You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het is een foutieve aanname te denken dat je met sommige mensen een redelijke discussie aan kunt gaan op argumenten en tegenargumenten.Joh,
Hoe duidelijk kan het zijn dat dit gaat om de clicks die gegenereerd worden door diegenen die graag lezen en geloven wat ze willen lezen en geloven. En dat dit gaat om bestaande adverteerders en Rotterdamse belangen in de meest fossiele haven van Europa. En in belangen van bestaande adverteerders die graag gevleid worden.
Wedden dat deze “journalist” in december weer op de Koopmans terminal in Amsterdam staat? En daar klaagt over het weer en een laadklepje dat op de millimeter is uitgelijnd?
Zal je nog meer voorspellen:
· Vlak na 4 januari 2021 wanneer de P&D (Production and Delivery) cijfers van Q4-2020 bekend worden gemaakt waarbij meer in dat kwartaal dan 170.000 Tesla’s wereldwijd zijn afgeleverd, dan komt de focus op minder afleveringen van S/X in Nederland/Noorwegen/Slovenië of zoiets. Ondanks een jaarrecord van meer dan 500.000 afgeleverde Tesla’s wereldwijd.
· Als dan rond 27-01-2021 de jaarcijfers van 2020 bekend worden met circa 800 miljoen GAAP en 1200 miljoen Non-GAAP winst, dan wordt er gezeurd over afnemende credits vanwege de Fiat 500 e die misschien wel meer verkocht gaat worden. Terwijl die credits steeds minder relevant worden en reeds dan minder zijn dan de nettowinst.
· Als dan in februari 2021 blijkt dat er in januari 2021 geen schip is aangekomen uit Fremont dan komt weer het bericht in het AD dat de Tesla verkoop volledig is ingestort.
· En in maart 2021 is er een dronken persoon tegen een Full Self Driving Tesla aangereden, dat wordt groot nieuws in het AD.
· En in april 2021 wordt er geklaagd dat er nog steeds geen Model Y is geproduceerd in GigaBerlin. Terwijl er al bijna een jaar gebouwd wordt. Hetzelfde voor GigaTexas, de Semi, de Roadster.
· Dat ondanks dit alles Tesla afstevent op een jaarproductie van 1 miljoen auto’s in 2021 wordt angstvallig verzwegen. 500k Fremont, 500k Shanghai +Berlin +Austin Texas. Zeker omdat de groei er dan nog niet uit is als we mogen geloven wat er is uiteengezet op Battery Day.
· Er is geen AD journalist die durft uit te leggen wat elektrificatie van wegtransport betekent voor de raffinage sector in Rotterdam, die voor ongeveer 50% van de volume-afzet afhankelijk is van wegtransport. Waar de hoogste raffinage marges liggen.
Nee, het AD en soortgelijken als AutoVisie en BNR Petrolheads behoren tot het segment van journalistieke prostitutie waartegen feiten niet helpen. Die laten zich betalen door clicks en korte termijn voldoening, zonder verder belang.
Dus bespaar je de moeite om op dit soort journalistiek te reageren met feitelijkheden. Uiteindelijk is elektrisch goedkoper en zal de markt zijn werk doen.
My 2 cents.
No *sugar* sherlock. Toen Samsung met hun iPhone-kopie op Android kwam, verloor Apple ook marktaandeel. Maar de markt werd wel aanzienlijk groter omdat de markt van dumb phones ineen zakte en iedereen een smartphone wou.Ik denk dat de vaststelling dat Tesla marktaandeel verliest wel klopt.
Ik weet dat deze visie hier veel bijval kent en dat een afwijkende mening niet altijd in dank wordt afgenomen.De Model 3 blijft een moeilijke: er is geen enkele markt waar er echt al een verzadiging is en waar Tesla met auto's blijft zitten. Ze verkopen nu al alles wat ze produceren.
Als je bestelde moest je wel +9 maanden wachten, dus de leveringen zijn vooral nog van bestellingen van vorig jaar.De e-tron zit net als de M3 niet meer in zijn lanceringsjaar in Europa.
Waarom is die range toch zo belangrijk als je enkel korte ritjes doet?Ga jij maar eens korte ritjes doen met je verwarming aan in de winter Ik zit nu bij korte ritjes gemiddeld tegen de 300wh/km aan en zo koud is het niet eens. Bij echt korte ritjes in de winter zelfs op +500wh/km:
View attachment 608982
Dus zo gek is die range niet als je enkel korte ritten doet in de winter met een koud accu pack.
Meanwhile in America:
Footage Shows Tesla Rear-Ending A Honda At 136 MPH Well After Autopilot Disengages Due To Forward Collision Warning | Carscoops
AP & Collision warning overruled, waardoor een hoog impact aanrijding plaatsvindt.
De berichtgeving is neutraal, maar het bediscussieerd wel of een systeem niet moet ingrijpen als er niet wordt gereageerd op de waarschuwingen.
Nu zou ik niet willen dat de auto een input van de bestuurder gaat negeren. In dit geval - waarbij bestuurder het gaspedaal is blijven indrukken, om wat voor reden dan ook, heeft het geleid tot een ongeluk; maar het gaspedaal indrukken kan ook een correctie zijn om een aanrijdingen te voorkomen. Of om een vrachtwagen aan te rijden in plaats van die kinderwagen die plots op de weg staat.
Bij mijn Škoda Superb overigens, reageert het systeem als ik de handen niet aan het stuur hou door eerst zacht een remschok te geven en daarna een hardere remschok, onderwel luid piepend. Als ik ook daar niet op reageer dan zet het systeem de auto stil met de alarmlichten aan en worden de hulpdiensten gebeld. Bij de nieuwere modellen zou het systeem de auto ook richting zijkant van de weg moeten dirigeren; maar weet niet hoe goed dat werkt.
Nu weet ik niet wat er gebeurt als je doelbewust het gaspedaal toch blijft intrappen (of per ongeluk als je onwel bent geraakt); maar op zich wel een goed mechanisme dat bij uitblijven van een reactie van leven de auto automatisch vertraagt / aan de kant zet.
@Cely
Dat blijft inderdaad een lastige vraag met veel edge cases en ook een ethische vraag. Beslist de auto of moet ik als bestuurder de auto kunnen overulen.
Wel vind ik het een gemis blijft dat de auto in het geval er geen reactie is van bestuurder op vragen om aandacht dan niet ingrijpt. Terwijl juist een Tesla dit bij uitstek veilig zou moeten kunnen doen.
...
Op zich was er natuurlijk berijders input, namelijk het steeds wat verder indrukken van het gaspedaal. Wat hier een lastige aan is, is wanneer de auto precies zou moeten bepalen dat er geen reactie meer is vanuit de bestuurder. Hier zou de interieur camera nog wel voor een oplossing kunnen komen, als die registreert dat bijvoorbeeld de ogen van de bestuurder dicht zijn, of niet naar voren aan het kijken is.
Maar toch... als je nog nooit met een elektrische auto gereden hebt, en om de 400+ kilometer naar het tankstation rijden normaal vind, dan lijkt zo een Mirai normaler dan een elektrische auto, behalve het weinig aantal waterstof-tankstations.Toyota Mirai: geniet van de voordelen van een Tesla, zonder de nadelen
Gelukkig lijkt hun eigen conclusie haaks op de titel te staan. Wat een stuk weer ...
#klimt-terug-op-zijn-stoelMaar toch... als je nog nooit met een elektrische auto gereden hebt, en om de 400+ kilometer naar het tankstation rijden normaal vind, dan lijkt zo een Mirai normaler dan een elektrische auto, behalve het weinig aantal waterstof-tankstations.
Had Toyota aan hetzelfde tempo zoveel waterstof tankstations neergepoot als dat Tesla er superchargers heeft geplaatst, zag Nederland er misschien heel anders uit.
En dat artikel hoort dus ook eveneens thuis in Wat de andere automerken doen en Waterstof of elektrisch
Hoewel we nu wel OT dreigen te gaan, denk ik dat waterstof nooit goedkoper gaat (dan EV) worden. Hiervoor zijn de volgende argumenten in het nadeel van waterstof:Mja, een paar jaar geleden was het probleem met elektrische auto's dat je veel minder laadmogelijkheden had, nu wordt gezegd dat je ze op elke hoek van 't straat kan opladen (althans in nederland).
Waar niks over gezegd wordt in het artikel is de efficientie, zal altijd wel in het voordeel van elektrisch blijven.
Maar als waterstof auto's 30.000 euro kosten (dat gaat nog komen denk ik wel), en er meer waterstof tankstations zijn, dan kan het toch nog wel wat worden.
Vraag is dan hoeveel een volle waterstoftank je gaat kosten tov een volle batterij. Vooralsnog is waterstof niet goedkoper dan benzine per km, dacht ik.
Wellicht zullen ze wel naast elkaar komen te bestaan, zoals benzine en diesel.
Waterstof zal vooral voor de grotere auto's die lange afstanden doen op de autobahn populair worden (genre BMW 5/7 ), stadsauto's op waterstof zie ik niet gebeuren.