Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik vind het weer een ‘schraal’ stuk, met heel weinig verdieping. Ik hoop dat de jounalist dat zelf ook inziet.

Schraal?

M3 EV's zijn nu hot vanwege de 4%, aflevering is drama door de kwantiteit. Je weet gewoon dat als er NU een aflever issue issue dat je meteen fijn een aantal maanden zoet bent met verbeteren van de aflever problemen.

Toch gaan ze als warme broodjes... dat is enkel maar reclame voor Tesla!
 
  • Like
Reactions: Remog
Waarom heeft Tesla gekozen om de afleveringen op 1 lokatie te doen? Was het niet handiger geweest om pop-up delivery lokaties in de verschillende provincies te hebben? Ik snap die nieuwe rijders wel dat hun gevoel van het afleveren van een wagen van rond de k€60 wel een beetje een teleurstelling is. Aan de andere kant kunnen ze straks niet meer zo teleurgesteld zijn als ze een probleem aan hun wagen hebben ;)
 
Waarom heeft Tesla gekozen om de afleveringen op 1 lokatie te doen? Was het niet handiger geweest om pop-up delivery lokaties in de verschillende provincies te hebben? Ik snap die nieuwe rijders wel dat hun gevoel van het afleveren van een wagen van rond de k€60 wel een beetje een teleurstelling is. Aan de andere kant kunnen ze straks niet meer zo teleurgesteld zijn als ze een probleem aan hun wagen hebben ;)
Direct van het schip naar de klant zonder extra transport (en mogelijkheden op schade etc.). Kwaliteit van mijn aflevering was goed maar de beleving kwam pas met het rijden :). Ander mogelijk voor Tesla belangrijk punt is de aflevering via een organisatie die gewend is om auto's te distribueren en alles op een locatie.
 
Waarom heeft Tesla gekozen om de afleveringen op 1 lokatie te doen? Was het niet handiger geweest om pop-up delivery lokaties in de verschillende provincies te hebben? Ik snap die nieuwe rijders wel dat hun gevoel van het afleveren van een wagen van rond de k€60 wel een beetje een teleurstelling is. Aan de andere kant kunnen ze straks niet meer zo teleurgesteld zijn als ze een probleem aan hun wagen hebben ;)
Die 60k€ telt niet zo.
Voor 90% van de nieuwe klanten is het een wagen van zeg 200 euro per maand in plaats van 400 euro per maand.
Dan mis je dat bloemetje niet heel erg ;)
 
Tsja, blijf het apart vinden dat je op een industrieterrein maar mag uitvissen waar je auto staat en of die geen schade heeft. Als je dit tijdens het kerstdiner gaat vertellen, wachten de tafelgasten echt op de clou van de grap ;)
Aan de andere kant @robertvg , ja voor €200/maand moet je ook niet al te veeleisend zijn ;) (bloemetje had van mij ook niet gehoeven, btw delivery in 2017 in Tilburg was trouwens ook al karig ;) )

Maar goed, is het record van de meeste afleveringen per dag nu gevestigd? (Denk dat het Tesla meer daar om ging)
 
600 tot 800 auto's per dag. Reken maar uit wat je nodig hebt aan lokale deliviery locaties + vrachtwagens nodig hebt.
Hangt van je planningscapaciteiten af. ;)
Met 5 lokaties verspreid in NL zit je op 160 wagens per lokatie/dag.
Denk dat bedrijven als Kässbohrer of Koopman daar niet echt warm van worden.
Pop-up lokaties zijn bestwel te vinden, net zo desolaat als in Amsterdam;)
 
Tsja, blijf het apart vinden dat je op een industrieterrein maar mag uitvissen waar je auto staat en of die geen schade heeft. Als je dit tijdens het kerstdiner gaat vertellen, wachten de tafelgasten echt op de clou van de grap ;)

Ach, moet ik nou echt een uur lang van een dealer alles uitgelegd krijgen terwijl ik dat ook rustig thuis zelf kan uitzoeken ?
Altijd het gevoel gehad dat het van zo'n verkoper valse beleefdheid was.

Jaren geleden voelde ik ook zo'n deceptie toen ik mijn zuurverdiende geld aan een nieuwe iPhone uitgaf.
Ophalen, veel geld pinnen, en weg was je weer.
Ben daar al een beetje aan gewend.
De echte teleurstelling voel ik tegenwoordig bij een nieuwe iPhone als je hem aanzet, je Apple ID ingeeft en 5 minuten later ziet je nieuwe telefoon er precies zo uit als de oude. Daarmee vergeleken valt er aan een nieuwe Tesla nog heel veel nieuws te ontdekken.:)
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Ach, moet ik nou echt een uur lang van een dealer alles uitgelegd krijgen terwijl ik dat ook rustig thuis zelf kan uitzoeken ?
Altijd het gevoel gehad dat het van zo'n verkoper valse beleefdheid was.

Jaren geleden voelde ik ook zo'n deceptie toen ik mijn zuurverdiende geld aan een nieuwe iPhone uitgaf.
Ophalen, veel geld pinnen, en weg was je weer.
Ben daar al een beetje aan gewend.
De echte teleurstelling voel ik tegenwoordig bij een nieuwe iPhone als je hem aanzet, je Apple ID ingeeft en 5 minuten later ziet je nieuwe telefoon er precies zo uit als de oude. Daarmee vergeleken valt er aan een nieuwe Tesla nog heel veel nieuws te ontdekken.:)

betaal je eigenlijk “afleverkosten” bij Tesla?
#zomaareenvraagje
 
Tsja, blijf het apart vinden dat je op een industrieterrein maar mag uitvissen waar je auto staat en of die geen schade heeft. Als je dit tijdens het kerstdiner gaat vertellen, wachten de tafelgasten echt op de clou van de grap ;)
Aan de andere kant @robertvg , ja voor €200/maand moet je ook niet al te veeleisend zijn ;) (bloemetje had van mij ook niet gehoeven, btw delivery in 2017 in Tilburg was trouwens ook al karig ;) )

Maar goed, is het record van de meeste afleveringen per dag nu gevestigd? (Denk dat het Tesla meer daar om ging)
Het verhaal is lekker op z'n ADs aangedikt. Er lopen tientallen medewerkers van Tesla rond en iedereen die vragen heeft wordt keurig geholpen. Alle auto's staan netjes op nummer in vakken, niks zoeken.
 
Toen ik op 23 november 2013 mijn eerste Model S ophaalde, was A'dam SeC in het oude gebouw net open.
Die S had ik in april 2011 besteld. 2,5 jaar wachten waren lang genoeg om veel meer te weten dan de DS. DS staat voor Delivery Specialist. Dat had de jongeman na één minuut al door. Niet zo gek, hij was net een week in dienst.
Al met al was ik binnen tien minuten op weg naar huis.
 
Inderdaad, ik wist bij aflevering van onze BMW's - en zelfs bij bestellen ervan - vaak meer dan de verkoper. Neem ik ze niet kwalijk, ik had altijd alle tijd om van een bepaald model en type alles te leren, terwijl zo een autoverkoper van het hele gamma alles moet leren.
 
betaal je eigenlijk “afleverkosten” bij Tesla?
#zomaareenvraagje

upload_2019-12-19_19-4-53.png


En dat bedrag is niet minder geworden toen ze zin gestopt met het wassen van auto's.
 
Die 60k€ telt niet zo.
Voor 90% van de nieuwe klanten is het een wagen van zeg 200 euro per maand in plaats van 400 euro per maand.
Dan mis je dat bloemetje niet heel erg ;)
90% van die nieuwe klanten heeft maar één lease budget en dat kunnen ze maar één keer uitgeven. Dat geven ze uit aan een Tesla.

Dat de fiscus vervolgens relatief aardig is voor die klanten is iets tussen die klanten en de fiscus. Daar heeft Tesla niets mee van doen.