Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Sja, ook eens gehad. Sleutel erin, telefoon erin, uitgestapt, deur op slot. Het dakraam stond open en een mede lader (was bij SuC) bood haar 4 jarige kind aan om via het dak de sleutel te pakken 😂 nadat ik een paar keer heen een weer was gelopen liep ik terug en kwamen plots de deurgrepen naar buiten. Wijze les en sindsdien ALTIJD de sleutel in mijn zak (tip: koop zo’n dingetje waarmee je een deel van je sleutelbos los kan koppelen, zoiets)
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Wat raar. Als ik mijn sleutel in de auto laat, blijft de auto open. Dat is mi juist het probleem: iedereen kan dan wegrijden, tenzij je pin-to-drive aan hebt staan.

Omdat de sleutel niet altijd goed gedetecteerd wordt als hij diep in broekzak zit, leg ik hem dan in bakje. En dan vergeet ik hem soms mee te nemen.

NB ik heb al tig keer nieuwe batterij erin gezet. Soms maand geen last, dan drie keer in de week.
 

“Boetegevaar voor SUV's en Tesla-rijders in Duitsland”​

“Eigenaren van een SUV en sommige Tesla-modellen lopen in Duitsland het risico op een bekeuring. Ze zijn bij wegversmallingen in overtreding als ze op de linkerbaan rijden.
Als een voertuig breder is dan 2 meter mag de bestuurder de linkerrijstrook niet gebruiken. Belangrijk daarbij is dat niet de voertuigbreedte op het kenteken van belang is, maar de breedte gemeten van de linker- naar de rechterbuitenspiegel.”

Je ziet natuurljk eerst die dikke titel, daarna wordt het iets genuanceerd, daarna nog meer en het eindigt met de mogelijke boete van 20,- euro.

 

“Boetegevaar voor SUV's en Tesla-rijders in Duitsland”​

“Eigenaren van een SUV en sommige Tesla-modellen lopen in Duitsland het risico op een bekeuring. Ze zijn bij wegversmallingen in overtreding als ze op de linkerbaan rijden.
Als een voertuig breder is dan 2 meter mag de bestuurder de linkerrijstrook niet gebruiken. Belangrijk daarbij is dat niet de voertuigbreedte op het kenteken van belang is, maar de breedte gemeten van de linker- naar de rechterbuitenspiegel.”

Je ziet natuurljk eerst die dikke titel, daarna wordt het iets genuanceerd, daarna nog meer en het eindigt met de mogelijke boete van 20,- euro.

Ik ging met mijn Range Rover Evoque ook altijd rechts rijden. Het is niet omdat je een paar cm over hebt dat je daarom links moet gaan rijden. Het is enkel vervelend bij een helling waar vrachtwagens rechts 30 rijden.

Bij sommige wegenwerken zie je een bord waarop staat dat je kruiselings moet gaan rijden en dus niet naast elkaar. Ik weet niet zeker of inhalen verboden is.
 
Omdat de wet het voorschreef of omdat hij te breed was?
Zelf heb ik ook met een RRE gereden en was deze met zijn 210 cm slechts 1,2 cm breder dan de Model 3 die we nu rijden.
Twee meter is gewoon nipt met een brede auto. Het was een 2012 model. Ik denk niet dat het met spiegels voorbij de 2m ging. Er reden er bredere links. Bij wegenwerken moet je niet gek doen, al zeker niet wanneer er mensen aan het werk zijn.
 
Deze al bekend? Zo ja, verwijderen!


Het is weer zo duidelijk FUD (Fear, Uncertainty and Doubt) verspreiding door Focus als je er even induikt.

Zie: Focus (German magazine) - Wikipedia
"A study at the TU Dresden university from the year 2014 involved research on the synchronization of news and advertising. Researchers found that, both in Spiegel and Focus, reporting on companies was more frequent, friendlier and more frequently mentioned products, the more the companies purchased advertising."

O ja, Tesla's marktaandeel groeit enorm en Tesla koopt geen advertentieruimte.
Follow the money.
 
Je kan toch gewoon de Tesla App installeren op een telefoon van ieder willekeurige voorbijganger, inloggen, de deur openen en de app weer verwijderen van de telefoon. :rolleyes:
Zowel mijn vrouw als mijn zoon heeft de app op hun telefoon staan. Even ergens bellen dat ze op afstand de auto moeten opendoen.
Zelfs als deze op vakantie zijn aan het andere eind van de wereld moet dit werken.
 
Last edited:
  • Like
  • Helpful
Reactions: Maarten and Xfrank
Je kan toch gewoon de Tesla App installeren op een telefoon van ieder willekeurige voorbijganger, inloggen, de deur openen en de app weer verwijderen van de telefoon. :rolleyes:
Maar... Jij hebt toch ook gewoon 2FA geactiveerd op je account ? Of niet ? ;)


Tenminste, dat zouden meer mensen moeten doen... Ik gok dat nog weinig het doen, maar je wil niet weten hoe relatief makkelijk(Social engineering en/of met enige technische kennis op te vragen) om een gebruikersnaam en wachtwoord te achterhalen.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Maar... Jij hebt toch ook gewoon 2FA geactiveerd op je account ? Of niet ? ;)
Ik heb het gedaan, maar mijn 2FA tool staat wel op mijn telefoon.

Ze geven je wel een aantal codes die ik bewaard heb op mijn Google drive, maar daar kan ik ook niet inloggen op een nieuw toestel zonder 2FA :)

Ik heb wel een Tesla RFID kaartje bij, maar indien ik bestolen zou worden heb ik toch wel een probleem. Ik ga de app op de telefoon van een familielid installeren denk ik.
 
Er is zelfs een speciale website voor dit probleem:

Even inloggen en je hebt je deur open. Je moet alleen net wel er van af weten...
Ehhh, gebruik je ook dit soort sites om je bankgegevens te beheren op vakantie? Die callbackcode geeft volledige rechten op de Tesla API van jou auto.
 
Ik snap 2FA, maar als je met vakantie bent heb je niet direct een ander device mee. Als je niet met vakantie bent heb je vrij snel toegang tct een reservesleutel.