Hippogrief
Active Member
Wat er hier gebeurt is het typisch lease-herverkoopswaarde spel: Audi garandeert zeer hoge restwaardes, en geeft grote kortingen bij lease-maatschappijen.
De VW groep dreigt vanaf 2020 +/- 2500 EUR te moeten betalen per verkochte wagen (gemiddelde uitstoot is dus 25 gr/km te hoog) in Europa.
Iedere e-tron die verkocht wordt telt volgens de spelregels dubbel (ieder voertuig < 50 gr CO2 /km mag je dubbel tellen in het bereken van de gemiddelde CO uitstoot van de vloot, echt waar, waar vinden ze het uit). Dat wil zeggen dat iedere verkochte e-tron goed is om de boete voor 7 verkochte wagens te neutraliseren, dus 17500 EUR. 1 e-tron + 7 gemiddelde wagens van de VW groep : (7*125+0*2)/(7+2)=97gr CO2
Die prijzen gelden voor leveringen volgend jaar (veel leasebedrijven leveren weinig of geen voertuigen uit vanaf (midden) november)
De VW groep dreigt vanaf 2020 +/- 2500 EUR te moeten betalen per verkochte wagen (gemiddelde uitstoot is dus 25 gr/km te hoog) in Europa.
Iedere e-tron die verkocht wordt telt volgens de spelregels dubbel (ieder voertuig < 50 gr CO2 /km mag je dubbel tellen in het bereken van de gemiddelde CO uitstoot van de vloot, echt waar, waar vinden ze het uit). Dat wil zeggen dat iedere verkochte e-tron goed is om de boete voor 7 verkochte wagens te neutraliseren, dus 17500 EUR. 1 e-tron + 7 gemiddelde wagens van de VW groep : (7*125+0*2)/(7+2)=97gr CO2
Die prijzen gelden voor leveringen volgend jaar (veel leasebedrijven leveren weinig of geen voertuigen uit vanaf (midden) november)