Dat nog minder genuanceerd valt wel mee vind ikZelfs Autoweek doet nu (nog minder genuanceerd dan op dit forum) mee: https://www.autoweek.nl/autonieuws/...ert-tesla-vision-vertrouwt-alleen-op-cameras/
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat nog minder genuanceerd valt wel mee vind ikZelfs Autoweek doet nu (nog minder genuanceerd dan op dit forum) mee: https://www.autoweek.nl/autonieuws/...ert-tesla-vision-vertrouwt-alleen-op-cameras/
Grappig, het is al zo lang geleden dat ik nog een papieren krant gelezen heb, dat ik helemaal niet door had dat die tegenwoordig ook click bait bevatten
In het artikel hebben ze het over de uitgeschakelde front radar inderdaad. Weer een lekkere aanname.Tesla Autopilot ziet motorrijders niet - derde dodelijke ongeval in korte tijd
Recent zijn er in de VS drie dodelijke aanrijdingen geweest, waarbij een Tesla op Autopilot een motorrijder heeft aangereden.www.autovisie.nl
Gebruik van enkel camera's en geen radar (meer) wordt als mogelijke oorzaak aangedragen. Zie echter nergens in het artikel dat de betrokken auto's ook enkel camera's hadden.
Die 273 gevallen van ongelukken zijn helemaal niet te linken aan de rijassistent. Ze zijn alleen maar geregistreerd omdat binnen 30 seconden voordat het ongeluk gebeurde dit systeem nog actief was. Lekker makkelijk stigmatiseren weer....Maar kennelijk zijn er nog steeds automobilisten die te veel op Autopilot vertrouwen. In de VS alleen al zijn 273 ongelukken in tien maanden (van juli 2021 tot mei 2022) te wijten aan de rijassistent van Tesla, zo blijkt uit data van de NHTSA, de Amerikaanse RDW.
Weer typisch BNRTesla laat bos kappen voor uitbreiding fabriek nabij Berlijn
Tesla laat 70 hectare dennenbos kappen nabij zijn fabriek in de Duitse deelstaat Brandenburg. Dat komt neer op een oppervlak dat gelijk is aan grofweg honde...www.bnr.nl
Nieuw bos is helaas niet zo goed als oud bos, al groeien die typische dennenbossen in Oost-Europa wel snel. Persoonlijk vond ik het ook jammer dat er geen landbouwgrond voor de fabriek is opgeofferd destijds.Weer typisch BNR
Volgens mij vergeten ze iets.
Tesla Giga Berlin Planted 175 Hectares of Forest, Exceeds its Obligations to Brandenburg
Tesla calmly and confidently continues to fulfill its obligations to Brandenburg, having already planted 62% of the planned trees. Taking on the obligation to plant three times more forests than was required, Tesla is successfully moving towards achieving the goal.www.tesmanian.com
Nieuw bos is helaas niet zo goed als oud bos, al groeien die typische dennenbossen in Oost-Europa wel snel. Persoonlijk vond ik het ook jammer dat er geen landbouwgrond voor de fabriek is opgeofferd destijds.
Het was al een bos wat om de x-aantal jaren wordt omgekapt voor het hout. Een zogenaamd productiebos.
Ze hebben het bos met hout gekocht. Ze hadden het ook na de kap kunnen kopen en dan had en niemand wakker van gelegen.
Precies. Het was een monocultuur voor de houtproductie en geen "natuur".En als je het artikel leest dan had je ook geweten dat het 'oude' dennenbos nauwelijks ecologische waarde heeft en Tesla er een diverser bos met hoge ecologische waarde voor terug aanplant en dat ze er ook daadwerkelijk op letten of de aanplant ook aanslaat.
Het staat Europese bedrijven vrij om produktiecapaciteit in de VS te bouwen om zo ook te kunnen profiteren, wat in ieder geval VAG ook doet, net als niet-Amerikaanse batterijproducenten zoals Panasonic.Ik zet het hier maar hoewel ruimer dan Tesla.
Lees ik vandaag in De Tijd: De Amerikaanse subsidies voor elektrische voertuigen komen uitsluitend bedrijven in de VS ten goede. Het is dus protectionisme onder de vlag van strijd tegen de klimaatverandering.
De VS worden hoe langer hoe agressiever in de handelsoorlog met China en met Europa. We gaan nog wat meemaken.
Wat hebben wij als Europeaan dan gewonnen?Het staat Europese bedrijven vrij om produktiecapaciteit in de VS te bouwen om zo ook te kunnen profiteren, wat in ieder geval VAG ook doet, net als niet-Amerikaanse batterijproducenten zoals Panasonic.
De VS gaat natuurlijk geen politiek verzinnen waar Europa beter van wordt.Wat hebben wij als Europeaan dan gewonnen?
Werkgelegenheid weg, toeleveranciers weg, belastinginkomsten weg…