Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Dat is toch wel knap van Tesla dat ze na vier jaar en drie maanden eindelijk toegeven dat er iets structureel niet goed zit in sommige frunks. Want dit verhaal is van september 2017.
Gelukkig zit die latch bij mijn frunk wel goed want anders was het bij mijn dochter's tripje in oktober niet goed afgelopen.
Hoe kun je controleren of de latch van je MS wel of niet goed zit? Voor zover ik weet heeft mijn MS geen extra beveiliging op de frunk. Als ik 'm open met de sleutel of via het scherm kan-ie direct open. Alle andere auto's die ik ooit gehad heb hadden altijd nog een extra sluiting die je met de hand moest openen (meestal door die opzij, naar voren of naar achteren te duwen). Ik heb me er eigenlijk altijd al over verbaasd dat mijn MS dat niet had.
 
Er zit een extra beveiliging op. Open de frunk en ga eens 30 seconden wat anders doen. Je zal zien dat de frunk een paar centimeter open staat maar toch niet verder geopend kan worden.

Also, dat de frunk met 1 handeling open kan is net goed. Je wil niet ook nog eens moeten friemelen zoals bij een 911 om het extra slot te vinden en te openen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Hoe kun je controleren of de latch van je MS wel of niet goed zit? Voor zover ik weet heeft mijn MS geen extra beveiliging op de frunk. Als ik 'm open met de sleutel of via het scherm kan-ie direct open. Alle andere auto's die ik ooit gehad heb hadden altijd nog een extra sluiting die je met de hand moest openen (meestal door die opzij, naar voren of naar achteren te duwen). Ik heb me er eigenlijk altijd al over verbaasd dat mijn MS dat niet had.
Als je een Mennekes kabel hebt kan je die zo leggen dat hij licht tegen de binnenontgrendeling drukt. Klep dicht, stukje rijden, remmen. Dan ontgrendelt de frunk. Als je 'm dan vervolgens probeert verder open te trekken moet hij tegengehouden worden door die borging. Zo niet, dan adviseer ik je om je Mennekes in de trunk te leggen.
 
Als je een Mennekes kabel hebt kan je die zo leggen dat hij licht tegen de binnenontgrendeling drukt. Klep dicht, stukje rijden, remmen. Dan ontgrendelt de frunk. Als je 'm dan vervolgens probeert verder open te trekken moet hij tegengehouden worden door die borging. Zo niet, dan adviseer ik je om je Mennekes in de trunk te leggen.
Thx. Ik heb de Mennekes altijd in de trunk. Maar wel sneeuwkettingen en jerrycan met ruitensproeier in de frunk. Zal 't eens proberen.
 
Tesla heeft in 2021 936.172 auto's verkocht, bijna twee keer zoveel als een jaar eerder. 👍 :cool:

Hier de aantallen door de jaren heen:
2021 - 936.172
2020 - 499.550
2019 - 367.500
2018 - 245.240
2017 - 101.321
2016 - 76.230

Meer lezen:
 
Ik kan het artikel niet lezen, maar is dit niet gewoon hetzelfde effect als in Noorwegen? Veel verkoop in het begin en dan zakt het ineen? Wat wilde hypotheses van mijn kant:
- slechts een beperkt deel van de populatie wilt een Tesla (te verschillend van de ICE waar ze mee rijden),
- eenmaal Tesla gereden, vervangen velen hem door OEM EV,
- Tesla werd vooral gekocht omdat er geen echte EV-alternatieven waren, terwijl die er nu wel zijn.
 
Ik kan het artikel niet lezen, maar is dit niet gewoon hetzelfde effect als in Noorwegen? Veel verkoop in het begin en dan zakt het ineen? Wat wilde hypotheses van mijn kant:
- slechts een beperkt deel van de populatie wilt een Tesla (te verschillend van de ICE waar ze mee rijden),
- eenmaal Tesla gereden, vervangen velen hem door OEM EV,
- Tesla werd vooral gekocht omdat er geen echte EV-alternatieven waren, terwijl die er nu wel zijn.
In Nederland is het volgens mij gewoon financieel gemotiveerd. Ik herinner mij nog verhalen (weet niet of het correct is) dat je in begin een S kon rijden en er bijna nog geld op terugkreeg. (Bij wijze van spreken)

Ik vermoed ook dat nu de bijtelling naar boven gaat, er terug naar goedkopere modellen wordt gegaan.
Ik vind het bijvoorbeeld altijd vreemd te lezen dat er een S wordt ingewisseld voor een Y.
Ik kan mij tot hiertoe niet herinneren dat ik ooit “gedownsized” heb uit eigen beweging.

Uiteraard zijn er ook meer en meer mensen die EV gaan rijden, de kat uit de boom gekeken hebben en nu bij hun vertrouwde merk voor een EV kunnen shoppen.
 

NL en BE zijn in de EU een afvoerputje voor het goedkoop dumpen van auto's via leasemaatschappijen.
Leuk voor de consumenten maar geen maatstaf voor wat er echt aan de hand is.

Tesla doet daar niet aan mee en dus kiezen consumenten er voor om auto's te gaan rijden die zwaar gesubsidieerd zijn door de fabrikanten.
Vanuit de consument begrijpelijk maar als fabrikant is dat geen houdbaar model.
 
  • Like
Reactions: wooter
Ik kan het artikel niet lezen, maar is dit niet gewoon hetzelfde effect als in Noorwegen? Veel verkoop in het begin en dan zakt het ineen? Wat wilde hypotheses van mijn kant:
- slechts een beperkt deel van de populatie wilt een Tesla (te verschillend van de ICE waar ze mee rijden),
- eenmaal Tesla gereden, vervangen velen hem door OEM EV,
- Tesla werd vooral gekocht omdat er geen echte EV-alternatieven waren, terwijl die er nu wel zijn.
Euh, zelfde effect als in Noorwegen?

Daar blijft Tesla maar doorgroeien.

En overstappen naar andere OEM?

??
 
Ik denk ook dat het in Nederland heel financieel gestuurd is.
In de begin jaren van Tesla veel zakelijke financiële voordelen met name voor de S en X.
De 3 is volgens mij het meest geleased en was heel populair, maar nu zijn er alternatieven en de bijtelling regels worden steeds scherper waardoor zelfs de 3 duur wordt t.o.v. de concurrentie.
 
  • Like
Reactions: JanG007