Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Beide auto’s staan volgens de RDW nog op de eerste eigenaar. volgens mij heeft Tesla niks teruggenomen en gaan ze dat ook niet doen, tenzij de rechter dat uiteindelijk besluit, maar dat lijkt me sterk. Het feit dat een van de twee heren stond te op te scheppen dat hij twee jaar gratis gereden heeft zal zijn zaak niet helpen.
Dit was de post over de auto met vier brede velgen. Het vraag en aanbod draadje
(Van medeforummer @Hikmet.)
 
Beide auto’s staan volgens de RDW nog op de eerste eigenaar. volgens mij heeft Tesla niks teruggenomen en gaan ze dat ook niet doen, tenzij de rechter dat uiteindelijk besluit, maar dat lijkt me sterk.

de rechter heeft dat juist al besloten in april. Tesla laat dat oordeel toetsen door een hogere rechter, maar het oordeel van de eerste rechter lijkt mij niet onbegrijpelijk.
 
Zoals inmiddels bekend zijn de communicatieve vaardigheden van Tesla uitstekend waar het gaat om promotie en twitterberichten van Elon en intimidatie van ontevreden klanten, maar notoir slecht communiceert op telefoontjes, emails, juridische claims en dagvaardingen. Zie deze reactie van TeslaClaim op de dreigbrief van de nederlandse advocaat van Tesla:

“Ik wil u mededelen dat de eerdere genoemde dreigingen c.q. intimidatietechnieken niet vallen onder dat wat een behoorlijk advocaat betaamt. Dergelijke gedragingen zijn immers te kwalificeren als klachtwaardig. Client is van mening dat u tuchtrechtelijk verwijtbaar heeft gehandeld als bedoeld in artikel 46 Advocatenwet, doordat u met uw e-mail van 7 juni 2020 en uw brief van 28 april 2020 tekort bent geschoten in de op u als advocaat rustende plicht jegens derden [in dit geval cliënt], omdat u zonder enig voorbehoud, en zonder verifieerbare onderbouwing en/of zonder dat sprake is van een daaraan ten grondslag liggend onherroepelijk vonnis, cliënt schriftelijk heeft beschuldigd van strafbare feiten en daarmee zijn eer en goede naam heeft aangetast.”
Wat zou helpen voor begripsvorming is, waarop de mededeling is gebaseerd. Zou je die erbij willen zetten?
 
Zojuist is op de radio aangegeven dat een groep Teslarijders een procedure start tegen Tesla vanwege: Plotseling remmen van auto-pilot, niet goed sluitende deuren en tegenvallend bereik. De procedure is gestart omdat Tesla hier niet bereikbaar voor is.

Ik ben benieuwd naar de resultaten.
 
  • Like
Reactions: Superendo
Zojuist is op de radio aangegeven dat een groep Teslarijders een procedure start tegen Tesla vanwege: Plotseling remmen van auto-pilot, niet goed sluitende deuren en tegenvallend bereik. De procedure is gestart omdat Tesla hier niet bereikbaar voor is.

Ik ben benieuwd naar de resultaten.
Even voorgaande pagina bijlezen.
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
de rechter heeft dat juist al besloten in april. Tesla laat dat oordeel toetsen door een hogere rechter, maar het oordeel van de eerste rechter lijkt mij niet onbegrijpelijk.

nee, zo werkt het niet.
Het is dezelfde rechter die de zaak gaat herbeoordelen, omdat Tesla alsnog verweer voert. Dat heet verzet. Als de rechter de eis en het verweer gewogen heeft, en op tegenspraak oordeelt, dan komt hoger beroep aan de orde. Zover is het nog niet.

Het vonnis dat er nu ligt is dus een verstekvonnis en dat is niet meer dan een toewijzing zonder inhoudelijke toetsing.

PS De eiseres vordert naast de verklaring van recht de ontbinding van de koopovereenkomsten en schadevergoeding. Dat is niet erg effectief, ook al zou de actie slagen. Omdat de auto’s al twee jaar oud zijn en er inmiddels een forse prijsverlaging is geweest, zal de schade beperkt zijn. Er ontstaan bij en door ontbinding ongedaanmakingsverbintenissen, en tesla zal dan de huidige! waarde moeten terugbetalen tegen teruglevering.
Iets zegt mij dat de eiser daar helemaal niet blij mee zal zijn. Vernietiging vorderen zou logischer geweest zijn, maar ook dan krijg je toerekening van gebruik in de laatste jaren.
 
Je kunt zeggen wat je wil, maar feit blijft dat er zo’n initiatief (met z’n taalfouten) kan ontstaan. Blijkbaar is er zoveel onvrede over de serviceverlening en de kwaliteit dat mensen er energie in willen steken. Jullie zullen wel weer met samenzweringstheorieën komen, maar er zijn gewoon eigenaren ook hier op het forum die een hele dure auto hebben gekocht (het gaat vooral over MS en MX heb ik de indruk) en die honds behandeld worden door Tesla. Lees het draadje over de koplampen maar na. Dat is duidelijk een ontwerpfout: de LED’s worden gewoon zwart van de hitte en als je net na de garantie bent mag je duizenden Euros dokken.
O ja, de reacties met: bij mij is het altijd goedgegaan (n=1) of bij BMW heb je dit ook, dragen niet echt bij aan de discussie. Dat helpt de mensen die wel ellende hebben en geen gehoor krijgen niet.

Er zijn inderdaad dingen die bedenkelijk zijn maar heb jij dan een idee over hoeveel mensen dit exact gaat?

Ik zou wel eens data van de leasing maatschappijen willen zien aangezien die de grootste vloot hebben en meestal erg goed op de hoogte zijn van veel voorkomende mankementen.

Dingen zoals Range (WLTP/EPA certified) & phantom brakes (AP Beta)....good luck chuck ..... old auto gaat nog werk krijgen dan.

Als ik de arme man zijn traject met support bekijk, daar zou ik uiteraard ook niet gelukkig van worden. Echter worden er wel wat dingen dooreen gehaald in heel het verhaal.
 
Zou Tesla zijn grootafnemers op dezelfde manier behandelen als de andere klanten? Het blijft opvallend stil aan de kant van de leasingbedrijven. Kan mij niet voorstellen dat zij de constructiefouten zomaar gaan aanvaarden.

Ze zitten wellicht nog grotendeels in hun garantieperiode. Ze hebben ook de nieuwere, vaak verbeterde versies.
 
  • Like
Reactions: JanG007
De mensen die dit draadje volgen kennen allemaal Auke Hoekstra wel, de TU/e expert die alle rekenmodellen rondom elektrische auto's narekent en verbetert. Wil je die nu een keer live zien orakelen over de transitie naar slimme mobiliteit in slimme steden is er op 3 november een gratis webinar waar hij onder meer presenteert samen met Merien ten Houten (oprichter van IlseMedia en NU.nl). Als je inschrijft krijg je tzt automatisch de links om achter de puter te kunnen meegluren.

Disclaimer: ik ben bij de organisatie betrokken, maar het is echt gratis en het lijkt me oprecht interessant voor veel mensen hier :p
 
Last edited:
.
het is ook jurisprudentie (in NL). Sterker nog, eiser kan met het vonnis gewoon naar een deurwaarder die het geld bij tesla gaat halen.

zij het dat het vonnis geen geldbedrag toewijst maar alleen toewijst, conform de eis: ‘ te betalen de schade, op te maken bij staat’. Daarvoor is dan een nieuwe schadestaatprocedure nodig. Kostbaar en overbodig als de schade direct vastgesteld zou kunnen worden. De eiseres vorderde zelfs niet dat haar het aankoopbedrag van de auto’s werd terugbetaald.
 
De mensen die dit draadje volgen kennen allemaal Auke Hoekstra wel, de TU/e expert die alle rekenmodellen rondom elektrische auto's narekent en verbetert. Wil je die nu een keer live zien orakelen over de transitie naar slimme mobiliteit in slimme steden is er op 3 november een gratis webinar waar hij onder meer presenteert samen met Merien ten Houten (oprichter van IlseMedia en NU.nl). Als je inschrijft krijg je tzt automatisch de links om achter de puter te kunnen meegluren.

Disclaimer: ik ben bij de organisatie betrokken, maar het is echt gratis en het lijkt me oprecht interessant voor veel mensen hier :p
Zojuist ingeschreven, maar zag wel dat het deel 2 is.
 
Zojuist ingeschreven, maar zag wel dat het deel 2 is.
Deel 1 zat ik zelf in het panel en ging het primair over data governance en privacy (Who's living in Post Corona Smart Cities?). Dit is dus deel 2 van de serie over Smart Cities als geheel, met dit keer als onderwerp mobiliteit en dus automatisch ook elektrisch en zelfrijdende auto's, vandaar dat ik het hier deel :)

Leuk dat je erbij bent, ik zit zelf deze keer in de zaal dus wellicht zie je me nog in de vragensessie :p
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Misbruik kunnen maken van autopilot:
Tesla Autopilot is zo goed dat bizarre vorm van misbruik op de loer ligt

Autopilot verslagen door BMW en Audi. Niet omdat ze beter zijn, maar omdat je meer betrokken moet zijn bij het autorijden:rolleyes:. Persoonlijk vind ik dat de EU ambtenaren wakker moeten worden en mee moeten denken aan de toekomst i.p.v. barrières op te werpen.
Pijnlijk! Tesla's grote trots verslagen door BMW, Audi en Mercedes

upload_2020-10-21_7-34-43.png
 

Attachments

  • upload_2020-10-21_7-34-28.png
    upload_2020-10-21_7-34-28.png
    108.5 KB · Views: 43
Last edited:
Driber Assistance is ook gewoon niet zo goed bij Tesla. Dat komt omdat het er een halfafgemaakte FSD doorheen gooit en driver-assitance als bijproduct heeft. Als Tesla gewoon separate focus had gehad op driver assistence, dan zou deze testuitslag er heel anders uit hebben zien.

Of FSD is met 4D straks zo goed, dat dit geen onderwerp meer is, of het wordt een echt probleem.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL