Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
  • Funny
Reactions: Hbrink and Maurice1
Ik had nog wat extra info gevonden hierover:

Testing on a 2020 Tesla Model 3 running software v11.0 (2022.8.2) with an iPhone 13 mini running version 4.6.1-891 of the Tesla app, NCC Group was able to use this newly developed relay attack tool to unlock and operate the vehicle while the iPhone was outside the BLE range of the vehicle. In the test setup, the iPhone was placed on the top floor at the far end of a home, approximately 25 metres away from the vehicle, which was in the garage at ground level. The phone-side relaying device was positioned in a separate room from the iPhone, approximately 7 metres away from the phone. The vehicle-side relaying device was able to unlock the vehicle when within placed within a radius of approximately 3 metres from the vehicle.

Bron:
- NCC Group uncovers Bluetooth Low Energy (BLE) vulnerability that puts millions of cars, mobile devices and locking systems at risk
- Technical Advisory – Tesla BLE Phone-as-a-Key Passive Entry Vulnerable to Relay Attacks
 
Wist even niet in welk draadje dit hoort, want ik denk dat geen enkel ander bedrijf zoveel kan produceren als Tesla, dus “Tesla aandelen” kwam op de tweede plaats.
 
AD kopt weer met een spraakmakende headline dat Elon aan de bedelstaf ;)is. M.a.w. help Elon de winter door en koop een Tesla
 
Och, daar heb je onze Youp-wannabe weer.

Als ik het zo lees, heeft Japke-d vooral een hoger salaris nodig om haar Opel Corsa te kunnen inruilen.
Waarom zo zuur? Persoonlijk zou ik de Model 3 met de Ford Mondeo vergelijken en niet met de Opel Corsa maar dat is een generatie dingetje. Het is echt een uitstekende column en helemaal waar.
 
  • Funny
Reactions: Tuhhje and zkpq
Och, daar heb je onze Youp-wannabe weer.

Als ik het zo lees, heeft Japke-d vooral een hoger salaris nodig om haar Opel Corsa te kunnen inruilen.
Ik begrijp wat je bedoelt...Ook niet zo'n fan van Japke-D. Ze schrijft af en toe wel leuke stukjes...maar over het algemeen wel wat zuur en neerbuigend.... De druk om 'leuke' stukjes te schrijven lijkt wat hoog
 
Waarom zo zuur?
Wat Emphyrio zegt: de druk om leuke stukjes te schrijven. Ik kan een hele lijst aan generalisaties citeren, die gewoon soms waar zijn. Maar het grote probleem wat ik met zulke stukjes heb is het veel te ver versimpelen van situaties - dat zorgt voor dusdanig eenvoudige punten, dat het uitlokt tot versimpelde meningen.

Ik zie als grootste probleem van nu juist dat zwart-wit denken - je bent voor of tegen, stemt links of rechts, bent een Tesla-fan of een Opel-wannabe, praat over false truths of true truths, bent voor of tegen buitenlanders, bent een Millennial of een boomer. Er zijn gewoon geen nuances meer, als je iets "de beste aller tijden" vindt - net zoals iets anders de beste aller tijden was, 3 weken geleden. Je mag tegenwoordig niks positiefs zeggen over een algemeen geaccepteerde vijand, want ben je dan ineens voor de tegenpartij?

Er zijn schrijvers waar ik echt van kan genieten, omdat ze de nuance goed kunnen verwoorden. Daar leer ik van, en daar wordt ik geholpen om meer na te denken over bijvoorbeeld voor mij eerst onbekende, maatschappelijke kwesties. Japke-d had alle mogelijkheden om zaken in perspectief te zetten, maar koos voor goedkope grappen.