You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dan is de vraag: Welk interessant punt wil je maken?Jammer dat discussie over op zich interessant punt hier wat onaardig verloopt heren.
Doodeng: beelden tonen spookrijder die opduikt uit de mist
Punt is dat het relatief eenvoudig is om benzine/diesel auto's te stoppen. Gewoon geen levering naar de pompstations of gelimiteerd leveren. Voor electrische auto's is dat veel lastiger (granny charger here I come ) en dan zul je dus iets moeten regelen.Misschien net niet over Tesla's alleen maar ik vond het toch wel een beetje een opmerkelijk bericht:
Zwitserland overweegt verbod op EV's, spelcomputers en streaming bij stroomnood
De Zwitserse overheid overweegt in noodsituaties de meeste toepassingen van elektriciteit landelijk te verbieden. Zo wordt er onder meer gesproken over een verbod op het gebruik van elektrische auto's en streamingdiensten.tweakers.net
Eerste rijverboden voor elektrische auto’s gepland
De energievoorziening in de komende winter baart veel landen zorgen. Ook Zwitserland bereidt zich voor op een mogelijke black-out en wil onder meer rijverboden voor elektrische auto’s toestaan.www.ad.nl
Ja precies, maar dat wordt dan niet echt duidelijk in het artikel. Daarnaast ook weer een lekker stuitende titel van het AD, zoals gewoonlijk bij nieuws over EV's. En het is natuurlijk Zwitserland, die hebben natuurlijk allemaal hun eigen regeltjesEr is nog helemaal niets gepland, het is een voorstel. Ik vermoed dat de benzine/diesel ook op de bon gaan in de extreme omstandigheden.
Bij extreme luchtvervuiling (smog) worden er ook vaak rijverboden voor ICE auto's ingesteld, zeker oudere en vuilere types. Dat is makkelijk te regelen via milieu stickers zoals in Frankrijk en Duitsland.Punt is dat het relatief eenvoudig is om benzine/diesel auto's te stoppen. Gewoon geen levering naar de pompstations of gelimiteerd leveren. Voor electrische auto's is dat veel lastiger (granny charger here I come ) en dan zul je dus iets moeten regelen.
Net ook even gekeken, om één of andere reden zit onze gemeente niet in het afschakelplan.In België is onlangs ook een afschakelplan bekend gemaakt. Er zijn 8 prioriteiten van afschakeling. Wijken die in prio 8 zitten worden bij schaarste eerst afgeschakeld. Wij zitten in 7.
Dit plan is bedoeld om nooit gebruikt te moeten worden. Maar men wil toch klaar zijn met een plan om als het ondenkbare toch gebeurt, het probleem af te bakenen tot enkele wijken/straten zonder kritische infrastructuur (ziekenhuizen, pompinstallaties, spoorwegen, verkeersknooppunten…).
Alternatief is dat random hier en daar de installaties uitvallen en er kritiek komt van de bevolking dat er niet geanticipeerd is.
Het gaat om heel extreme omstandigheden. Denk aan Oekraïene, terrorisme, gelijktijdige pannes op verschillende plaatsen. Zelfs in Frankrijk, met zo veel kerncentrales buiten werking, is men er nog ver af.
In Zwitserland heeft men de ‘afschakeling’ niet geografisch gepland, maar in ‘soorten gebruik’. Het gaat dan ook nog maar alleen om vrijetijdsgebruik van EV’s.
Ik vind het logisch dat als er een tekort dreigt om bijvoorbeeld ziekenhuizen draaiende te houden en treinen te laten rijden, dat ik dan niet voor mijn plezier ga elektrisch rijden.
Veel lange armen in Waasmunster.Net ook even gekeken, om één of andere reden zit onze gemeente niet in het afschakelplan.
veel rijke Hollanders zitten hierVeel lange armen in Waasmunster.