Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.

Na wat rekenwerk is de politie van Sykesville (Maryland) tot de conclusie gekomen dat ze gaan overstappen op de Tesla MY. TCO komt beter uit dan van de conventionele autos die ze nu hebben:cool:
 
Definitief groen licht voor eerste Tesla-fabriek in Europa



6c6ebdb5-446d-4fa4-982c-938660ab0e8e.jpg


© AP

De Amerikaanse producent van elektrische auto’s Tesla heeft van de Duitse autoriteiten de definitieve goedkeuring gekregen voor zijn eerste fabriek in Europa. Dat weet de Duitse zakenkrant Handelsblatt.

Laurence Torck

Bron: BELGA

Vandaag om 08:10



Tesla kreeg van het ministerie van Milieu van de deelstaat Brandenburg - waar de fabriek op basis van een voorlopige vergunning is gebouwd - de definitieve vergunning. De eerste auto’s zouden er binnenkort van de band kunnen rollen.

Het groen licht betekent een opsteker voor de plannen van eigenaar en rijkste mens ter wereld Elon Musk om bedrijven als Volkswagen, BMW en Mercedes te gaan beconcurreren in hun eigen thuisland.

In de fabriek moeten uiteindelijk jaarlijks 500.000 wagens per jaar van de band rollen. De plannen liepen maanden vertraging op, onder meer als gevolg van de coronapandemie. Maar het bleef ook wachten op een evaluatie van de milieu-effecten van de fabriek, waarbij vooral naar het waterverbruik werd gekeken.



2f845cea-8fdd-43d2-a5a6-f2b16c163577.jpg


Bouwwerken Tesla-fabriek — © Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/dp
 
Leuk stukje over Mobile Service in het AD, gelukkig wel met een beetje lullige kop, want het blijft het AD.

 
Leuk stukje over Mobile Service in het AD, gelukkig wel met een beetje lullige kop, want het blijft het AD.


Janeen heeft volgens mij destijds super energiek en vrolijk mijn CSS module mobiel geplaatst. Leuk om te zien dat mobiele monteurs ook gewoon langdurig daar werken. Zegt iets goeds over de werkzaamheden, het werk en de voorwaarden.
 
Piet zouden de mensen die eind 2019 op de Koopmanterminal in Amsterdam hun auto hebben opgehaald gezien kunnen hebben. Ik heb 'm toen een hele dag bezig gezien en dat was niet zijn eerste dag. Dat hij een degelijk ANWB stempel heeft was toen al wel duidelijk, maar eerlijk gezegd heb ik de 2 keer dat ik er zelf 1 nodig had en tijdens de EV-experience ook gezien dat die houding ook bij de nieuwelingen aanwezig is. Stapje extra, zorgvuldig, netjes, beleefd.
 
Piet zouden de mensen die eind 2019 op de Koopmanterminal in Amsterdam hun auto hebben opgehaald gezien kunnen hebben. Ik heb 'm toen een hele dag bezig gezien en dat was niet zijn eerste dag. Dat hij een degelijk ANWB stempel heeft was toen al wel duidelijk, maar eerlijk gezegd heb ik de 2 keer dat ik er zelf 1 nodig had en tijdens de EV-experience ook gezien dat die houding ook bij de nieuwelingen aanwezig is. Stapje extra, zorgvuldig, netjes, beleefd.
Er is bij de rangers een groter persoonlijk contact en dat helpt natuurlijk. Zorgt ook voor een natuurlijke selectie. Wie niet customer minded is wordt snel weggereviewed.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and OttoR
En om de Tesla foutjes in het AD maar even erbij te halen:
WHat car heeft een identieke range test gedaan tussen EV's en de Tesla scoort een 5 en 4de plek. Op de eerste plaats staat de Hyundai Kona.

 
Elke week op en neer naar Polen met Teslawensrit om mensen uit Ukraine op te halen en een veilige onderkomen aan te bieden in Nederland. Daarnaast ook gericht goederen inzamelen voor de opvangcentra daar.

Www.Teslawensrit.nl

 
Last edited:
Elke week op en neer naar Polen met Teslawensrit om mensen uit Ukraine op te halen en een veilige onderkomen aan te bieden in Nederland. Daarnaast ook gericht goederen inzamelen voor de opvangcentra daar.

Www.Teslawensrit.nl

Top initiatief!

Met een verhaal erbij: Teslawensrit haalt 34 oekraïners op in Polen | Tesla Wensrit
 
En om de Tesla foutjes in het AD maar even erbij te halen:
WHat car heeft een identieke range test gedaan tussen EV's en de Tesla scoort een 5 en 4de plek. Op de eerste plaats staat de Hyundai Kona.

Hoe kwam de Tesla M3 ook al weer op plek 5 uit?
"
Sadly, Tesla decided against providing a Model 3 Long Range for testing, so we sourced one from elsewhere and found that the battery of that particular car actually had a smaller capacity than the one in the Model 3 Performance tested previously. This could have been down to the way the car had been recharged during its life, but whatever the reason, it contributed to a Real Range figure on the day of 211 miles, which is actually less than the Performance managed.
Our test of the Long Range was also blighted by heavy rain, meaning extra battery power would have been required to push the tyres through the standing water. Tesla has been asked to supply a car for retesting, but has so far declined."


Het bijvoeglijk naamwoord 'identiek' is hier niet op zijn plaats.
 
Ik moet ook geen AD meer checken op Tesla:

Wat ik bijvoorbeeld niet begrijp:
- Tesla Model S en X doen niet mee
- Model Y slechter presteert dan de ID4.

De model Y heeft een 70 kWh batterij en de ID4 een 77 kWh. Echter het verbruik (EV database) van de ID4 is gemiddeld veel hoger dan van de Model Y waardoor de range bij gemiddeld gebruik gelijk is. Bij hoge snelheden (130) is de luchtweerstand van groter belang.

Overigens geeft autoreview dan een bereik aan van 258 km wat meer realistisch is: Volkswagen ID.4: actieradius gemeten bij 130 en 100 km/h - AutoReview.nl