Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Buiten het feit dat ook weer de titel fout en suggestief is. Je komt niet grofweg 350km ver wanneer je met een EV op reis gaat. Je komt gewoon op eindbestemming aan en zal op max km 350 je eerste laadpauze hebben….. In de praktijk werkt het anders: combi laadcurve, grootte accu, snelheid en beschikbaar laadpalen en verbruik bepalen hoe snel je er komt. Dat lijkt voor de journalisten van AD te hoge wiskunde……. Wel jammer dat vele potentiële EV rijders zo een verkeerde voorstelling van zaken krijgt voorgespiegeld. Jij zou bijna denken dat het AD een bepaald belang heeft.
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Belgisch-Limburgse begrafenisondernemer met Tesla rouwwagen

 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik moet ook geen AD meer checken op Tesla:

Wat ik bijvoorbeeld niet begrijp:
- Tesla Model S en X doen niet mee
- Model Y slechter presteert dan de ID4.

De model Y heeft een 70 kWh batterij en de ID4 een 77 kWh. Echter het verbruik (EV database) van de ID4 is gemiddeld veel hoger dan van de Model Y waardoor de range bij gemiddeld gebruik gelijk is. Bij hoge snelheden (130) is de luchtweerstand van groter belang.

Overigens geeft autoreview dan een bereik aan van 258 km wat meer realistisch is: Volkswagen ID.4: actieradius gemeten bij 130 en 100 km/h - AutoReview.nl
Dit komt van AutoBild.

Maar ze liegen natuurlijk. Kijk naar de nummers 1 en 2. Gelet op hun accu hebben die bij 130 km/u bij deze test een verbruik van 240 wh/km.

De Model 3P (die ik ook heb) verbruikt in de test 230 wh/km. Terwijl een Model 3 juist bekend staat om zijn enorme efficiëntie en dan is het echt onbestaanbaar dat onder dezelfde omstandigheden zulke grote auto’s nauwelijks meer verbruiken. Frontaal oppervlak speelt gewoon een rol.

En dan zwijg ik maar over gewicht. In de praktijk moet je remmen en optrekken. Maar goed, ze zijn iig eerlijk over wat ze testen.

Ik weet dat mijn auto bij 130 km/u ongeveer 195-200 wh/km verbruikt bij windstil en wind van opzij. Dan zit je al aan 400 km ipv 337 km.

En die 337 km kan heel realistisch zijn met wind op kop of regen, maar dan klopt dat verbruik van de topklasseringen niet.

Autobild/autoweek is natuurlijk net als het AD nog niet eens geschikt om je **** af te vegen en dat blijkt maar weer eens.
 

Dat zal wel weer Tesla bashing worden....
 
  • Like
Reactions: job-lek

Foute informatie. Het probleem zal er niet voor zorgen dat je auto een aanrijding veroorzaakt, maar eerder dat de auto niet wil starten of moet stoppen.
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
  • Like
Reactions: job-lek
Ik had tijdje terug parkeerschade. Politie benaderd hierover en contact gehad met de andere partij. Politie gaf toen ook aan dat ze tegenwoorden altijd kijken of er Tesla's staan bij bijzonderheden en de kentekens noteren om de eigenaren te contacten.
Dat zal wel meevallen, ik ben in December 2020 opzettelijk aangereden door een busje met de dronken Rus.
Verzekering was er met de beelden snel klaar mee maar de politie doet er ondanks aangifte niets mee.

In ernstige gevallen zoals hier waarbij er doden zijn gevallen zal de inzet van manschappen iets groter zijn.
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Ik had tijdje terug parkeerschade. Politie benaderd hierover en contact gehad met de andere partij. Politie gaf toen ook aan dat ze tegenwoorden altijd kijken of er Tesla's staan bij bijzonderheden en de kentekens noteren om de eigenaren te contacten.
Enige tijd terug idd een agent aan de deur omdat er ingebroken was in het huis tegenover mijn geparkeerde S. Hij hoopte op camerabeelden, maar onze oudjes hebben geen schildwachtjes aan boord helaas.
 
  • Like
Reactions: job-lek
1649682224772.png


Ik wist niet dat Tesla's zo slecht bruikbaar waren... :)

Feit dat twee personen wel een elektrische auto kunnen gebruiken zegt mij genoeg. En ja, statistieken waarbij je legervoertuigen gaat optellen, dat is natuurlijk van de zotte...

Excuus: meer topic 'tesla *niet* in de pers
 
View attachment 792351

Ik wist niet dat Tesla's zo slecht bruikbaar waren... :)

Feit dat twee personen wel een elektrische auto kunnen gebruiken zegt mij genoeg. En ja, statistieken waarbij je legervoertuigen gaat optellen, dat is natuurlijk van de zotte...

Excuus: meer topic 'tesla *niet* in de pers
Kwestie van "een kick-in-the-n#ts van Jan modaal" kan dit tellen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
View attachment 792351

Ik wist niet dat Tesla's zo slecht bruikbaar waren... :)

Feit dat twee personen wel een elektrische auto kunnen gebruiken zegt mij genoeg. En ja, statistieken waarbij je legervoertuigen gaat optellen, dat is natuurlijk van de zotte...

Excuus: meer topic 'tesla *niet* in de pers
Wat een onzin…. Den Haag zou juist het goede voorbeeld moeten geven.
 
Enige valide punt zou kunnen zijn: beveiliging.

Voor bijvoorbeeld Mercedes zijn gespecialiseerde bedrijven die de auto kunnen 'pantseren'. Ik denk dat die er voor Tesla (nog) niet zijn.

Alhoewel ik mij wel afvraag of Musk in een 'standaard' Tesla rijdt....
 
  • Like
Reactions: Mars2020
Maar hoeveel van de huidige vloot is beveiligd? De meerderheid rijdt onbeveiligd en dan vervalt ook dat argument.

Ik hoor Genesis in mijn oor zingen: "do as I say, don't do as I do".

Enige valide punt zou kunnen zijn: beveiliging.

Voor bijvoorbeeld Mercedes zijn gespecialiseerde bedrijven die de auto kunnen 'pantseren'. Ik denk dat die er voor Tesla (nog) niet zijn.

Alhoewel ik mij wel afvraag of Musk in een 'standaard' Tesla rijdt....
 
Voor bijvoorbeeld Mercedes zijn gespecialiseerde bedrijven die de auto kunnen 'pantseren'. Ik denk dat die er voor Tesla (nog) niet zijn.
Ik denk dat pantseren niet merkafhankelijk is. Enige wat ik kan bedenken is de homologatie. Het gewicht wijzigt immers. Het is dus eenvoudiger om dit te doen bij een model waarvoor de homologatie al gebeurt is en homologatie laten uitvoeren is kosteneffectiever als dat gebeurt voor modellen die veel gevraagd worden.
Edit: leveren de Duitse merken niet gepantserd af fabriek?