Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Oh ja, in de 2e had ik nog wiskunde.
Komt ‘ie.
Iets van 300 Watt per 1,6 m2. Zo’n joekel op mijn dak weegt 20kg, trouwens.
als er twee panelen ophet dak passen en je gaat keurig onder een hoek van 15 graden in Nl in juni de zon rijden, dan heb je toch al 600 Watt! En na een uur 0,6 kWh, en daar rijd ik dan 3 km mee.

Heb ik nu een voldoende?
Of... krijgen deze initiatiefnemers allemaal een
 
Je vergeet een paar dingen: de panelen laden ook als de auto stilstaat en dat is heel vaak. Daarnaast zal de Lightyear One een verbruik hebben van onder de 100 Wh/km. Dus ja, tijdens het rijden laad je niet echt veel bij, maar dat is niet hun doel. Luister ook nog even naar De Technoloog van een paar maanden terug.
Jaren rijden op de zon

Die zijn veel slimmer dan ik, en alle lof voor de Eindhovense studenten uit de World Solar Challenge. Ze zetten alles op gewichtsbesparing (1200kg), efficiëntie en een superlage weerstand.

Van mij krijgen ze wel een dikke voldoende, hoor :) Ik hoop dat ze slagen.
 
  • Like
Reactions: pvkeep
Zo’n joekel op mijn dak weegt 20kg, trouwens.
Je denkt toch niet dat ze zulke complete panelen met frame en al op hun dak gaan leggen, hoop ik?

als er twee panelen ophet dak passen en je gaat keurig onder een hoek van 15 graden in Nl in juni de zon rijden, dan heb je toch al 600 Watt! En na een uur 0,6 kWh, en daar rijd ik dan 3 km mee.
En dat is net zo veel als wat je in een uur krijg van twee panelen op het dak van je huis. En toch heeft een groot deel van de mensen hier die dingen op hun dak liggen. Wat is nu precies het probleem?
 
Het zijn testen. De reactie die jij nu geeft werd voorheen gebruikt om het nut van auto's die rijden op elektriciteit te duiden. Het zijn babystapjes, maar ergens zal je moeten beginnen.


Oh ja, in de 2e had ik nog wiskunde.
Komt ‘ie.
Iets van 300 Watt per 1,6 m2. Zo’n joekel op mijn dak weegt 20kg, trouwens.
als er twee panelen ophet dak passen en je gaat keurig onder een hoek van 15 graden in Nl in juni de zon rijden, dan heb je toch al 600 Watt! En na een uur 0,6 kWh, en daar rijd ik dan 3 km mee.

Heb ik nu een voldoende?
Of... krijgen deze initiatiefnemers allemaal een
 
  • Like
Reactions: DutchTM3
Zoals bekend betaalt Tesla vrijwel niet aan gekochte reclametijd op TV of in social media. Ze zijn geniaal in free publicity. Natuurlijk vorig jaar met de Roadster die de ruimte in ging.
Nu hebben ze de Cybertruck in het Petersen Automotive Museum in LA gezet waar de echte autoliefhebbers dit beest op de foto zetten en deze foto's trots met hun vrienden op Instagram etc delen.....
Exclusive Pro Photos: Tesla Cybertruck At The Petersen Automotive Museum | CleanTechnica
 
MG is aardig aan t meekijken bij Tesla:
Zie de order portal...
 

Attachments

  • ED0CE783-3ADB-471D-9899-B9DC668B6310.png
    ED0CE783-3ADB-471D-9899-B9DC668B6310.png
    463.1 KB · Views: 47
  • 4CA3C686-7EA8-4A7A-9BF4-8575877FEFAC.png
    4CA3C686-7EA8-4A7A-9BF4-8575877FEFAC.png
    654.9 KB · Views: 43
  • Funny
Reactions: nico180
Paywall....


Een Tesla met lange tenen
23 juni 2020
Leestijd 2 minuten

Word je liever aangereden door een Golf of een e-Golf? Een natuurkundige zou kiezen voor de brandstofmotor: de elektrische variant van een voertuig is door het gewicht van de batterijen meestal zo’n 250 kilo zwaarder. Dat komt harder aan.
Elektrische auto’s wegen niet alleen meer, ze kunnen ook verrassend vlot optrekken – sneller dan veel van hun bestuurders gewend zijn. Die combinatie levert meer autoschade op. En omdat het aandeel van elektrische auto’s in Nederland groeit (2,4 miljoen in 2030) zorgt dat voor meer letsel: Het Financieele Dagblad citeerde een onderzoek dat rekent op 1.400 extra zwaargewonden per jaar, van wie de helft fietsers.

Ter vergelijking: Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) houdt rekening met 30.000 zwaargewonden in het verkeer in 2030.

De Telegraaf vatte het artikel nog eens samen, maakte er véél meer zwaargewonden van en voegde er een foto van een verongelukte Tesla aan toe, in de wetenschap dat zo’n plaatje extra olie op het vuur gooit. De meest verkochte elektrische auto in Nederland heeft een gebruikersgroep die kritiek niet graag onbeantwoord laat. Dat roept weer reacties van mensen op die zich ergeren aan de ‘gesponsorde aso-bakken’.

Als je in een auto zit die binnen 4 seconden100 kilometer per uur kan rijden, moet je geen zware rechtervoet hebben maar ook geen lange tenen. Dit rapport, benadrukken de onderzoekers als ik ze bel, was helemaal niet bedoeld om Tesla-rijders op de kast te jagen maar om de schadeherstelbranche te informeren. Al vergen elektrische auto’s minder onderhoud, er valt genoeg te repareren.


Lees ook: Hoe wordt het tarief aan de laadpaal bepaald?

Hoe ze precies tot hun voorspellingen komen willen de onderzoekers niet zeggen. Ze baseren zich onder meer op cijfers van SWOV en diverse verzekeraars. Zo meldde in Noorwegen 20,4 procent van de Tesla’s in 2018 een schade; elektrische voertuigen van andere merken zaten op 13,5 procent en auto’s met brandstofmotor 9 procent. Ook Nederlandse schadeherstellers zien veel Tesla’s voorbijkomen, zegt de Focwa.

Hier leest u meer over reageren op NRC.nl .
De onderzoekers achten de kans dat je zwaargewond raakt bij een elektrische auto drie keer zo groot. Dat klinkt onheilspellend, maar het zou ook kunnen gaan om een marginale kans van 0,01 procent en een iets minder marginale kans van 0,03 procent. Met ruim 8 miljoen auto’s en 17 miljoen inwoners in een klein land vol bebouwde kom loopt dat toch op.

Dat zware auto’s voor meer ellende zorgen is geen nieuws. SWOV deed eind jaren negentig al onderzoek naar de ‘agressiviteitindex’ – de mate van letselernst die een voertuig bij de tegenpartij teweegbrengt. Ook toen was de conclusie dat het Nederlandse wagenpark zwaarder wordt en dat kleine stadsauto’s het moeten ontgelden. Het heeft ons er niet van weerhouden om massaal SUV’s te kopen.

Batterijen worden efficiënter en lichter, maar dat betekent niet dat elektrische auto’s lichter worden: bestuurders willen zo veel mogelijk actieradius. Dat extra gewicht heeft een bijkomend voordeel. Zware auto’s zijn niet veiliger voor de andere weggebruikers, maar wel voor hun bestuurders. Er zit dus maar één ding op: zelf elektrisch gaan rijden. En snel een beetje.

Marc Hijink schrijft over technologie