Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik gok:
Eigenaar wil acceleratie laten zien, gaat mis, boem is ho,
Eigenaar kan uit de auto komen maar kan de anderen niet helpen wegens het vuur.
Eigenaar wil niet aansprakelijk gesteld worden voor dood door schuld dus zegt ie dat ie niet in de auto zat.

De bestuurder probeert uit de auto te komen via de achterdeur zal kunnen kloppen maar dan zou hij op een rare manier op de achterbank moeten liggen en geen gordel hebben omgehad. Er is waarschijnlijk wel te achterhalen welke gordels gebruikt werden.
 
  • Like
Reactions: DamascuS75D
ontbreken van belijning op de weg is al debunked
Onder bepaalde omstandigheden kan ik het ook, zoals op een natte weg met een asfaltnaad in het midden die beter reflecteert, een goot in het midden van de weg met water dat reflecteert of bij felle zon op een betonweg waarbij de middelste asfaltnaad reflecteert.

's nachts om 23u30 op een droge weg? Niet zoveel kans op zonlicht dat reflecteert op natte oppervlaktes.

Ook niet veel kans dat de auto op autopilot op 150 meter afstand duizelingwekkende snelheden zou halen op een weg waar de limiet 40km/u is.

 
Gisteren, bij lichte regen heb ik zeker 2 km gereden op een smalle, bochtige secundaire weg zonder belijning met voorligger op 150m (AP1). Volgt perfect de lijn van de voorligger. Wijkt zelfs uit voor geparkeerde wagens. Ik was zelf verbaasd. Na 2 km wel het bekende alarm omdat AP uitschakelde.
Dat volgen van een voorligger aan die snelheid zal wel het geval niet geweest zijn bij bovenstaand ongeval. Ik denk eerder aan een verkeerde pedaal geval. Ook dat zal in de logs duidelijk worden.
Ik denk dat de bestuurder gewoon in een overlevingsreflex naar achter gedoken is.
ik begrijp dat Tesla dit niet direct bekend maakt. Er zijn ook nog nabestaanden die wat respect verdienen.
 
Gisteren, bij lichte regen heb ik zeker 2 km gereden op een smalle, bochtige secundaire weg zonder belijning met voorligger op 150m (AP1). Volgt perfect de lijn van de voorligger. Wijkt zelfs uit voor geparkeerde wagens. Ik was zelf verbaasd.
AP1 met een voorligger volgt gewoon de voorligger. Ik heb in het verleden 2x een vervangwagen met AP1 gehad en die volgt gewoon de voorligger, ook als de voorligger links wil afslaan. Ga je gewoon mee naar links.

AP2 doet dat niet. Die moet zelf de lijnen kunnen zien.
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Tesla in China heeft blijkbaar een probleem met M3 remmen en slechte PR

Een bumperklever die niet op tijd heeft kunnen remmen is natuurlijk de fout van Tesla o_O
 

Een bumperklever die niet op tijd heeft kunnen remmen is natuurlijk de fout van Tesla o_O
Wel bizar hetgeen er nog in dit artikel staat:
"Furthermore, Musk suggested that customers should consider buying their Tesla models at specific times to ensure the best qualities”
Kan ik toch moeilijk geloven. Indien het toch waar is, wanneer precies is dat dan ?
 
Wel bizar hetgeen er nog in dit artikel staat:
"Furthermore, Musk suggested that customers should consider buying their Tesla models at specific times to ensure the best qualities”
Kan ik toch moeilijk geloven. Indien het toch waar is, wanneer precies is dat dan ?
Er is een tijd terug een interview geweest met Musk over het feit dat er soms kwaliteit issues zijn.
Hij heeft daarin aangegeven dat de moeilijkste periode om dit goed te krijgen is wanneer de massa productie van start gaat.

Dus de eerste versie zijn altijd goed dan als ze massa gaan produceren blijk je tegen problemen aan te lopen die opgelost worden en als het dan weer loopt zijn ze weer goed. Hij gaf daarbij aan dat ze bijv. lakproblemen hebben gehad omdat ze de auto's iets te kort lieten drogen toen de productie toenam.
 
"Furthermore, Musk suggested that customers should consider buying their Tesla models at specific times to ensure the best qualities”
Kan ik toch moeilijk geloven. Indien het toch waar is, wanneer precies is dat dan ?
Geen idee waar Musk gezegd heeft, maar we weten allemaal dat je bij de meeste merken in het eerste jaar van een model wat problemen kan ervaren.

Vergelijk het met de MacBook van 2016, waar het toetsenbord naderhand gebrekkig bleek te zijn. Had je een half jaar gewacht, wist je van dat probleem. En de jaren erop kwam Apple met verbeteringen. Net zo bij Tesla, waar blijkbaar de kwaliteit na het eerste jaar aanzienlijk beter is dan de eerste 6 maanden.
 
Geen idee waar Musk gezegd heeft, maar we weten allemaal dat je bij de meeste merken in het eerste jaar van een model wat problemen kan ervaren.

Vergelijk het met de MacBook van 2016, waar het toetsenbord naderhand gebrekkig bleek te zijn. Had je een half jaar gewacht, wist je van dat probleem. En de jaren erop kwam Apple met verbeteringen. Net zo bij Tesla, waar blijkbaar de kwaliteit na het eerste jaar aanzienlijk beter is dan de eerste 6 maanden.
Dit is volgens mij voorbij gekomen in het interview met Sandy Munro ik zal de link eens terugzoeken.
 
  • Like
Reactions: ebullio and RobsEV
Meeste berichtgeving over de brand is ook fout. Het vuur bleef niet 4 uren ongecontroleerd branden, maar was uit na enkele minuten maar zoals procedure is wordt een batterij van een EV in zo een gevallen continu nat gehouden om te koelen.


View attachment 655310
En ook Nederlandse columnisten gaan er lekker op los:
 
En ook Nederlandse columnisten gaan er lekker op los:
nou ik vind dat artikel erg feitelijk anders. Neutraal over de oorzaak , positief over de ontwikkeling (naar EV), negatief over de gevolgen bij brand (maar feiltelijk correct lijkt me) zoals je van NRC mag verwachten. Tesla's branden minder vaak dan ICE, maar als ze branden, dan is het wel een probleem, daarom haalt het ook altijd de media. Of andere EV's minder vaak branden weet ik niet, maar er zijn wel zelfontbrandingsissues geweest (, niet bij Tesla!)
 
nou ik vind dat artikel erg feitelijk anders. Neutraal over de oorzaak , positief over de ontwikkeling (naar EV), negatief over de gevolgen bij brand (maar feiltelijk correct lijkt me) zoals je van NRC mag verwachten. Tesla's branden minder vaak dan ICE, maar als ze branden, dan is het wel een probleem, daarom haalt het ook altijd de media. Of andere EV's minder vaak branden weet ik niet, maar er zijn wel zelfontbrandingsissues geweest (, niet bij Tesla!)

Alleen het feit dat ze 4 uur bezig geweest zijn met blussen is al onzin gebleken.
Zoals al eerder gelinkt was het bluswerk volgens de brandweer in minuten klaar maar hebben ze uit voorzorg tijdens het onderzoek de accu's gekoeld om her ontbranding van de kapotte accu's te voorkomen.