Dank
@stijn82 om te delen.
Ze zouden moeten betalen om zoiets te lezen ipv achter de paywall te zetten.
Vooral veel emotie, een gevalletje FOMO en gekocht om de verkeerde reden (fiscale aftrekbaarheid).
Over het range verschil tussen zomer en winter zijn er voldoende artikelen en reacties beschikbaar, afhankelijk van het merk tot 30% zelfs, dus dat is feitelijk dan toch juist.
Als je wagen van 96k koopt maar geen laadpaal van 500€ - 1500€ wil laten plaatsen, het passeren via een Suc te veel plannen vindt, dan is een discussie over laadtijden ook overbodig.
Ik heb op 6 maanden 22k kilometer gereden en de onzekerheid rond het opladen was na 2 weken weg toen ik merkte dat de dagelijkse verplaatsingen makkelijk te maken waren. Dus opmerking dat elektrische wagens niet voor veel rijders zouden zijn kunnen we onder de mat vegen.
Ben ondertussen in Cochem (DE), Obidos (PT), Viehhofen (AT) en Hamburg (DE) geweest, perfect te doen via Suc netwerk.
Het vraagt wel een iets andere aanpak waar velen mentaal niet klaar voor blijken te zijn.
Richting Portugal reden we vroeger met de ICE ook in 1 stuk door, afwisselend met de vrouw. Nu in 2 dagen met om de 3 uur eens stoppen om de benen te strekken.
uiteindelijk komen we nu wel volledig fit en uitgerust toe, de kinderen zijn wat ouder en vinden het zo ook prettiger (ze slapen ondertussen wat minder
).
1,1 € per kWh zal volgens mij niet bij een Suc geweest zijn, deze winter 0,55 €/kWh aan de Suc in Frankrijk.
Er worden hier veel zaken door elkaar gehaald, waardoor je de indruk krijgt dat alles slecht is.
De groep waar ik momenteel wel begrip voor heb, is zij in een rijhuisje, al dan niet in de stad, die niet anders kunnen dan gebruik maken van openbare laders. Die zijn over het alleman duur. Thuis laden op de oprit blijft volgens mij de goedkoopste optie. veel goedkoper dan dinosap.