Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Wow
 

Attachments

  • 7E055FFF-4CC7-41D2-9351-7D1E29DB6E53.jpeg
    7E055FFF-4CC7-41D2-9351-7D1E29DB6E53.jpeg
    223.6 KB · Views: 92

Gebruik van enkel camera's en geen radar (meer) wordt als mogelijke oorzaak aangedragen. Zie echter nergens in het artikel dat de betrokken auto's ook enkel camera's hadden.
In het artikel hebben ze het over de uitgeschakelde front radar inderdaad. Weer een lekkere aanname.

Dit is dan ook weer zo'n comment:

Maar kennelijk zijn er nog steeds automobilisten die te veel op Autopilot vertrouwen. In de VS alleen al zijn 273 ongelukken in tien maanden (van juli 2021 tot mei 2022) te wijten aan de rijassistent van Tesla, zo blijkt uit data van de NHTSA, de Amerikaanse RDW.
Die 273 gevallen van ongelukken zijn helemaal niet te linken aan de rijassistent. Ze zijn alleen maar geregistreerd omdat binnen 30 seconden voordat het ongeluk gebeurde dit systeem nog actief was. Lekker makkelijk stigmatiseren weer....
 
Gaan we weer..


Deze paragraaf is zo suggestief en totaal bezijden de kern van de zaak van de Amerikaanse DoJ:

"Ja, nogal wiedes. Daarom moet je zo’n systeem ook zodanig ontwerpen dat idioten tegen zichzelf worden beschermd. Maar dat gebeurt kennelijk ook niet, want er worden af en toe nog steeds automobilisten van de weg gehaald die rustig een dutje doen aan boord van hun Model 3 of Model S."

In werkelijkheid gebeurt er dit als je een dutje gaat doen en de Autopilot signalen negeert:


Misbruik kan, maar daar kan Tesla niet direct verantwoordelijk voor worden gehouden tenzij ze niet voldoende doen om dit te voorkomen. Maar daar gaat deze -in mijn ogen terechte- zaak van de DoJ niet om.

Overigens weet ik niet hoe bij gebruik van FSD (beta's alleen zover ik weet) wordt gecontroleerd / afgedwongen dat de chauffeur niet slaapt. Ga ervan uit dat je daar ook niet ongestraft kan gaan liggen tukken.
 
Weer typisch BNR
Volgens mij vergeten ze iets.

 
Weer typisch BNR
Volgens mij vergeten ze iets.

Nieuw bos is helaas niet zo goed als oud bos, al groeien die typische dennenbossen in Oost-Europa wel snel. Persoonlijk vond ik het ook jammer dat er geen landbouwgrond voor de fabriek is opgeofferd destijds.
 
Nieuw bos is helaas niet zo goed als oud bos, al groeien die typische dennenbossen in Oost-Europa wel snel. Persoonlijk vond ik het ook jammer dat er geen landbouwgrond voor de fabriek is opgeofferd destijds.

Het was al een bos wat om de x-aantal jaren wordt omgekapt voor het hout. Een zogenaamd productiebos.
Ze hebben het bos met hout gekocht. Ze hadden het ook na de kap kunnen kopen en dan had en niemand wakker van gelegen.
 
  • Like
Reactions: NielsA
Het was al een bos wat om de x-aantal jaren wordt omgekapt voor het hout. Een zogenaamd productiebos.
Ze hebben het bos met hout gekocht. Ze hadden het ook na de kap kunnen kopen en dan had en niemand wakker van gelegen.

En als je het artikel leest dan had je ook geweten dat het 'oude' dennenbos nauwelijks ecologische waarde heeft en Tesla er een diverser bos met hoge ecologische waarde voor terug aanplant en dat ze er ook daadwerkelijk op letten of de aanplant ook aanslaat.
 
En als je het artikel leest dan had je ook geweten dat het 'oude' dennenbos nauwelijks ecologische waarde heeft en Tesla er een diverser bos met hoge ecologische waarde voor terug aanplant en dat ze er ook daadwerkelijk op letten of de aanplant ook aanslaat.
Precies. Het was een monocultuur voor de houtproductie en geen "natuur".
 
Ik zet het hier maar hoewel ruimer dan Tesla.
Lees ik vandaag in De Tijd: De Amerikaanse subsidies voor elektrische voertuigen komen uitsluitend bedrijven in de VS ten goede. Het is dus protectionisme onder de vlag van strijd tegen de klimaatverandering.
De VS worden hoe langer hoe agressiever in de handelsoorlog met China en met Europa. We gaan nog wat meemaken.
 
Ik zet het hier maar hoewel ruimer dan Tesla.
Lees ik vandaag in De Tijd: De Amerikaanse subsidies voor elektrische voertuigen komen uitsluitend bedrijven in de VS ten goede. Het is dus protectionisme onder de vlag van strijd tegen de klimaatverandering.
De VS worden hoe langer hoe agressiever in de handelsoorlog met China en met Europa. We gaan nog wat meemaken.
Het staat Europese bedrijven vrij om produktiecapaciteit in de VS te bouwen om zo ook te kunnen profiteren, wat in ieder geval VAG ook doet, net als niet-Amerikaanse batterijproducenten zoals Panasonic.

Verdere nuance is dat Amerikaanse auto’s hier een importbelasting kennen van 10% en Europese auto’s in de VS 2.5%.