Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • The final cut of TMC Podcast #34 is available now with topics timestamped. We covered Tesla's rollercoaster prices, Toyota pushing junk science, Mike's new Model 3, Optimizing track mode for snow driving, FSD V11 apparently coming by the end of this week, and more. You can watch and check out the chat replay on YouTube.

Tesla in de pers (NL/BE)

Een object doorboort de bodem en daarmee de accu van een auto, maar een Tesla en dus een overdreven titel:
 
Naast de revamp ook een leuk grafiekje over de winst per wagen in vergelijking met Toyota…

 

wooter

Nou ik heb niet te klagen over Tesla support
Moderator
May 3, 2017
9,725
9,325
Belgium
Nou, als er niks negatiefs is, melden ze niet dat het een Tesla is 🤣


Doodeng: beelden tonen spookrijder die opduikt uit de mist​


1669813663651.png
 
Misschien net niet over Tesla's alleen maar ik vond het toch wel een beetje een opmerkelijk bericht:


 
Misschien net niet over Tesla's alleen maar ik vond het toch wel een beetje een opmerkelijk bericht:


Punt is dat het relatief eenvoudig is om benzine/diesel auto's te stoppen. Gewoon geen levering naar de pompstations of gelimiteerd leveren. Voor electrische auto's is dat veel lastiger (granny charger here I come :) ) en dan zul je dus iets moeten regelen.
 
  • Like
Reactions: adjego
Er is nog helemaal niets gepland, het is een voorstel. ;) Ik vermoed dat de benzine/diesel ook op de bon gaan in de extreme omstandigheden.
Ja precies, maar dat wordt dan niet echt duidelijk in het artikel. Daarnaast ook weer een lekker stuitende titel van het AD, zoals gewoonlijk bij nieuws over EV's. En het is natuurlijk Zwitserland, die hebben natuurlijk allemaal hun eigen regeltjes :)
 
Punt is dat het relatief eenvoudig is om benzine/diesel auto's te stoppen. Gewoon geen levering naar de pompstations of gelimiteerd leveren. Voor electrische auto's is dat veel lastiger (granny charger here I come :) ) en dan zul je dus iets moeten regelen.
Bij extreme luchtvervuiling (smog) worden er ook vaak rijverboden voor ICE auto's ingesteld, zeker oudere en vuilere types. Dat is makkelijk te regelen via milieu stickers zoals in Frankrijk en Duitsland.

Verder is het verhaal redelijk overtrokken, zie het echt nog niet gebeuren dat EV's of PHEV's niet meer mogen rijden. Ze maken nog geen 1% uit van het totale stroomverbruik van Europese landen...
 
In België is onlangs ook een afschakelplan bekend gemaakt. Er zijn 8 prioriteiten van afschakeling. Wijken die in prio 8 zitten worden bij schaarste eerst afgeschakeld. Wij zitten in 7.
Dit plan is bedoeld om nooit gebruikt te moeten worden. Maar men wil toch klaar zijn met een plan om als het ondenkbare toch gebeurt, het probleem af te bakenen tot enkele wijken/straten zonder kritische infrastructuur (ziekenhuizen, pompinstallaties, spoorwegen, verkeersknooppunten…).
Alternatief is dat random hier en daar de installaties uitvallen en er kritiek komt van de bevolking dat er niet geanticipeerd is.
Het gaat om heel extreme omstandigheden. Denk aan Oekraïene, terrorisme, gelijktijdige pannes op verschillende plaatsen. Zelfs in Frankrijk, met zo veel kerncentrales buiten werking, is men er nog ver af.
In Zwitserland heeft men de ‘afschakeling’ niet geografisch gepland, maar in ‘soorten gebruik’. Het gaat dan ook nog maar alleen om vrijetijdsgebruik van EV’s.
Ik vind het logisch dat als er een tekort dreigt om bijvoorbeeld ziekenhuizen draaiende te houden en treinen te laten rijden, dat ik dan niet voor mijn plezier ga elektrisch rijden.
 
In België is onlangs ook een afschakelplan bekend gemaakt. Er zijn 8 prioriteiten van afschakeling. Wijken die in prio 8 zitten worden bij schaarste eerst afgeschakeld. Wij zitten in 7.
Dit plan is bedoeld om nooit gebruikt te moeten worden. Maar men wil toch klaar zijn met een plan om als het ondenkbare toch gebeurt, het probleem af te bakenen tot enkele wijken/straten zonder kritische infrastructuur (ziekenhuizen, pompinstallaties, spoorwegen, verkeersknooppunten…).
Alternatief is dat random hier en daar de installaties uitvallen en er kritiek komt van de bevolking dat er niet geanticipeerd is.
Het gaat om heel extreme omstandigheden. Denk aan Oekraïene, terrorisme, gelijktijdige pannes op verschillende plaatsen. Zelfs in Frankrijk, met zo veel kerncentrales buiten werking, is men er nog ver af.
In Zwitserland heeft men de ‘afschakeling’ niet geografisch gepland, maar in ‘soorten gebruik’. Het gaat dan ook nog maar alleen om vrijetijdsgebruik van EV’s.
Ik vind het logisch dat als er een tekort dreigt om bijvoorbeeld ziekenhuizen draaiende te houden en treinen te laten rijden, dat ik dan niet voor mijn plezier ga elektrisch rijden.
Net ook even gekeken, om één of andere reden zit onze gemeente niet in het afschakelplan.
 

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top