Dat is een manier om er naar te kijken. Louis van Gaal zou het scorebord journalistiek noemen
Dat Tesla die cijfers niet zou vasthouden, was wel duidelijk. Zo briljant is de auto en zeker de prijs nu ook weer niet. Bepaalde factoren zorgden voor extreem hoge cijfers (bijtellingspercentage, aanbod, nieuwsgierigheid, etc). Het aanbod wordt groter en beter, een aantal partijen zijn prijstechnisch interessanter geworden (Kia en Hyundai), en een groep meer 'gematigder' kopers/rijders begint zijn teen in de EV vijver te steken. Een groot deel daarvan gaat nooit een Tesla rijden. Punt. Te progressief, te polariserend, te onbekend, te berucht, en vergeet niet, te duur. Sla de 'excuses' om niet Tesla te rijden er maar op na.
Kijk je naar het marktaandeel van Tesla in het D segment, dan vermoed ik dat ze wel degelijk de best verkopende auto in NL hebben. Wie had 5 jaar geleden verwacht dat een relatieve nieuwkomer uit de USA met een EV de Duitsers van de troon zou werpen? In dat licht is dit jaar ook een topprestatie.