Hmmm is mij inderdaad volledig nieuw dat deze verklaring 'zeker' zou zijn intussen. Doet weinig af aan het punt dat Tesla hier niks goeds kan doen. Chain of logic:
1. Ze zullen er vast niet op uit zijn om hun klanten weg te pesten, ergo:
2. "They must have a damn good reason", ergo:
3. Er moet zowel een bijzonder zwaarwegende reden zijn om de negatieve pers te accepteren, als:
4. Er moet een erg steekhoudend argument tegen doodzwijgen zijn, dus:
5. Er is een significant risico op dat de voor een autobouwer zwaarwegende reden realiteit wordt, en dus:
6. Moet er hier een keuze aan ten grondslag liggen die doden of minimaal meerdere ongelukken voorkomt.
In de hele wereld zouden klanten euforisch zijn - een leverancier die proactief verantwoordelijkheid neemt en zorgdraagt voor de veiligheid van hun producten, partners en kinderen!
Het is zeker in de automotive wereld wel eens anders geweest.
Dus tja, fixen en het product 'verzwakken' => rechtzaken. Niet fixen en stapels doden => rechtzaken.
....in retrospect snap ik wel hoe men tot de Pinto Memo is gekomen.