You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En in een ander artikel: Tijd dringt voor Tesla Ze laten uitschijnen dat Tesla dringend een kapitaalsverhoging zal moeten doen. Blijkbaar zijn ze niet op de hoogte dat dat al gebeurd is.
Absoluut waar.Blader door eenders welk artikel van de Tijd over Tesla; complete and utter garbage.
Wat een gruwelijke lulkoek van een onnozele oetlul die naar het zich laat aanzien vooral zichzelf graag ziet praten en een technisch begrip van 0 heeft. Waar haalt de ANWB dit soort onbenullen vandaan?
Wat een schijtjournalistiek!
En daarom gaan we de enige echt bruikbare EV die wel een echte bijdrage levert wat betreft het klimaat maar beperkenVanochtend in dagblad De Gelderlander, een interview met staatssecretaris Eric Wiebes over de nieuwe autobrief en het foute gedrag van de PHEV's die de staat zo'n "6 miljard" heeft gekost en dus helemaal niets heeft gebracht wat het klimaat betreft.
View attachment 189461
PS De leesbril onder aan de foto vond ik wel een mooi detail qua compositie. By-the-way, deze is van mijn vrouw.
Vanochtend in dagblad De Gelderlander, een interview met staatssecretaris Eric Wiebes over de nieuwe autobrief en het foute gedrag van de PHEV's die de staat zo'n "6 miljard" heeft gekost en dus helemaal niets heeft gebracht wat het klimaat betreft.
1. "Door 'lagere CO2 uitstoot' zijn er elders meer onzuinige modellen verkocht."
Dat is een vals verband. Het veronderstelt dat er meer auto's (en onzuinige ook nog) verkocht zijn elders in de EU als gevolg van het feit dat er in NL auto's zijn verkocht met een lage(re) CO2 uitstoot. Het lijkt me dat er in Europa in een jaar een vraag naar auto's is die gelijk blijft, ook als er in NL veel auto's zijn verkocht met een lagere uitstoot. Er komen door de verkoop van auto's in NL niet opeens extra gezinnen bij in bvb Italie ofzo...
Bij deze redenering wordt er dan van uitgegaan dat bij afwezigheid van de Nederlandse stimulering toch de volledige productiecapaciteit van "schone" auto's benut zou zijn en ook dat de stimulering geen invloed had op het totaal aantal verkochte nieuwe auto's. Het is maar de vraag of dat zo geweest zou zijn.
Nu nog al die facelift-rijders volcontinue met HEPA aan laten rijden?Noem me maar een dromer: ik ben blij dat ik al sinds 2011 aanzienlijk minder van die ellende uitstoot dan daarvoor en ik denk dat iedere tesla rijder tevreden mag zijn met de gedachte dat er minder fijnstof de lucht in gaat. Vooral op smog-gevoelige dagen maakt dat een flink verschil.
Ik snap wel dat er op dit forum heel wat mensen zitten die het beperken van de 4% bijtelling tot € 50.000 cataloguswaarde niet leuk vinden.
Toch voel ik wel enige sympathie voor deze maatregel. Ik heb me er altijd al aan gestoord dat maar een beperkte groep mensen in aanmerking kwam voor een groot deel van de belastingvoordelen voor zuinige auto's: de leaserijders.
Er is een zeer grote groep mensen die daar simpelweg geen gebruik van kunnen maken. Alle maatregelen die voor hen wel beschikbaar zijn gelden ook voor de leaserijders.
Met de nieuwe autobrief van Wiebes kan ik best leven. De voordelen waar iedereen van kan profiteren blijven overeind en de voordelen die alleen voor leaserijders gelden worden beperkt.
Hierbij ga ik niet in op de vraag of een bijtellingspercentage van 22% voor "gewone" leaseauto's een fatsoenlijk tarief is.
Op zich eens dat de ideale situatie is als lease vs prive rijden dezelfde stimulering krijgt. Echter, mijn argumentatie ging niet over bevoordeling van wel lease rijders vs niet lease rijders. Mijn punt was dat Wiebes oneigenlijke argumenten gebruikt die voorbij gaan aan de redeneringen die aan de basis stonden van de regelingen uit de begin 201* jaren.
Persoonlijk maakt het me echt niet uit of er wel of niet stimulering is. Niemand slaat mij uit een EV. Toen niet, en nu niet. Tenzij ik ooit failliet ga en noodgedwongen terug zou moeten naar een benzine-torretje. Maatschappelijk gezien maakt het me wel uit. Ik ben er van overtuigd dat de stimulering van EV een goede zaak is vanuit maatschappelijk perspectief. Dat baseer ik op de versnelling van de technologie waardoor we vele jaren eerder kunnen genieten van transport dat potentieel minder CO2 uitstoot veroorzaakt en vanaf het moment van in gebruik name al minder fijnstof de lucht in helpt. Volgens mij worden we daar allemaal beter van.
Zonder de stimuleringsmaatregelen reed ik nu nog in een PC-Hooftstraat tractor, had ik niet 4 vrienden die ook in grote Duitse SUV's reden overgehaald ook een Tesla te kopen, had ik me nog weinig verdiept in het milieu, had ik nog geen zonnepanelen op m'n dak laten installeren, was ik nog niet overgestapt naar een volledig groene energieleverancier, had ik niet 3 model 3's besteld voor medewerkers en/of vrouw, enz. Ik vind het een complete misvatting dat het beperken van de belastingdruk op EV's boven de 50k geen zin hebben. Ik denk dat juist daar de meeste winst voor het milieu te behalen valt. Over het algemeen zijn het ook zij die in auto's van de hogere prijsklasse rijden vaak het beleid bepalen of anderszins aardig wat invloed uit kunnen oefenen.Ik snap wel dat er op dit forum heel wat mensen zitten die het beperken van de 4% bijtelling tot € 50.000 cataloguswaarde niet leuk vinden.
Toch voel ik wel enige sympathie voor deze maatregel. Ik heb me er altijd al aan gestoord dat maar een beperkte groep mensen in aanmerking kwam voor een groot deel van de belastingvoordelen voor zuinige auto's: de leaserijders.
Er is een zeer grote groep mensen die daar simpelweg geen gebruik van kunnen maken. Alle maatregelen die voor hen wel beschikbaar zijn gelden ook voor de leaserijders.
Met de nieuwe autobrief van Wiebes kan ik best leven. De voordelen waar iedereen van kan profiteren blijven overeind en de voordelen die alleen voor leaserijders gelden worden beperkt.
Hierbij ga ik niet in op de vraag of een bijtellingspercentage van 22% voor "gewone" leaseauto's een fatsoenlijk tarief is.