Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
150-200km range lijkt me toch wel weinig voor een tesla :eek:

Met een 90% batterij kan ik toch wel makkelijk rond de 300km afstand halen (met 115 km/u autosnelweg)
Dagelijks afstand is ± 220-320km (thuis & werk)
Ja, maar als je batterij gelimiteerd is op 55kWh, je de laatste en eerste en laatste 10% niet gebruikt en het winter is, is 180km toch niet zo heel vreemd? Zeker met Schiphol dat omringt is door snelwegen, tijd gelijk staat aan geld, en je auto een groot deel van de tijd vol met passagiers en koffers zit? Ja een normale Tesla haalt het dubbele, maar die taxi's hierdoor dus niet.
 
Ja, maar als je batterij gelimiteerd is op 55kWh, je de laatste en eerste en laatste 10% niet gebruikt en het winter is, is 180km toch niet zo heel vreemd? Zeker met Schiphol dat omringt is door snelwegen, tijd gelijk staat aan geld, en je auto een groot deel van de tijd vol met passagiers en koffers zit? Ja een normale Tesla haalt het dubbele, maar die taxi's hierdoor dus niet.
Hier is dus nog steeds geen bewijs voor. Snap niet dat je dit dan nog een keer aan haalt.

Als ie al gelimiteerd is, hoezo zou je dan niet de “eerste” 10% gebruiken? Juist dan laadt hij snel door tot 100% zoals een 60 of een 70
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS and ebullio
Hier is dus nog steeds geen bewijs voor. Snap niet dat je dit dan nog een keer aan haalt.

Als ie al gelimiteerd is, hoezo zou je dan niet de “eerste” 10% gebruiken? Juist dan laadt hij snel door tot 100% zoals een 60 of een 70
Nou, dat bewijs is er vast, het is alleen niet hier laten zien, er zijn talloze dingen die niet openbaar zijn maar wel het geval.

Als je een range hebt van 200km ga je toch niet tot de 199 rijden? Dan stop je toch bij de 180 ofzo? Zeker met klanten aan boord.
De laatste paar procent laad zo'n accu meestal significant langzamer, hoewel bij een gelimiteerde dat een stuk minder het geval is, ook de eerste 5% ofzo gaan langzamer, ook bij gelimiteerde accu's.
 
Nou, dat bewijs is er vast, het is alleen niet hier laten zien, er zijn talloze dingen die niet openbaar zijn maar wel het geval.

Als je een range hebt van 200km ga je toch niet tot de 199 rijden? Dan stop je toch bij de 180 ofzo? Zeker met klanten aan boord.
De laatste paar procent laad zo'n accu meestal significant langzamer, hoewel bij een gelimiteerde dat een stuk minder het geval is, ook de eerste 5% ofzo gaan langzamer, ook bij gelimiteerde accu's.
Tsja zo kan je elke discussie winnen, het is wel zo maar we hebben er geen bewijs voor gezien, maar dat is met heel veel dingen dus is het hier ook vast zo.
Vooralsnog is er 1 taxi chauffeur die hier zoiets geroepen heeft en op alle vragen terug komt met antwoorden, behalve op bewijs van deze. Terwijl het me erg makkelijk lijkt om te laten zien met 1 foto van een 100% lading met een typical range.

Hoe kom je bij die onzin dat er langzaam geladen wordt bij lage state of charge? Een 85 gaat juist heel snel aan de supercharger bij een lage lading. De meeste taxi’s zijn 85’s. Hangt volledig van de versie af, hoe dit (softwarematig) geregeld is.
Een 75 start inderdaad langzamer onder de 10%, een 85 niet en de 90 en 100 er tussenin.

Iemand die zijn Tesla goed kent laat niet de laatste 20 km liggen, maar ik neem aan dat een taxi chauffeur ook niet met een lege diesel tank op de standplaats gaat staan. In beide gevallen zal hij van te voren tanken of laden.
 
Tsja zo kan je elke discussie winnen, het is wel zo maar we hebben er geen bewijs voor gezien, maar dat is met heel veel dingen dus is het hier ook vast zo.
Vooralsnog is er 1 taxi chauffeur die hier zoiets geroepen heeft en op alle vragen terug komt met antwoorden, behalve op bewijs van deze. Terwijl het me erg makkelijk lijkt om te laten zien met 1 foto van een 100% lading met een typical range.

Hoe kom je bij die onzin dat er langzaam geladen wordt bij lage state of charge? Een 85 gaat juist heel snel aan de supercharger bij een lage lading. De meeste taxi’s zijn 85’s. Hangt volledig van de versie af, hoe dit (softwarematig) geregeld is.
Een 75 start inderdaad langzamer onder de 10%, een 85 niet en de 90 en 100 er tussenin.

Iemand die zijn Tesla goed kent laat niet de laatste 20 km liggen, maar ik neem aan dat een taxi chauffeur ook niet met een lege diesel tank op de standplaats gaat staan. In beide gevallen zal hij van te voren tanken of laden.
Ja, zo reageren dieselvrachtwagenchauffeurs ook inderdaad.

Van 0 tot 4% ofzo laadde deze Tesla beduidend langzamer dan daarna.
Ik denk dat de nieuwe lading Tesla's gelimiteerde 75D's zijn.
 
Ja, zo reageren dieselvrachtwagenchauffeurs ook inderdaad.

Van 0 tot 4% ofzo laadde deze Tesla beduidend langzamer dan daarna.
Ik denk dat de nieuwe lading Tesla's gelimiteerde 75D's zijn.

Maar het ging juist om bestaande situatie met 85 kWh batterijen. Waarom zo moeilijk doen? Je wringt je in allerlei bochten om ons te overtuigen, terwijl het helder is dat zonder bewijs wij het een vreemd verhaal vinden. Tip: zoek bewijs en overtuig ons daarmee of stop je energie in iets anders. Hier schiet niemand wat mee op.
 
Ja, zo reageren dieselvrachtwagenchauffeurs ook inderdaad.

Van 0 tot 4% ofzo laadde deze Tesla beduidend langzamer dan daarna.
Ik denk dat de nieuwe lading Tesla's gelimiteerde 75D's zijn.

Geen idee wat dit met een vrachtwagen chauffeur te maken heeft...
Zoek eens zo een filmpje op van een 85. Die begint juist heel snel. Een 100 piekt niet meteen zoals een 85 maar laadt wel langer door op een hogere snelheid, waardoor hij uiteindelijk sneller vol is.

En dan het huzarenstukje:
Nieuwe 75Ds zijn geen gelimiteerde 100’s. De 75 accu heeft een lager voltage en is een andere accu en laadt daardoor langzamer bij bijvoorbeeld een chademo. Echt bijzonder dat je allemaal dingen roept die niet op feiten gebaseerd zijn.
 
Geen idee wat dit met een vrachtwagen chauffeur te maken heeft...
Zoek eens zo een filmpje op van een 85. Die begint juist heel snel. Een 100 piekt niet meteen zoals een 85 maar laadt wel langer door op een hogere snelheid, waardoor hij uiteindelijk sneller vol is.

En dan het huzarenstukje:
Nieuwe 75Ds zijn geen gelimiteerde 100’s. De 75 accu heeft een lager voltage en is een andere accu en laadt daardoor langzamer bij bijvoorbeeld een chademo. Echt bijzonder dat je allemaal dingen roept die niet op feiten gebaseerd zijn.
Vrachtwagenchauffeurs zeggen:
"Where's the proof"
Tesla Semi is not impressing the diesel truck industry, ‘where’s the proof?’, they say

Jij zegt: "Tsja zo kan je elke discussie winnen, het is wel zo maar we hebben er geen bewijs voor gezien, maar dat is met heel veel dingen dus is het hier ook vast zo.
Vooralsnog is er 1 taxi chauffeur die hier zoiets geroepen heeft en op alle vragen terug komt met antwoorden, behalve op bewijs van deze. Terwijl het me erg makkelijk lijkt om te laten zien met 1 foto van een 100% lading met een typical range."

Misschien dat je nu je eigen idee begreep.

En nee, een 75D is geen gelimiteerde 100 nee, maar een 60D is wel een gelimiteerde 75D en ook dat begreep je neem ik aan heus wel, dus om dit nu als leugen weg te zetten zegt echt meer dan te veel over jou dan over mij.
 
Last edited:
Vrachtwagenchauffeurs zeggen:
"Where's the proof"
Tesla Semi is not impressing the diesel truck industry, ‘where’s the proof?’, they say

Jij zegt: "Tsja zo kan je elke discussie winnen, het is wel zo maar we hebben er geen bewijs voor gezien, maar dat is met heel veel dingen dus is het hier ook vast zo.
Vooralsnog is er 1 taxi chauffeur die hier zoiets geroepen heeft en op alle vragen terug komt met antwoorden, behalve op bewijs van deze. Terwijl het me erg makkelijk lijkt om te laten zien met 1 foto van een 100% lading met een typical range."

Misschien dat je nu je eigen idee begreep.

En nee, een 75D is geen gelimiteerde 100 nee, maar een 60D is wel een gelimiteerde 75D en ook dat begreep je neem ik aan heus wel, dus om dit nu als leugen weg te zetten zegt echt meer dan te veel over jou dan over mij.
Inderdaad, het zegt me dat je nog wat meer dingen moet uitzoeken voordat je hier allemaal dingen gaat posten, de vergelijking met de “vrachtwagen industrie” heeft niks te maken met 1 opmerking van een gefrustreerde taxichauffeur die je automatisch als voor waar aan neemt en dan hier blijft herhalen terwijl er 0 bewijs is dat dit waar is.

Ik ben toch niet degene die schrijft dat een 75 een gelimiteerde 100 is? Dus daar krijg je een reactie van mij op dat het niet klopt.
 
Inderdaad, het zegt me dat je nog wat meer dingen moet uitzoeken voordat je hier allemaal dingen gaat posten, de vergelijking met de “vrachtwagen industrie” heeft niks te maken met 1 opmerking van een gefrustreerde taxichauffeur die je automatisch als voor waar aan neemt en dan hier blijft herhalen terwijl er 0 bewijs is dat dit waar is.

Ik ben toch niet degene die schrijft dat een 75 een gelimiteerde 100 is? Dus daar krijg je een reactie van mij op dat het niet klopt.
Je suggereert dat ik iets in die richting geschreven heb en dat is natuurlijk totaal niet waar en sterker nog, je noemt het je huzarenstukje.
 
Ja, zo reageren dieselvrachtwagenchauffeurs ook inderdaad.

Van 0 tot 4% ofzo laadde deze Tesla beduidend langzamer dan daarna.
Ik denk dat de nieuwe lading Tesla's gelimiteerde 75D's zijn.
In deze post schreef je letterlijk dat 75 gelimiteerde 100’s zijn, als je daarna je post wil editen is dat prima maar zeg dan gewoon dat je je vergist hebt.

Je schrijft nu opeens gelimiteerde 75D’s. Wat zijn dat dan, gelimiteerde 75D’s? De D heeft er sowieso niks mee te maken, dat gaat alleen over het aantal motoren en niet over de batterij
 
In deze post schreef je letterlijk dat 75 gelimiteerde 100’s zijn, als je daarna je post wil editen is dat prima maar zeg dan gewoon dat je je vergist hebt.

Je schrijft nu opeens gelimiteerde 75D’s. Wat zijn dat dan, gelimiteerde 75D’s? De D heeft er sowieso niks mee te maken, dat gaat alleen over het aantal motoren en niet over de batterij
Nee, met "de nieuwe lading Tesla's" bedoel ik natuurlijk dezelfde Tesla's als waar de taxichauffeur het over heeft en in rond reed en vertelde dat ze gelimiteerd waren. Niet één of ander fantasiemodel die jij ter plekke verzonnen hebt.
 
Nee, met "de nieuwe lading Tesla's" bedoel ik natuurlijk dezelfde Tesla's als waar de taxichauffeur het over heeft en in rond reed en vertelde dat ze gelimiteerd waren. Niet één of ander fantasiemodel die jij ter plekke verzonnen hebt.

Aha, de cirkel is weer rond, we zijn weer bij de gelimiteerde taxi accu’s, waar geen bewijs voor is.
Waar staat dat die taxi chauffeur in een 75D reed? Ik zie dat nergens staan in dat onderwerp van 8 pagina`s. Het fantasie model komt uit jouw koker, ik heb terecht gezegd dat een 75 geen gelimiteerde 100 is.
 
  • Funny
Reactions: EddieW
Moet erbij zeggen dat de Tesla's van Schiphol extra gelimiteerd zijn, die hebben geloof ik maar 50kWh ofzo ipv 85 zoals er op staat of zelfs meer, zoals andere Tesla's.
Als eigenaar van een voormalige Schiphiol taxi wil ik even wat nuance toevoegen: Er zijn Schipholtaxis en Schipholtaxis De eerste batch waren van de Bios groep. Deze (blauwe) model S zijn begin dit jaar op de tweedehands markt gekomen en daar heb ik er een van. Die auto’s hadden een installatie van Ecodrive waarmee de topsnelheid en acceleratie geknepen werd. Van verminderde accucapaciteit is mij niets bekend en lijkt me ook niet logisch. Voor meer details ecodrive.eu
Daarnaast rijden er Tesla taxi’s rond van vrije rijders of kleinere taxibedrijven (witte,..) Hier weet ik niet veel van, maar ik zal eens vragen bij de garage die het onderhoud van veel van die auto’s doet.