Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dit is een volstrekt onnodige toevoeging in dat artikel. Iets erbij betrekken dat er niets mee te maken heeft... (maar dat dus min of meer wel insinueren)
Ook in Nederland zijn al diverse Tesla's gecrasht, met dodelijke slachtoffers tot gevolg, zoals in Baarn. Volgens Tesla stond de autopiloot toen echter niet aan.
 
In dit artikel herken ik toch wel iets dat ik in andere draadjes voorbij heb zien komen, vooral in het 'janken'-draadje. :p

IMG-4575.JPG

IMG-4576.JPG

IMG-4577.JPG

IMG-4578.JPG
 

Attachments

  • IMG-4575.JPG
    IMG-4575.JPG
    318.5 KB · Views: 31

No worries yet.
Het is wel 10 maanden in Elon time he...

Wat mij eerder verbaast is de manier hoe een dergelijke verandering van aanpak (kostenbesparing) intern gecommuniceerd wordt, terwijl je kan verwachten dat zoiets onmiddellijk naar de pers lekt.

Mijn inziens had aankondiging van ‘meer controle op de uitgaven’ ook minder luidruchtig gekund.
Zelfs als er echt ‘panic mode’ aan de orde is.

Ik kan me niet voorstellen dat Musk heeft gedacht bij het drukken op de ‘send email’ knop dat dit wel eventjes zou laten zien aan iedereen hoe serieus problemen bij Tesla worden aangepakt.
Sterker nog, als ik bij Tesla manager zou zijn komt zo’n bericht behoorlijk intimiderend over + geeft dit de indruk dat werk nu niet goed genoeg gedaan wordt.

Kortom, ben je dergelijke maatregelen van plan in je bedrijf doe zoiets dan gewoon en delegeer verantwoordelijkheden goed + duidelijk ipv meer onrust genereren.
Maar ja, ik weet ook wel dat Musk en subtiel zijn niet goed combineert.
En laten we het in dit verband maar helemaal niet over delegeren hebben...

Tenenkrommend dit weer.

In ieder geval zal dit de beurskoers op dit moment geen short squeeze opleveren.
 

Klopt is ook een achterlijk artikel dat het helemaal uit verband trekt. De crux zit hem in de stelling dat als Tesla de volgende 10 maanden net zoveel verlies maakt als men per maand in Q1 gemiddeld deed, dan het geld op is. Natuurlijk gebeurt dat niet. Dat verwacht niemand. Maar helaas wordt de email van Musk verdraaid om er iets zeer negatiefs van te maken.
 
Klopt is ook een achterlijk artikel dat het helemaal uit verband trekt. De crux zit hem in de stelling dat als Tesla de volgende 10 maanden net zoveel verlies maakt als men per maand in Q1 gemiddeld deed, dan het geld op is. Natuurlijk gebeurt dat niet. Dat verwacht niemand. Maar helaas wordt de email van Musk verdraaid om er iets zeer negatiefs van te maken.
Heb jij de mail ergens gelezen?
 
Klopt is ook een achterlijk artikel dat het helemaal uit verband trekt. De crux zit hem in de stelling dat als Tesla de volgende 10 maanden net zoveel verlies maakt als men per maand in Q1 gemiddeld deed, dan het geld op is. Natuurlijk gebeurt dat niet. Dat verwacht niemand. Maar helaas wordt de email van Musk verdraaid om er iets zeer negatiefs van te maken.

Wat wordt er uit verband gerukt volgens jou? Tesla heeft een heel groot geld probleem.

Musk zegt zelf in zijn mail “...only gives us approximately ten months at the first-quarter burn rate to achieve breakeven. (...) This is hardcore, but it is the only way for Tesla to become financially sustainable. (...)”

Wat klopt volgens jou niet aan de stelling dat over 10 maanden het geld op is als er geen veranderingen plaats vinden? Waar baseer je op dat er niet net zoveel verlies zal worden gemaakt als in Q1? Daar heeft Musk wel zorgen over en daarom dus deze actie.
 
Last edited:
Wat wordt er uit verband gerukt volgens jou? Tesla heeft een heel groot geld probleem.

Musk zegt zelf in zijn mail “...only gives us approximately ten months at the first-quarter burn rate to achieve breakeven. (...) This is hardcore, but it is the only way for Tesla to become financially sustainable. (...)”

Wat klopt volgens jou niet aan de stelling dat over 10 maanden het geld op is als er geen veranderingen plaats vinden? Waar baseer je op dat er niet net zoveel verlies zal worden gemaakt als in Q1? Daar heeft Musk wel zorgen over en daarom dus deze actie.

Tja, waar moet ik beginnen. Luister de Q1 call terug en je komt er snel genoeg achter. Zo verwacht men een klein verlies te maken in Q2 en vanaf Q3 winst. Er zijn paar redenen waarom Q1 slecht was en dit niet in volgende kwartalen herhaald zal worden. Bovendien heeft Tesla veel meer geld dan deze 2,4 miljard en zou het met Q1 verliezen nog steeds 1,5 jaar (~18 maanden!) volhouden. Ik vind het erg jammer als zelfs op dit forum men in de onzin trapt van sommige media.

Lees hier de Q1 letter terug: https://ir.tesla.com/static-files/b2218d34-fbee-4f1f-ac95-050eb29dd42f
 
Last edited:
Tja, waar moet ik beginnen. Luister de Q1 call terug en je komt er snel genoeg achter. Zo verwacht men een klein verlies te maken in Q2 en vanaf Q3 winst. Er zijn paar redenen waarom Q1 slecht was en dit niet in volgende kwartalen herhaald zal worden. Bovendien heeft Tesla veel meer geld dan deze 2,4 miljard en zou het met Q1 verliezen nog steeds 1,5 jaar (~18 maanden!) volhouden. Ik vind het erg jammer als zelfs op dit forum men in de onzin trapt van sommige media.

Lees hier de Q1 letter terug: https://ir.tesla.com/static-files/b2218d34-fbee-4f1f-ac95-050eb29dd42f

Je kunt natuurlijk terug luisteren wat je wilt maar het laatste winstgevende kwartaal werd ook gezegd dat er voortaan winst gemaakt zou worden. En het volgende kwartaal was er toch weer verlies...

En dit gaat om uitspraken die binnen het bedrijf zelf gedaan zijn. Dus wie zorgt er voor die onzin?