Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Bij lage snelheden idd niet, maar hoge kennelijk wel:

In een ander draadje heb ik gelezen dat het bij hogere snelheden wel werkt door ten minste de regen in werking te stellen ('watt er af').

Zo was er het dashcamfilmpje van iemand op de snelweg, na de update waar de radar een belangrijkere rol speelde en waar de auto duidelijk afremde toen de radar sterk afremmen voor de voorligger constateerde.. filmpje heeft nog over de oceaan de aandacht getrokken.
Wie vindt dat terug?

Ja dat klopt wel, maar alleen als de cruise control of AP aanstaat. Zelfs als er iemand voor je net over de streep gaat op de snelweg, remt de Tesla sterk af. is mijn ervaring. Maar ik dacht dat als je in de stad rijdt en er steekt plotseling een kind of zo over, de Tesla dan ingrijpt en vol in de remmen gaat alsmede dat als je niet remt als je voorganger wel remt, de Tesla ingrijpt. Maar kennelijk is dat alleen als de CC of de AP aan staat,
 
Milieu-minister Remmel dumpt zijn Tesla Model S – Autoblog.nl
:(

Ik snap echt niet hoe iemand zijn Tesla kan inruilen voor een Mercedes. Zelfs als je af en toe honderden kilometers op een dag moet doen en echt nergens langs een supercharger of andere laadmogelijkheid passeert, dan leen je voor die enkele keren toch een auto en geniet je alle andere keren van je Tesla?????
Ik denk dat die nog niet zelf achter het stuur heeft gezeten van zijn Tesla, anders die je zoiets toch niet :eek:
 
Milieu-minister Remmel dumpt zijn Tesla Model S – Autoblog.nl
:(

Ik snap echt niet hoe iemand zijn Tesla kan inruilen voor een Mercedes. Zelfs als je af en toe honderden kilometers op een dag moet doen en echt nergens langs een supercharger of andere laadmogelijkheid passeert, dan leen je voor die enkele keren toch een auto en geniet je alle andere keren van je Tesla?????
Ik denk dat die nog niet zelf achter het stuur heeft gezeten van zijn Tesla, anders die je zoiets toch niet :eek:
Dat ie niet zo graag achterin een model S wil zitten begrijp ik wel, vergeleken met een S500. Maar hij had beter een model X kunnen kiezen, en inderdaad af en toe een ICE als backup.
 
En toch denk ik dat Elon z'n hand heeft overspeeld met FSD aan te kondigen en als optie aan te bieden. Vooral als je ziet waar AP2 staat vs. AP1, vandaag. Misschien de grootste (of zelfs enige) strategische fout die hij ooit maakte inzake Tesla. Maar we zien wel, ik hoop dat ik ongelijk krijg ergens in 2018!
 
En toch denk ik dat Elon z'n hand heeft overspeeld met FSD aan te kondigen en als optie aan te bieden. Vooral als je ziet waar AP2 staat vs. AP1, vandaag. Misschien de grootste (of zelfs enige) strategische fout die hij ooit maakte inzake Tesla. Maar we zien wel, ik hoop dat ik ongelijk krijg ergens in 2018!
AP2 is nu ruim een jaar in ontwikkeling. Het ziet er naar uit dat AP1 nog superieur is aan AP2.
Als Tesla dat gat weet te overbruggen, hebben ze in elk geval het bedrag dat Intel uitgaf aan Mobil Eye, 15 miljard dollar, inverdiend.
Maar toegegeven, ik denk dat Elon hier wel iets heeft om wat langer over na te denken. Ik ben er vast van overtuigd dat Elon het AP team tot aan de limiet heeft opgejaagd. Dat heeft geresulteerd in nogal wat vertrekkende medewerkers.
We gaan in de komende maanden zien of Elon inderdaad zijn hand heeft overspeeld. In elk geval nog dit jaar moet AP2 'on par' komen met AP1. Lukt dit niet, dan denk ik dat ik mijn aandelen Tesla in de aanbieding moet doen.
 
... Ik ben er vast van overtuigd dat Elon het AP team tot aan de limiet heeft opgejaagd. Dat heeft geresulteerd in nogal wat vertrekkende medewerkers...
Daarnaast leidt de veronachtzaming van alles buiten AP2 tot het gevoel dat Model S en X end-of-life aan het worden zijn. Terwijl juist door het enthousiasme over permanente verbetering van alle software de bestaande Tesla eigenaren hun functie als ambassadeurs van het merk dienen te vervullen. (Schaamteloos achterhaalde en beperkte navigatie en het onhandige media center gebruikersinterface, om maar iets te noemen wat beter kan.)
 
Nu we het toch over AP en FSD hebben, wat ik niet kan plaatsen is de juridische opstelling van Tesla.

Voor zover ik weet is in het Nederlandse recht een contract gedefinieerd door 2 partijen waarvan de ene iets levert en de andere betaalt.
Met daaraan gekoppeld natuurlijk een redelijke leverdatum en betaaldatum.

Als ik dan kijk naar de configurator op de Tesla site, zie ik een optie FSD voor 10000 euro(?) waarvan niet beschreven is wat het precies inhoud en evenmin wanneer die geleverd gaat worden. Terwijl er wel om directe betaling gevraagd wordt. Kun je dat juridisch wel maken?
Voor mijn gevoel gaat het een stap te ver. FSD is niet eens functioneel beschreven, laat staan gerealiseerd en wettelijk toegestaan.
Leverdatum dus volstrekt onbekend. Hoe kan dat redelijk zijn...?

Als ik adviseer over een uitdaging "Komt goed, we zien wel wanneer" en daar 10K voor vraag lachen ze me uit, zoveel is zeker. Terwijl de IT toch bekend staat om z'n vaporware... Als het nou om een reservering zou gaan, ok. Dan zou het om een paar honderd euro gaan in plaats van duizenden.

Ongetwijfeld hebben een aantal van jullie wel inzicht in dit mi. grijze juridische gebied.

PS. ik ben een groot voorstander van de asap invoering van FSD en TaaS en dus Tesla die daar strategisch vér voorligt op de rest.
PPS. wat ik eigenlijk wil is mijn overschot aan Km / rij uren capaciteit aan Tesla terug verkopen. Dat zou nu al wel kunnen, want partijen zijn bekend, het geleverde (kms of uren) en de ingangsdatum (nu!). De prijs kun je uitrekenen en overeenkomen. Maar als ik ze dat voorstel is het: dat kan nu niet. Dat snap ik natuurlijk wel, maar hoe kun je dan andersom wel zo'n voorstel doen.
 
Nu we het toch over AP en FSD hebben, wat ik niet kan plaatsen is de juridische opstelling van Tesla.

Voor zover ik weet is in het Nederlandse recht een contract gedefinieerd door 2 partijen waarvan de ene iets levert en de andere betaalt.
Met daaraan gekoppeld natuurlijk een redelijke leverdatum en betaaldatum.
.

Dat eerste klopt, dat tweede (redelijke leverdatum/betaaldatum) niet lijkt me. Het is inderdaad redelijk vrijblijvend gedefinieerd - dus genoeg onzekerheden. Maar het staat je ook vrij geen deal aan te gaan. Maw - als je het niet eens bent met de condities (de vaagheden) kom je niet tot zaken. Ook binnen NL recht kan dat natuurlijk gewoon - gelukkig maar.
 
  • Like
Reactions: Klaas and CO2CLEAN
Dat eerste klopt, dat tweede (redelijke leverdatum/betaaldatum) niet lijkt me. Het is inderdaad redelijk vrijblijvend gedefinieerd - dus genoeg onzekerheden. Maar het staat je ook vrij geen deal aan te gaan. Maw - als je het niet eens bent met de condities (de vaagheden) kom je niet tot zaken. Ook binnen NL recht kan dat natuurlijk gewoon - gelukkig maar.

Ik denk dat we ons niet moeten blindstaren op wat we nu hebben aan AP's als zijnde de actuele stand van de ontwikkeling. In US rijden Tesla's rond die in beginsel zelfreizend zijn, zelfs met Bennie Hill package. Die versie bestaat dus wel maar is nog niet ver genoeg ontwikkeld en heeft waarschijnlijk ook nog niet genoeg geleerd (datagathering is al enkele maanden in volle gang) om, geheel of gedeeltelijk, uit te rollen. Men heeft het over 2018 dus men zit nog ruim binnen de termijn.
 
  • Like
Reactions: Klaas