Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Man man man, wie verzint die onzin?????

Ergste is nog dat er mensen zijn die het lezen en nog geloven ook

Elektrische wagens rijden onze wegen helemaal naar de knoppen
Zucht...ja...zag er ook al een item over bij FullyCharged op youtube. Blijkbaar weer een gecoördineerde toestand. Valt altijd op dat dergelijke clickbait artikelen internationaal te vinden zijn.

Maargoed....ja...massa is onderdeel van de berekening voor rolweerstand en rolweerstand = slijtage (voor het gemak). Dus een auto die 300-500kg zwaarder is, zal wat meer bandenslijtage hebben...maar de rechtervoet is meer van belang natuurlijk. Ook een nondiscussie...maar daar is iedereen het op dit forum mee eens. Vooral omdat we niet lezen BMW 3 Tourings rijden wegen kapot (ten opzichte van een Ford Fiesta...om maar eens wat te noemen.)
 
Vooral het NIET vermelden van zijn bronnen is ergerlijk. Ik nam de moeite om eens te kijken op Publicaties en vond voor de zoektermen "electrical vehicles" en "road" slechts 2 resultaten: presentaties (!) waarvan 1 uit 2015 over de vereiste planning. Voor "electrical vehicle" "road damage": nil!

Het lijkt erop dat hij deze vlog gezien heeft, waarin FullyCharged uit zijn dak gaat over, toevallig PRECIES DIE beschuldigingen en alles weerlegd.
Als riool-journalist voor een flutblaadje is het is minder moeite om paar dingen daaruit te nemen dan zelf de inspiratie zoeken vanalles bij elkaar te liegen.

 
  • Informative
Reactions: nervus
@joverdijk : toch niet denk ik. Hij spreekt over slijtage van banden en remmen, niet over slijtende wegen :):) Is overigens wel een leuke aflevering van deze vlog.:D

Dat is de kop ja, in artikel zelf zegt hij dus ook : "De uitlaatemissies voor elektrische auto’s zijn uiteraard nul, maar ‘dankzij’ hun hoger gewicht verslijten ze niet alleen het wegdek sneller, maar ook de eigen remmen en banden"

Inderdaad leuke aflevering, ik heb hem in de subscribe gegooid. Prachtige droge humor die vent en fijne verteller.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: nervus
Al bijna oudbakken maar het was voorpaginanieuws bij de Telegraaf afgelopen maandag:

1149B66A-39CB-4D06-A3E9-FA72F179E752.jpeg
 
Inhoudelijk mag je haar aanvallen, daar is ook allereden voor. Maar een ad-hominem is hier niet op zijn plaats.
Oeh. PC.. vergeten...sorry
Had met een voorgaande discussie te maken over fastfood bij SuC en zielig voor de man etc... hoe iemand er uit ziet boeit mij niet en moet iedereen zelf weten. Deze dame is helemaal niet dik. Denk dat ze ietsje voller is dan ik ben. Als ze echt heel dik was geweest had ik deze opmerking nooit gemaakt. Juist dat ze helemaal niet bijzonder dik is moet toch duidelijk uit blijken dat dit gewoon sarcastisch bedoeld is van mij? Alles moet geridiculiseerd kunnen worden. Dat heet HUMOR... dat het niet iedereen zijn of haar humor is dat kan... denk dat 90% van de mensen die een “Like” hebben gegeven op jouw bericht eerst met Google hebben moeten opzoeken wat “ad-hominem“ is. Dat laat weer het niveau maar eens zien wat hier komt.... oeh... doet hij het weer... voordat ik weer met het vingertje word toegesproken..... zelf moest ik het ook gewoon googelen dus relax, was weer sarcastisch met zelfspot...of zelfreflectie... of zelfkennis...
 
  • Like
Reactions: DucaTinus
Belgische wegen naar de knoppen rijden? Hoe dan?
Nederlandse wegen, die kunnen we naar de knoppen rijden (en dat zou toch een mooie sjokolade kop zijn. "Subsidieslurpende Tesla's rijden ONZE wegen waar ZIJ niet voor betaald hebben KAPOT" en dan nog meer hoofdletters en wat korter)
En daar is ie hoor... het AD deze keer
Klik hier voor het hele artikel —>Privacy settings

A24A9FED-A7FC-4D4C-ADDD-85763A2F4918.png
 
Wat mij irriteert:
- je kunt niet reageren, allemaal eenzijdige en vaak zonder enige kennis van zaken geschreven (overigens niet alleen EV's)
- moderne media kun je gewoon reageren en er zijn zat goede deskundige (blogs, youtube, etc ...)
- dus ik probeer waar mogelijk dit te negeren (klik er niet op), wordt tijd dat ze meegaan met hun tijd (oude media is gewoon niet betrouwbaar meer, kranten lees ik al decennia niet meer, als ik wat wil weten zoek ik wel een deskundige)

Als dit een youtube filmpje was geweest......denk dat er dan een berg commentaren was gekomen, maar dat durven ze niet .....
 
Wat mij irriteert:
- je kunt niet reageren, allemaal eenzijdige en vaak zonder enige kennis van zaken geschreven (overigens niet alleen EV's)
- moderne media kun je gewoon reageren en er zijn zat goede deskundige (blogs, youtube, etc ...)
- dus ik probeer waar mogelijk dit te negeren (klik er niet op), wordt tijd dat ze meegaan met hun tijd (oude media is gewoon niet betrouwbaar meer, kranten lees ik al decennia niet meer, als ik wat wil weten zoek ik wel een deskundige)

Als dit een youtube filmpje was geweest......denk dat er dan een berg commentaren was gekomen, maar dat durven ze niet .....
Snap je irritatie. Voor mij is niet ergste dat ik niet kan reageren (dat gebeurt vaak ook nogal eens ondoordacht) maar dat er geen verifieerbare bronnen worden gegeven: het is dus domweg "borrelpraat". Serieus journaille plaatst als regel wel een lijstje met hun bronnen; bij dit soort verhalen hoort immers een vermelding, waar je de data en argumenten kunt nalezen. :)