You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dit is inderdaad moedwillige manipulatie.“Elektrische auto's sparen de stadslucht doordat ze minder CO2 uitstoten. Maar volgens een nieuwe studie kunnen grote en zware elektrische auto’s zelfs meer niet-motorgerelateerde schadelijke fijnstof produceren dan auto's met een verbrandingsmotor.”
Iemand die dit neer schrijft heeft echt geen idee waar het over gaat
En toch is ook deze grafiek niet juist, en veel te gunstig voor de ICE. De VW Golf stoot minstens 200 gr CO2 uit per km. Want in dit model rekenen ze wel de CO2 in de aanvoerketen van de elektrische wagens mee, maar vergeten ze dat de benzine van die Golf ook nog een raffinageproces dient te ondergaan, enz... Dus dat is appels met peren vergelijkenInteressante vergelijking tussen vnl. EU-landen over CO2-uitstoot, uitgaande van hoeveel van de stroom "fossiel" wordt opgewekt.
Belgie met zijn kerncentrales heeft weinig "fossiel", maar kernenergie wordt door velen als ook niet zo duurzaam gezien.
(Uitleg over Belgie niet bedoeld om hier een discussie over op te starten, maar ter verklaring)
View attachment 619856
Ja en nee... Het hangt allemaal af van hoeveel gewicht er per cm2 op de weg staat.
30 ton op 12 vrachtwagenbanden geeft 2,5T per band. 2600kg op 4 SUV banden geeft 650kg per band. De vraag is dan in hoeverre mate een band van een SUV kleiner is tov een vrachtwagenband, en dan gaat het voornamelijk over de cm2 bandoppervlak in aanraking met het wegdek.
De handicap van de e-tron zit 'm meer in dat het 2,6T voor een coupe-SUV is, terwijl de grotere Tesla Model X tot 7 passagiers kan vervoeren en 180kg lichter is. De e-tron sleurt dus wat meer accessoires mee.
Het AD staat niet echt bekend om zijn genuanceerde uitspraken, maar het klopt wel. In een ander draadje hebben we het al gehad over een gast die 4 laadkabels aanbiedt op marktplaats voor respectievelijk 120€ (7m) en 110€(4m).En Hoppa: de volgende van het AD:
Zwaar opgeklopt. In het artikel staat dat die tweedehands kabels het goed doen op de tweedehands markt. .... ik heb al maanden een vier meter lange originele Mennekes op Marktplaats staan waar 1x 45 euro voor geboden is.
View attachment 620121
Dit is voor ons als Teslarijders een onwenselijke situatie. Dan kunnen we nog meer stau verwachten aan de lader tijdens hoog seizoen. Voor Tesla is het eenvoudig weg meer geld kunnen verdienen met een al bestaande netwerk. A.d.a.k. kan Tesla daarmee wel haar eigen merk ondermijnen. Er zullen ook kopers zijn die juist over de streep gaan voor Tesla vanwege het netwerk.Dit zou voor tesla rijders wel een mindere ontwikkeling zijn denk ik?
Groen7: Ontstaat ruimte voor merktvreemd gebruik Tesla Supercharger?. Ontstaat ruimte voor merktvreemd gebruik Tesla Supercharger?
"Slechts 5 procent van de Model 3’s moest onverwacht langs bij de garage, allemaal door problemen met het interieur. "Op de eerste en de laatste plaats. Maar toch een positief bericht...
DPG Media Privacy Gate
Er zijn al moeilijkere problemen opgelost: een iets langere kabel en het kan wel.De e-trons en i-paces kunnen met hun laadpoort ook gewoon niet laden aan Tesla superchargers. Of ze moeten dwars op 2 plekken gaan staan.
Zo een dingen wil je gewoon niet.
Een langere kabel veroorzaakt meer weerstand. Dus moet je kabel dikker worden, en koelen. Dikkere, gekoelde kabels kosten meer geld.een iets langere kabel en het kan wel.