Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
De CEO van Tesla China (Shanghai) Tom Zhu vertrekt naar Tesla Noord-Amerika en krijgt als verantwoordelijkheden: "verkoop, service en leveringen".

Tom Zhu heeft de bouw van Tesla Shanghai geleid en had daarna de dagelijkse operationele leiding.
Dat deed hij uitstekend, zoals we weten uit de korte bouwtijd van Tesla Shanghai, de grote aantallen gefabriceerde Tesla's en de hoge kwaliteit ervan. 👌
Ook is hij de man achter de nieuwe kleinere Tesla die in China ontworpen wordt (daar zijn nog geen verdere gegevens van bekend).

Tom Zhu komt uit China, maar heeft in Nieuw Zeeland gestudeerd (universiteit van Auckland: Master of Business Administration, 2010).
Hij werkt sinds 2014 voor Tesla, eerst voor de opbouw van het SuperChargers netwerk in China.

Hij werkt helemaal in de stijl van Elon: niet te beroerd om zijn handen vies te maken*. Terwijl in China een CEO een groot kantoor heeft met secretariaat, zit hij gewoon tussen de andere werknemers. Hij loopt ook gewoon door de fabriek, voor iedereen aanspreekbaar. Hier een foto van Tom op zijn werkplek (een statafel):
1672776977615.png


*= Toen bij de bouw van Tesla Shanghai tijdens een tyfoon de afvoer van het dak verstopt raakte, waardoor het dak dreigde in te storten, heeft hij met een emmer mee staan scheppen om het water weg te krijgen, samen met iedereen aanwezig (van stagair tot CEO dus).
1672777855010.png

Meer lezen: Teslas-head-of-china-takes-over-sales-in-north-america
Meer zien (Engels ondertiteld): YouTube deel 1 (van 3) interview Tom Zhu
 
The 4 passengers in the Tesla that went over the edge near Devil’s Slide have injuries initially described as “moderate.” It is “nothing short of a miracle” they survived. *** No indication the car was in self-driving mode.

Een onverwachte ontwikkeling: De Tesla is expres de klif afgereden.
Heeft de Tesla een viervoudige moord verijdeld ;)
Lees:
1672825792643.png
 
Hahahah. Eerste keer sinds anderhalf jaar dat ik de site opzoek.

Hij doet het trouwens nog steeds niet voor mij (gewoon via mobiele netwerk)
Dat is... Wel erg vreemd...

Als een website, zo als Tesla.com het langer als 1 minuten niet doet is het wereld nieuws...

Wel vraag ik me dus nu af wat er mis is.... Werkt de tesla app wel op je mobiel?
 
Vanmiddag een vreselijk zuur stukje op BNR in "zaken doen" met ongevraagd advies aan Elon Musk.
Ik kan het stukje online (nog) niet vinden, maar dat komt nog wel.

Een echte patrolhead zat even zijn gal te spuwen over Tesla naar aanleiding van de recente prijsverlaging. Dat gaat Tesla echt niet van de ondergang redden volgens deze benzine snuivende lutser.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Vanmiddag een vreselijk zuur stukje op BNR in "zaken doen" met ongevraagd advies aan Elon Musk.
Ik kan het stukje online (nog) niet vinden, maar dat komt nog wel.

Een echte patrolhead zat even zijn gal te spuwen over Tesla naar aanleiding van de recente prijsverlaging. Dat gaat Tesla echt niet van de ondergang redden volgens deze benzine snuivende lutser.
Is niet de eerste keer., Ik luister redelijk vaak naar BNR maar of Tesla en Elon komt er eigenlijk alleen slecht nieuws naar boven.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Vanmiddag een vreselijk zuur stukje op BNR in "zaken doen" met ongevraagd advies aan Elon Musk.
Ik kan het stukje online (nog) niet vinden, maar dat komt nog wel.

Een echte patrolhead zat even zijn gal te spuwen over Tesla naar aanleiding van de recente prijsverlaging. Dat gaat Tesla echt niet van de ondergang redden volgens deze benzine snuivende lutser.
BNR is dagelijks Tesla en Musk aan het bashen.

Gewoon negeren. Tesla verkoopt er geen auto of Megapack minder om.
 
  • Like
Reactions: mnno and Menabe
Vanmiddag een vreselijk zuur stukje op BNR in "zaken doen" met ongevraagd advies aan Elon Musk.
Ik kan het stukje online (nog) niet vinden, maar dat komt nog wel.

Een echte patrolhead zat even zijn gal te spuwen over Tesla naar aanleiding van de recente prijsverlaging. Dat gaat Tesla echt niet van de ondergang redden volgens deze benzine snuivende lutser.
Luister het bijna elke dag en gewoon kinderachtig petrol-head gedoe (ze haten niet alleen Tesla maar alle EV's), niks objectiefs aan (feiten doen ze niet aan). Ik vindt de kwaliteit allang niet meer wat het was, soms lijkt het wel op betaalde commercials.

Met name Bas van Werven is altijd negatief over alles wat "modern" is (EV's, crypto's, garagedeuropener, etc .....). Ik vindt hem ronduit irritant.