Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Wat er ook aan de hand is, the damage
has been done. Vele zeggen dat het "maar" om een deal van 5 miljoen gaat maar de negatieve pers weegt hard op de perceptie met alle gevolgen van dien op toekomstige verkoopscijfers.

Dat Nextmove, Duitsers, die altijd, volgens mij toch, erg objectief en eerder positief tov Tesla verslag geven, hier nu met geconfronteerd worden en ermee in de pers komen, is toch op z'n minst erg vervelend.

Wat ik nog het ergst vind, indien er echt gebreken aan deze wagens zijn, is dat deze nu wss in handen zullen komen van Duitse particulieren....

Met heel de perceptie rond (eventuele) slechte kwaliteit, vind ik het een beetje gewaagd van Tesla om hier zo mee om te gaan. (onterecht of niet)

My 2 cents
 
Ik praat niets goed, als iets inderdaad niet klopt moet het verholpen worden, geen discussie. Ik twijfel aan het verhaal alleen, het voelt vreemd. Zou niet de eerste keer zijn dat een bedrijf een grote order ergens plaats ,onzeker wordt om welke redenen ook en dan stokken zoekt om onder de deal uit te komen.

Een Duits autoverhuurbedrijf die massaal Tesla's inslaat is op zich al iets vreemds. In Californië, ja, in Noorwegen ja, maar in petrolland Duitsland? Hmm, moet je wel heel erg zeker van je zaak zijn of heel graag aan de EV willen en dan ga je ook met leverancier in gesprek als er klachten zouden zijn. Het verhaal voelt vreemd aan.
 
Blijkbaar komen ze ermee weg, maar dat je een model 3 performance uitlevert en een opzichtig kapotte band (4:29) dat grenst aan het toelaatbare of is zelfs erover. Heb je dan wel hart voor je zaak/klant? Bij een eventueel ongeval kan je zelfs aansprakelijk worden gesteld als fabrikant, zeker in Duitsland is dat niet mals. En dan snap je dat een verhuurder die moet zorg dragen voor de veiligheid van zijn klanten niet zo maar blind auto's wil afnemen.

@arsimo Nextmove is echt een grote speler en in Duitsland wonen echt niet alleen petrol heads, maar ook mensen die heel bewust bezig zijn met het milieu. En kijk eens op het kanaal van T&T Tesla, die doet heel veel Tesla aankoopkeuringen voor klanten.
 
Idd is Nextmove met Tesla Duitsland aan tafel gegaan en ze kwamen tot een akkoord over de levering en herstel van problemen en slechts enkele uren daarna waren blijkbaar de Tesla onderhandelaars weer teruggefloten en hield Tesla vast aan het standaard leveringsproces. Dat legt Stefan uit in de video 11:33. Tja, als bedrijf maak je een slechte beurt als je afspraken maakt en een paar uur later je afspraken al weer verscheurd en terug valt op het oude proces. Zo kan je geen afspraken maken. En dat fleetowners anders worden behandeld als particulier is zeker niet gek.
Zeker, al het bovenstaande toont dat Tesla geen automotive dealerorganisatie is zoals bij andere automerken, maar een duidelijk zeer Amerikaans hiërarchisch bedrijf. Europees management krijgt blijkbaar geen ruimte om af te wijken van de vastgelegde processen en regels vanuit het moederschip.

Het doet me een beetje aan Apple van een aantal jaar geleden denken, ook geen enkele ruimte voor prijsstaffels bij afname van grotere hoeveelheden etc.
 
Wat er ook aan de hand is, the damage
has been done. Vele zeggen dat het "maar" om een deal van 5 miljoen gaat maar de negatieve pers weegt hard op de perceptie met alle gevolgen van dien op toekomstige verkoopscijfers.

Dat Nextmove, Duitsers, die altijd, volgens mij toch, erg objectief en eerder positief tov Tesla verslag geven, hier nu met geconfronteerd worden en ermee in de pers komen, is toch op z'n minst erg vervelend.

Wat ik nog het ergst vind, indien er echt gebreken aan deze wagens zijn, is dat deze nu wss in handen zullen komen van Duitse particulieren....

Met heel de perceptie rond (eventuele) slechte kwaliteit, vind ik het een beetje gewaagd van Tesla om hier zo mee om te gaan. (onterecht of niet)

My 2 cents
Het grote voordeel hiervan: ik kan me niet voorstellen dat dit 'akkefietje' bij Musk one de aandacht zal komen. En meer indruk zal maken dan al onze goed bedoelde twitter berichten bij elkaar. Wil niet zeggen dat er echt iets gebeurd, maar de kans dát er iets gebeurd is denk ik nog nooit zo groot geweest.
 
Blijkbaar komen ze ermee weg, maar dat je een model 3 performance uitlevert en een opzichtig kapotte band (4:29) dat grenst aan het toelaatbare of is zelfs erover. Heb je dan wel hart voor je zaak/klant? Bij een eventueel ongeval kan je zelfs aansprakelijk worden gesteld als fabrikant, zeker in Duitsland is dat niet mals. En dan snap je dat een verhuurder die moet zorg dragen voor de veiligheid van zijn klanten niet zo maar blind auto's wil afnemen.

@arsimo Nextmove is echt een grote speler en in Duitsland wonen echt niet alleen petrol heads, maar ook mensen die heel bewust bezig zijn met het milieu. En kijk eens op het kanaal van T&T Tesla, die doet heel veel Tesla aankoopkeuringen voor klanten.


Als dit echt waar is dan heeft Tesla een blunder begaan en moeten ze naast innovatieve auto's ook eens wat innovatiever worden in verkoop en service. Zoveel mogelijk online, prima, maar je kopers blijven mensen.
 
  • Like
Reactions: woes
Als dit echt waar is dan heeft Tesla een blunder begaan en moeten ze naast innovatieve auto's ook eens wat innovatiever worden in verkoop en service. Zoveel mogelijk online, prima, maar je kopers blijven mensen.
Tja... of Tesla ziet in dat ze hetgeen dat Nextmove vraagt gewoon niet waar kunnen maken met de staat van het huidige service apparaat. In dat geval is het inderdaad slimmer van ze om geen deal in te gaan en daarmee de druk op hun service niet nog eens extra te verhogen...
Ze kunnen wanneer de 'Service hell' opgelost is atlijd weer opnieuw met Nextmove om de tafel.

Uiteindelijk is de verliezer in dit verhaal Nextmove zelf, die lopen nu een boel omzet mis van 85 Model 3s die ze niet kunnen inzetten. Anderzijds, waarschijnlijk is het slechts uitstel totdat Tesla haar zaken op orde heeft.
 
Als het product zo gewild is dat de rest er blijkbaar niet toe doet, komt een leverancier blijkbaar overal mee weg[/MEDIA]

Mja, voorlopig. (en by the way: lol, op de video :D) Heeft er iemand eigenlijk zicht op verkoopcijfers? In België blijbaar in Juli 181 op kenteken gezet wat toch een serieuze terugval lijkt tov mei en juni. Ik las nu wel dat het voor Tesla deze maanden kalme maanden zijn (?!)
maar de traditionele merken (hoewel ook wel minder) brengen toch nog een "hoop" auto's aan de man.

Weet niet of dit een betrouwbare bron is:
https://autotijd.be/verkoopcijfers/belgie/2019/juli
Verkoopcijfers nieuwe auto's in Nederland juli 2019
 
Tesla moet, mijn inziens, de vicieuze cirkel doorbreken. Kwaliteit van de uit te leveren auto's omhoog, daardoor grotere klanttevredenheid en minder belasting op het service apparaat. Nu moet het service apparaat naast de normale problemen die kunnen voortkomen uit gebruik, ook nog de troep opruimen van de productielijn. Je moet de problemen oplossen waar ze ontstaan en niet achteraf gaan dweilen. Stukje Lean toepassen zou wonderen kunnen doen. Er is nu te veel nadruk op de verkoopaantallen waardoor de kwaliteit te veel van de rand afvalt en dat drukt ook weer het resultaat: garantiegevallen zijn duur, dus wat je uitspaart in de productielijn, geef je weer uit via je service apparaat; is alleen maar een ander potje.

Ik wens Tesla het beste en mogelijk zou een model Y o.i.d. mijn e-Niro een keer kunnen opvolgen, maar dan moet de service en kwaliteit wel omhoog. Ze hebben de technologie, de kennis, maar ze laten helaas een deel liggen in de uitvoering en dat gaat een keer bijten.

Nextmove zal best over een paar maanden nog een keer een poging doen via online order zoals ze toch al een paar keer geprobeerd hebben. Als het dan wel gaat lopen dan komt er misschien toch nog een deal. En reken maar dat ze al contacten hebben met VW als de ID3 uitkomt.
 
Denk niet dat ze bij Nextmove gek zijn. Een auto die niet inzetbaar is levert geen omzet maar wel kosten. Die wil je niet.
Absoluut, ze zetten natuurlijk de risico's af tegen de baten. En de risico's van 3 maanden stilstaan zijn aanzienlijk, gezien ze al 2 of 3 flinke schades op hun 15 model 3 hebben gereden (los van de garantiedingetjes). Dit kun je natuurlijk deels in je huurtarieven meenemen maar blijft een fiks risico. Hopelijk krijgt Tesla die trage service snel onder controle.
 
Absoluut, ze zetten natuurlijk de risico's af tegen de baten. En de risico's van 3 maanden stilstaan zijn aanzienlijk, gezien ze al 2 of 3 flinke schades op hun 15 model 3 hebben gereden (los van de garantiedingetjes). Dit kun je natuurlijk deels in je huurtarieven meenemen maar blijft een fiks risico. Hopelijk krijgt Tesla die trage service snel onder controle.
Bij nader inzien had ik je opmerking gelezen als "verliezer van de beslissing om het contract te ontbinden". En daar zijn ze denk ik niet de verliezer. Maar je schreef "verliezer in dit verhaal", en daar zijn zij eigenlijk wel de verliezende partij, zoals jij al schreef.