193570.png

'Binnenkort beschikbaar: Automatisch rijden op straten binnen de bebouwde kom'. Dat zou je best wel kunnen zien als massale misleiding.
 
View attachment 845132
'Binnenkort beschikbaar: Automatisch rijden op straten binnen de bebouwde kom'. Dat zou je best wel kunnen zien als massale misleiding.
Doet hij nu al. Alleen niet op alle straten. Op weinig straten eigenlijk, maar hij doet het.
Toyota hybrides laden ook op al rijdend. Kan je 5 km ver mee, maar ze doen het wel.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Niet alleen Tesla uiteraard: 50 procent méér ongevallen met elektrische auto’s
Ik kijk daar niet echt van op.

De aard van de aandrijving van een EV nodigt daar een beetje toe uit. Alle dingen waar we al honderd jaar aan gewend zijn in een auto, zoals de kleine vertraging tussen gas geven en daadwerkelijk gaan en het motorgeluid als je gas geeft die heeft een EV gewoon niet. Één keer trappen op het verkeerde pedaal en je zit in een muurtje :cool:
 
  • Like
Reactions: Phil V
Tesla heeft het gebruiksvriendelijkste systeem maar scoort slechter dan het systeem met ouderwetse knoppen.
En hier kijk ik ook al niet van op.

Een touchscreen levert op geen enkele manier tactiele feedback en, al helemaal omdat sommige leveranciers elke paar maanden de interface veranderen, je bouwt er geen spiergeheugen mee op.

Waar je vroeger dus een paar keer per jaar moest zoeken waar de schakelaar voor je mistachterlicht ook alweer zat moet je dat tegenwoordig bij elke regenbui voor je ruitenwisser bediening doen.

Goedkoper is het zeker, een touch screen. Maar (mi) als bediening in een auto niet per se beter.
 
Ik heb er geen problemen mee, en vind het super dat er iteraties zijn zodat mijn auto met een software update meer functionaliteit krijgt, zonder dat ik een afspraak bij een garage moet boeken om extra knoppen en bedrading in te bouwen.

De discussie knoppen is even dom als knoppen op een smartphone.
 
Waar je vroeger dus een paar keer per jaar moest zoeken waar de schakelaar voor je mistachterlicht ook alweer zat moet je dat tegenwoordig bij elke regenbui voor je ruitenwisser bediening doen.

Ik blijf me telkens weer opnieuw afvragen wat het probleem met die ruitenwisserbediening is? Of jullie hebben al elfendertig keer over de oplossing heen gelezen of jullie zijn koppig en blijven deze op de minst voor de hand liggende manier in werking te stellen.
Eén klik op het knopje op de linkerhendel en weg zijn de druppels (als deze al niet op automatisch staat)
 
Ik blijf me telkens weer opnieuw afvragen wat het probleem met die ruitenwisserbediening is?
In mijn geval is het probleem dat als ik wegrijdt bij mijn huis met droog weer, Deep Rain regelmatig besluit dat er gewist moet worden. Niet dat de ruit nat is, of zelfs maar vies, maar wel wissen. Soms op interval, en soms heel snel. En dat blijft 'ie doen tot ik de ruitenwissers van 'auto' afhaal. En dat moet dan via het touchscreen.
Koppig kun je noemen dat ik (of mijn vrouw) 'm dan later, tijdens echte regen, weer terugzet op 'auto'. Maar misschien is hardleers hier een betere term :)
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
In mijn geval is het probleem dat als ik wegrijdt bij mijn huis met droog weer, Deep Rain regelmatig besluit dat er gewist moet worden. Niet dat de ruit nat is, of zelfs maar vies, maar wel wissen. Soms op interval, en soms heel snel. En dat blijft 'ie doen tot ik de ruitenwissers van 'auto' afhaal. En dat moet dan via het touchscreen.
Koppig kun je noemen dat ik (of mijn vrouw) 'm dan later, tijdens echte regen, weer terugzet op 'auto'. Maar misschien is hardleers hier een betere term :)
Ja, zelfde oplossing als wat @Krisja aanhaalt: op de knop duwen, en dan verschijnt op het scherm onmiddellijk de optie om ook de automatische ruitenwisser uit te zetten.
 
Weet ik. Ik had het over touch screen bediening. Na het drukken op die knop moet ik dan die wisser afzetten via dat touchscreen, toch? En voordat je daarover begint, ja, ik weet ook dat ik, via een 'echt' knopje op m'n stuur, met een voice command die ruitenwisser kan stoppen. Allemaal heel handig. Maar dat is een extra pook aan m'n stuurkolom ook ;)
 
Weet ik. Ik had het over touch screen bediening. Na het drukken op die knop moet ik dan die wisser afzetten via dat touchscreen, toch? En voordat je daarover begint, ja, ik weet ook dat ik, via een 'echt' knopje op m'n stuur, met een voice command die ruitenwisser kan stoppen. Allemaal heel handig. Maar dat is een extra pook aan m'n stuurkolom ook ;)
Een extra pook is inderdaad handig, maar die kan maar 1 ding doen en moet je eerst de handleiding doornemen om te weten hoe ie werkt. En je kan moeilijk een transitie doen van een pook naar een automatische wisser; interval stand 1 en 2 hangen er bij mijn pookje in de Model X voor niks bij.

Ongelofelijk? Ik kocht mijn laatste BMW met stuurverwarming, en pakweg een jaar later vond ik de knop om de stuurverwarming aan te zetten. Onderaan de stuurkolom. Nadat ik de handleiding eindelijk eens gelezen had.

Heb nooit moeten zoeken naar stuur- of zetelverwarming in onze Tesla's.
 
  • Like
Reactions: Krisja and Maurice1
Als een touchscreen bedienen of stemcommando's gebruiken al moeilijk is moet je je afvragen of je wel geschikt ben om alles om je heen op de weg nog in de gaten te houden. Maar goed, ik ben van Gen Z dus ik zal het wel makkelijker vinden. Meestal zijn het ook niet de mensen van mijn leeftijdscategorie die klagen over schermpjes en touchscreens ;)
 
Ik gebruik zelden het touchscreen onder het rijden, omdat alles kan met stemcommando's. Kost in het begin wat tijd om de commando's te leren maar daarna is het zoveel gemakkelijker.
Zo gemakkelijk dat zelfs mijn vrouw de stemcommando's gebruikt 😃
 
Als een touchscreen bedienen of stemcommando's gebruiken al moeilijk is moet je je afvragen of je wel geschikt ben om alles om je heen op de weg nog in de gaten te houden. Maar goed, ik ben van Gen Z dus ik zal het wel makkelijker vinden. Meestal zijn het ook niet de mensen van mijn leeftijdscategorie die klagen over schermpjes en touchscreens ;)
Daar gaat het niet over. Het bedienen van een touch screen is niet moeilijk. Niet voor je opa en ook niet voor jou. Het touch screen in een Tesla (M3) werkt dan ook nog eens buitengewoon goed. Daar is niks op af te dingen.

De discussie gaat er volgens mij over dat uit een onderzoek blijkt dat het veiliger is om in een auto echte knoppen te bedienen dan een touch screen. En daarvan zeg ik: verbaast me niks.

En natuurlijk klagen mensen uit jouw leeftijdscategorie niet over het gebruik van beeldschermen en touchscreens. Die hebben het veel te druk met klagen over die belachelijk hoge verzekeringspremies die ze moeten betalen als ze auto gaan rijden. Want verzekeringsmaatschappijen gaan niet af op verhaaltjes, die kunnen gewoon rekenen :)
 
  • Like
Reactions: horta and arri