Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
In veel Afrikaanse en Oost-Europese landen zijn ze ook al lang klaar met onze afdankertjes hoor.
huh?


 
rijdt nu als taxi in Polen.
En waar is het vorige voertuig van de taxidriver naartoe?
Vraagje: stijgt of daalt de dagelijkse 2,85 miljard omzet in olie door de transitie naar EVs?

Mijn 2ct: het stijgt, omdat de ICE exemplaren die nu worden ingeruild voor een EV ook nog blijven rijden

Het aantal voertuigen stijgt al meer dan een eeuw, maar de groei is eerder natuurlijk, omdat meer mensen een (tweede, derde) wagen aanschaffen. En niet omdat er nu EVs bestaan.
Het ultieme doel is de robotaxi en geen eigen bezit meer. Dan gaat het aantal weer dalen. Maar of de km‘s gaan dalen, weet ik nog niet. Je zet nu misschien jouw kinderen af aan de school terwijl je zelf onderweg bent naar het werk. ‘S avonds doe je de boodschappen ‘en passant’. In de toekomst bestel je een wagen om naar jouw werk gevoerd te worden en een andere om jouw kinderen naar school te voeren (dan kunnen ze een half uur langer slapen). Nog een andere wagen haalt jouw boodschappen op. Er zullen heel wat slimme carpool toepassingen nodig zijn om het aantal km niet te laten toenemen, alsook prijsdifferentiate (piek/daluur, wagen delen met anderen of niet…). Maar is meer km een probleem als die klimaatneutraal gebeuren?
 
Ja en ook die developing markets moeten niks meer van benzine of diesel hebben.
ga jij het ze uitleggen?
En waar is het vorige voertuig van de taxidriver naartoe?


Het aantal voertuigen stijgt al meer dan een eeuw, maar de groei is eerder natuurlijk, omdat meer mensen een (tweede, derde) wagen aanschaffen (hoi @Wooter)
Leuk dat je daar naar vraagt. De poolse koper Marcin had zijn 750iL verkocht om met zijn poolse bruid te trouwen. Hij had van een vriend een skoda favia geleend maar als je een 7 serie hebt gehad wil je meestal snel weer een 7er. Prima auto overigens die Skoda. Rijdt ook zo een miljoen kms. Ik had mijn 7 op Mobile.de gezet en Marcin is hem samen met zijn poolse bruid en 2 anderhalve liter flessen energiedrank zelf komen ophalen in Amsterdam. Ze hadden in 2019 samen in Culemborg gewerkt bij het distributiecentrum van AH en konden diezelfde dag ook nog een uitkering bij het UWV ophalen. Een enthousiast en ondernemend jong stel met mooie plannen voor een grote poolse familie.

3A4D4436-8524-4286-9500-FC85BCE4F070.png
 
ga jij het ze uitleggen?

Leuk dat je daar naar vraagt. De poolse koper Marcin had zijn 750iL verkocht om met zijn poolse bruid te trouwen. Hij had van een vriend een skoda favia geleend maar als je een 7 serie hebt gehad wil je meestal snel weer een 7er. Prima auto overigens die Skoda. Rijdt ook zo een miljoen kms. Ik had mijn 7 op Mobile.de gezet en Marcin is hem samen met zijn poolse bruid en 2 anderhalve liter flessen energiedrank zelf komen ophalen in Amsterdam. Ze hadden in 2019 samen in Culemborg gewerkt bij het distributiecentrum van AH en konden diezelfde dag ook nog een uitkering bij het UWV ophalen. Een enthousiast en ondernemend jong stel met mooie plannen voor een grote poolse familie.

View attachment 681615
Vraag nav je citaat: "maar als je een 7 serie hebt gehad wil je meestal snel weer een 7er."
En heeft de aanschaf van een Tesla dit bij jou doorbroken?
(een beetje off-topic ondertussen maar ik probeer deze brandende vraag toch maar te stellen o_O )
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Vraag nav je citaat: "maar als je een 7 serie hebt gehad wil je meestal snel weer een 7er."
En heeft de aanschaf van een Tesla dit bij jou doorbroken?
(een beetje off-topic ondertussen maar ik probeer deze brandende vraag toch maar te stellen o_O )
meestal...
Als de betovering van de 4% bijtelling is uitgewerkt kan ik misschien mijn oude 7 nog eens terugkopen in Polen ;-)
 
huh?


https://www.ilent.nl/binaries/ilt/d...actsheet+Gebruikte+auto's+naar+Afrika_web.pdf Jammer dat poehannes het niet meer kan beantwoorden ;-)
 
  • Informative
Reactions: wooter
Wachten op FSD is blijkbaar ook wachten op nieuwe UI:

Addendum uit elektrek .Co
"The CEO also indicates that the new driving visualizations will come to not just vehicles with the FSD package but any vehicle equipped with the FSD computer (HW3), which is every vehicle Tesla produced since around April 2019"
 
Last edited by a moderator:
Spontaan remmen ken ik wel van Tesla. Het spontaan gaan rijden is volgens mij gewoon BS. Spontane acceleratie met AP aan, wil ik nog geloven omdat dan de weg vrij is gekomen, maar ook dat is niet echt spontaan. Wel hinderlijk als je van 80km zone naar 50 gaat en hij staat nog op 80.
 
Binnenkort wordt ongetwijfeld de analyse van de logfiles hier gepost. Hebben we eerder zien gebeuren.
Iets in de trant van
  • Rem ingedrukt om xx:xx:xx
  • Wagen in drive gezet om xx:xx:xx
  • Waarschuwing gordel niet aan om….
  • Rem gelost…
  • Waarschuwing gordel niet aan…
  • Wattpedaal ingedrukt
  • Waarschuwing gordel niet aan
  • Waarschuwing collision prevention
  • Repeat collision prevention alarm
  • Wattpedaal tot op de bodem gedrukt (=wrong pedal panic)
  • All systems shut down after impact
  • Safety procedure: doors open, alarm lights on
  • Emergency call to Tesla
Voor de laatste drie zal de impact wellicht niet groot genoeg geweest zijn.