Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Je moet de wagens niet gebruiken voor iets waar ze niet voor gemaakt zijn. Of als je dat wel doet, moet je niet klagen.
Zo is de (Zoe 2021) van mijn vrouw een schitterende wagen voor wat ze hem gebruikt (2-3 keer per week 35 km in de spits naar Brussel en verder wat rond de kerk). De Zoe van 2014 is een topwagen voor mijn dochter: kinébezoeken op onze gemeente. Je moet wel weten dat ze niet ideaal zijn om 1000km te doen, vooral die laatste niet.
De nieuwere Tesla’s doen dat aan 120km/u vlot met 3 laadbeurten van maximum 0,5 uur(geen 6 laadbeurten zoals in de test). Als je wat langer laadt, kan je het in 2 laadbeurten. Je moet op 10u toch eens eten.
Dacht ik ook. En ze gebruiken een Leaf als ik mij niet vergis. Is dat geen chademo die rapid of cold gating doet?

Het lijkt me eerder een filmpje om mensen die geen EV hebben af te schrikken.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Dacht ik ook. En ze gebruiken een Leaf als ik mij niet vergis. Is dat geen chademo die rapid of cold gating doet?

Het lijkt me eerder een filmpje om mensen die geen EV hebben af te schrikken.
Ze hebben voor verwarring gezorgd. Het originele artikel vermeldt een MG5 was, maar de tv beelden beelden tonen een Leaf. Ik baseerde mij op het artikel.
Ik heb nog nooit op mijn bagage gelet, vooraf gepland, vroeger geladen dan nodig (meestal zelfs 1 verder dan wat Tesla Nav voorstelt), nooit een plan B gehad, of trager gereden dan toegelaten (tenzij 1 enkele keer de laatste 50km om toch de lader te halen als ik wat te veel risico nam).
 
  • Like
Reactions: OttoR and YCedric
Ik heb nog nooit op mijn bagage gelet, vooraf gepland, vroeger geladen dan nodig (meestal zelfs 1 verder dan wat Tesla Nav voorstelt), nooit een plan B gehad, of trager gereden dan toegelaten (tenzij 1 enkele keer de laatste 50km om toch de lader te halen als ik wat te veel risico nam).
Met een ICE verbruik je ook meer als de airco aanstaat. Een beetje vreemd dat ze zeggen dat je moet reizen zonder comfort.
 
  • Like
Reactions: Phil V
De chauffeur doet ook beter de verwarming uitzetten ipv de airco 😇
We hadden gisteren een klein leedvermaak met de collega's, waarbij een niet zo gewaardeerde kennis met een Enyaq met 50 kW batterij naar Italië op vakantie ging.

Volgens ABRP: 21,5 uur met 10 laadstop van in totaal 7,5 uur laden.

Met de M3LR: 14,75 uur, 6 laadstop van in totaal 2 uur.

Maar vind het wel karakter dat hij het gaat doen.
 
  • Funny
Reactions: Hbrink
Volkskrant Column

Matige column, waar de schrijver het voorbeeld van de Tesla aanhaalt die op weg van Amsterdam naar Strasbourg wel 3x30 min moet laden.

Misschien met een oude Model S; maar de M3 is het toch echt maar 2x15 min op een rit van 5 uur geen overbodige luxe.

Wat dan jammer is, is dat de columnist het van horen zeggen van een kennis heeft en er niet aan heeft gedacht om dan ook eens aan een paar andere EV rijders hun ervaringen te vragen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
1656271112521.png

1656271139147.png
 
“The past two years have been an absolute nightmare of supply-chain interruptions, one thing after another, and we’re not out of it yet," Musk said, according to the news outlet. "Overwhelmingly our concern is how do we keep the factories operating so we can pay people and not go bankrupt? The COVID shutdowns in China were very, very difficult, to say the least.”

Klinkt dat de aandelen hard gaan dalen en als een koopmoment.
 
“The past two years have been an absolute nightmare of supply-chain interruptions, one thing after another, and we’re not out of it yet," Musk said, according to the news outlet. "Overwhelmingly our concern is how do we keep the factories operating so we can pay people and not go bankrupt? The COVID shutdowns in China were very, very difficult, to say the least.”

Klinkt dat de aandelen hard gaan dalen en als een koopmoment.
Dit stuk is vooral het herkauwen van nieuws van vorige week.
 
  • Like
Reactions: Stijntje
Ik snap het probleem dat de subsidies voor nieuwe auto's bij de 'rijkere' terecht komt. Maar als je ooit een tweedehands markt voor EV's wil hebben, zal dat toch moeten. En vergeet niet dat de 'rijkere' meer keus heeft, daar de hogere prijs voor brandstof makkelijker kan worden opgebracht.