Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Als je een goedkopere Model 3 wil: Tesla begrenst om opmerkelijke reden de actieradius van deze Model 3

Maar de range beperken tot 151 km (in Canada)? Das wel heel weinig:

Tesla vindt: als je minder betaalt, moet je ook minder krijgen. Daarom verlaagt Tesla de actieradius van de goedkopere Model 3 van 426 naar 151 kilometer. Dit doen zij niet door er een kleine en goedkopere accu in te leggen, maar door de software aan te passen. De topsnelheid van 225 kilometer per uur en de nul-naar-honderd-tijd van 5.6 seconden blijven wel behouden, maar ook Autopilot wordt standaard van de 151 km-versie gehaald. Het lijkt er niet op dat Tesla achteraf de software nog wilt aanpassen.
 
Als je een goedkopere Model 3 wil: Tesla begrenst om opmerkelijke reden de actieradius van deze Model 3

Maar de range beperken tot 151 km (in Canada)? Das wel heel weinig:

Tesla vindt: als je minder betaalt, moet je ook minder krijgen. Daarom verlaagt Tesla de actieradius van de goedkopere Model 3 van 426 naar 151 kilometer. Dit doen zij niet door er een kleine en goedkopere accu in te leggen, maar door de software aan te passen. De topsnelheid van 225 kilometer per uur en de nul-naar-honderd-tijd van 5.6 seconden blijven wel behouden, maar ook Autopilot wordt standaard van de 151 km-versie gehaald. Het lijkt er niet op dat Tesla achteraf de software nog wilt aanpassen.
Ik denk dat dit fake news was:
 
Nee, niet fake. Je moet de link uit het artikel volgen.

Maar het is enkel geldig in Canada.

Reden is eenvoudig: de Model 3 valt enkel onder een fiscaal voordelig regime als het basismodel goedkoop genoeg is. Dus voorzag Tesla een off-the-menu versie die je wel in de showroom kon bestellen. Misschien vond de fiscus dit maar niks en kan je dus nu ook deze versie op de Canadese versie vinden.

1618578317097.png
 
  • Like
Reactions: Epyx and Maurice1
Het AD heeft weer een Tesla denigrerende artikel: DPG Media Privacy Gate

Geen woord over hoe het ongeluk heeft plaatsgevonden.

Wat onderzoek: 2 Killed in Driverless Tesla Car Crash, Officials Say

Met hoge snelheid in een bocht. Dat zou betekenen dat de AP niet de snelheid heeft aangepast t.b.v. de bocht?
Een andere verklaring is dat de bestuurder wel achter het stuur zat. Na de botsing waarbij de Tesla in brand vloog zou de bestuurder zijn portier voor niet kunnen openen en via de achterbank een achterdeur willen open krijgen. De bestuurder en zijn passagier zijn in de compleet uitgebrande Tesla omgekomen.
 
Het AD heeft weer een Tesla denigrerende artikel: DPG Media Privacy Gate

Geen woord over hoe het ongeluk heeft plaatsgevonden.

Wat onderzoek: 2 Killed in Driverless Tesla Car Crash, Officials Say

Met hoge snelheid in een bocht. Dat zou betekenen dat de AP niet de snelheid heeft aangepast t.b.v. de bocht?

Natuurlijk afschuwelijk wat er gebeurd is.
Veel speculatie, er zou niemand achter het stuur hebben gezeten; slechts in de stoel naast de bestuurder en achterin.
Dus op onverantwoorde wijze aan het spelen geweest?
Tesla gaat dit vanzelfsprekend tot op de bodem uitzoeken en bezien op basis van de gegevens die naar de centrale computer zijn gestuurd wat hun beeld is van het gebeuren.
Het is in ieder geval niet de nieuwe beta FSD software geweest: iemand met een Model 3 heeft al laten zien wat er gebeurt als je de gordel los maakt:

Op dit moment is het voor het AD en de berichten die volgen gewoon het vergaren van clicks.
Ik weiger op die link van het AD te klikken, heb genoeg van deze slechte AD-journalistiek (mag het eigenlijk wel zo heten?) gezien.

N.B. De Duitser Benjamin Szturmaj heeft voor de Model 3 uitgevogeld wat er wanneer door de auto naar Tesla wordt gezonden. Naar het Nederlands vertaald:
Telemetriegegevens Model 3

Dat kan voor de Model S wat verschillen (waarschijnlijk beperkter), maar geeft een idee over de enorme hoeveelheid telemetriegegevens waar Tesla over beschikt om indien nodig een analyse te maken.
Overigens ook goed om daarin te lezen dat Tesla zorgvuldig omgaat met de privacy. Dat is in lijn met wat ik weet vanuit mijn werk.
 
Last edited:
:rolleyes:
Dit kan toch niet anders zijn dan iemand zoveel hacks heeft gedaan dat die Model S niet weet dat er iemand zit. In mijn 2015 AP1 gaan alle alarm bellen al af als ik de gordel uit doe terwijl ik op autopilot rij. De S heeft daarnaast ook nog een sensor in de stoel en een nag dat er een input moet worden waargenomen van het stuurwiel. Enkel de camera zit er nog niet in die de model 3 wel heeft

ik verwacht,
- gewicht aan het stuur
- baksteen of iets dergelijks op de stoel
- zich/haarzelf uit de stoel gewurmd met de gordel nog vast.

daarnaast welke auto zou niet crashen als je op cruise control en lane keeping op de snelweg achterin gaat zitten?
 
Heeft het Vlaams soms wel een goede vertaling voor de Duitse ‘Fahrerflucht’ uitdrukking, F. ?

Ik vind ‘vluchtmisdrijf’ onvoldoende specifiek.
Vluchtmisdrijf is als de dader, vaak met auto en al, gaat vluchten. Unfallflucht.

Fahrerflucht kennen we in het Vlaams niet. Dat is gewoon dat de bestuurder het ongeval heeft verlaten, en zijn auto heeft achtergelaten.

Hier lijkt het ook eerder op dat er 3 gek aan het doen waren in een Tesla op een cul de sac, en de bestuurder is gaan lopen na het ongeval. Niks autopilot.