Phil V
Well-Known Member
Das wat bedoeld wordt dus.De VS gaat natuurlijk geen politiek verzinnen waar Europa beter van wordt.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Das wat bedoeld wordt dus.De VS gaat natuurlijk geen politiek verzinnen waar Europa beter van wordt.
Tesla heeft voor de Europese markt toch ook hier een fabriek neergezet?Wat hebben wij als Europeaan dan gewonnen?
Werkgelegenheid weg, toeleveranciers weg, belastinginkomsten weg…
Andere tijden, maar Tesla had wel degelijk een afbouw locatie in Tilburg om de 10% import tax te omzeilen.Tesla had wel anders gepiept of zelfs niet meer gepiept indien hier enkel in Europa gemaakte EVs in aanmerking waren gekomen voor incentives.
Werkgelegenheid is een zwak argument.Wat hebben wij als Europeaan dan gewonnen?
Werkgelegenheid weg, toeleveranciers weg, belastinginkomsten weg…
Ik denk ook dat dit meer Geo-politieke redenen heeft net zoals ze in de VS weer chips in de VS willen gaan maken.Andere tijden, maar Tesla had wel degelijk een afbouw locatie in Tilburg om de 10% import tax te omzeilen.
De S en later de X waren hiermee ‘Europees’.
Maar goed, het doel van de IRA is overduidelijk een geo-politieke, produktiecapaciteit en supply-chains weer zo veel mogelijk lokaal maken.
Ik zou de rechtstreekse en onrechtstreekse werkverschaffing in Europa toch niet onderschatten.Veel Europese merken maken nu al heel veel in de VS en in China.
Dat valt mee/tegen...Ik zou de rechtstreekse en onrechtstreekse werkverschaffing in Europa toch niet onderschatten.
Van wat in Europa op de markt komt, komt nog maar weinig uit de VS en China.
Een wat uitgebreidere reactie:Tesla ontkent dat voertuig op hol sloeg tijdens dollemansrit in China | Tech | NU.nl
Tesla werkt mee aan een politieonderzoek naar een crash van een van zijn auto's in China. Er gaan geruchten dat het voertuig op hol sloeg, maar volgens de fabrikant is dat niet waar.www.nu.nl
Met filmpje:
Nog nooit gehad en dat is inderdaad heel vreemd. Ik wil zeker niet zeggen dat het een Tesla probleem is maar het blijft software … al vermoed ik dat hier wel een aantal softwarematige en eventuele mechanische fail-saves inzitten verwerkt om dit soort (Chinese) situaties te voorkomen.According to the electric vehicle maker, data from the ill-fated Model Y showed that the vehicle’s accelerator pedal was depressed deeply for an extended period of time,
2 km lang alert sturen om obstakels te vermijden, maar toch niet alert genoeg zijn om een verkeerde pedaalactie te corrigeren, kan toch wel verdacht genoemd worden.
Ik heb zelf al een paar keer gehad dat de wagen aan verkeerslichten vanzelf in P komt. Als ik hem dan in D zet, krijg ik de melding dat ‘drive’ niet mogelijk is omdat de versnellingspedaal ingedrukt is. Dit terwijl mijn rechtervoet dan wel degelijk op de rem staat.
Mede door de meldingen van spontaan accelererende Tesla’s vond ik die feiten ernstig genoeg om aan Tesla te melden, maar het antwoord was dat ik de volgende keer eens het tijdstip moest noteren. Het is sindsdien nog 1 keer gebeurd, maar als je als eerste aan een verkeerslicht niet direct weggeraakt, is het tijdstip noteren niet het eerste waar je aan denkt. Daarna focus je op rijden en bij aankomst ben je het vergeten.
De frequentie waarop het zich voordoet lijkt af te nemen, ik ga er nu van uit dat de pedaal door het gebruik soepeler terugveert en dat het zich vanzelf oplost.
Puur ter overweging. Ik wil zeker niet de indruk geven dat ik standpunt inneem in deze. Het zal voor specialisten ter plaatse al moeilijk genoeg zijn.
Dit stukje heb ik ook meerdere keren bekeken. Het lijkt er zelfs op dat er pas echt geaccelereerd wordt als de auto weer op de weg is....
- Er is weinig ruimte meer en er moet bijgeremd worden
- Verkeerde pedaal en de auto gaat juist sneller
Ik ben het grotendeels met je eens maar er zijn uitzonderingen.Er is nog voorzover ik weet nog nooit een dergelijk incident geweest waarin er geen verkeerd pedaal werd bediend. en als je de rem indrukt gaat die auto altijd remmen al zou je ook je accelerator tegelijk indrukken (probeer maar eens op een grote lege parkeerplaats, verlaten vliegveld, afgesloten/privé weg of zo, bij lage snelheid).
Mogelijkheid 1: accelerator blijft hangen, bijvoorbeeld onder een (te korte?) mat en bestuurder is verward doordat de auto niet afremt op regeneratie en komt daardoor (in dit geval wel heeeel erg lang) niet op het idee om de rem in te trappen.
Mogelijkheid 2: door een oorzaak blijft de bestuurder de accelerator indrukken in plaats van de rem.
Mogelijkheid 3: opzet (eigenlijk een variant van mogelijkheid 2)
In alle gevallen "human error"
Autopilot maakt dit soort fouten echt niet. (En indien dat wel zo is, verkoop ik meteen al mijn aandelen want dan is het gedaan met FSD van Tesla, waarop een deel van de waarde (nog enigszins ;-) is gebaseerd).
Hoe dan ook: Mijn medeleven aan de medemensen die hiervan het slachtoffer zijn geworden.