Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Last edited:
"If Tesla owns 20% of the global market by 2030, that would likely mean two or three of the top 10 global manufacturers would go out of business or be reduced to ashes," Schuster said. "It would turn the entire industry on its head, and I don't foresee that happening."

Twee of drie uit de top tien die op de fles gaan: dat is dus precies wat er waarschijnlijk gaat gebeuren.
Tenzij een land ingrijpt, zoals in het verleden, toen GM omviel. Ten koste van de belastingbetalers.
Er is altijd wel een ‘communicerende vaten’ effect. Als de ene te groot wordt gaat een deel van zijn ‘omvang’ naar de andere vloeien.
  • Sympathie voor Tesla die verdwijnt als het te groot wordt. Niet alleen bij klanten, maar ook bij investeerders, leveranciers, beleidsmakers, werknemers
  • Druk om niet alle eieren in 1 mand te leggen (bij dezelfde groepen als hierboven)
  • Copycat effect, werpt uiteindelijk wel wat vruchten af
  • A next big thing (see chatgpt vs google)
  • Remmende voorsprong
  • Het feit dat Tesla’s commodities worden en men toch wel iets anders wil. Je ziet nu al de tuning markt gigantisch stijgen omdat velen denken beter te kunnen doen dan de design afdeling van Tesla. Niet om technische redenen, maar om de wagens er persoonlijker te laten uitzien. Nu we geen stickers meer plakken zoeken we andere opties voor de herkenbaarheid.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Dat is in zowel in Europa als in de USA waar.
Een contract is daar inderdaad weliswaar zo beëindigd, maar lidmaatschap van een vakbond zal je niet als reden vinden.
Die reden zou daar net zo goed als hier direct onderuit worden gehaald.
Zie:
Je hoeft in de USA geen reden voor termination op te geven. 2 weken betaling volstaat.
 
En dat geldt langs beide zijden. Zoek voor "at-will employment". Heb ooit een klant-werkgever gehad die zowel in US als in China produceerde en zijn bemerkingen waren dat zijn Chinese arbeiders een stuk beter sociaal beschermd waren dan zijn Amerikaanse.
Correct. Een andere veel gebruikte term is Hire&fire. Hoe graag zouden de Europese werkgevers hetzelfde principe implementeren.... Ze proberen het wel in Nederland onder valse vlag (meer werkgelegenheid) maar wordt dan vooral gebruikt om zo goedkoop mogelijke (lees jonge) werknemers in dienst te krijgen en de oudere er uit te gooien.
 
  • Like
  • Helpful
Reactions: jr_gn and Maurice1
Dat is ook niet zo al lijkt het erop dat je graag eruit op zo willen maken. ;)

Verschil is dat nu de gebruiker veel meer kan / moet bepalen en dus ook zelf verantwoordelijk is voor zijn sentry data.
Met meer buttons minder kunnen is voor de echte Tesla fan natuurlijk een verbetering :). Totdat de zijkant van je auto bekrast is en je de dader door privacy regels niet kan/mag opnemen.
 
Dat is ook niet zo. Je kunt gewoon instellen dat het weer werkt zoals vroeger.
Tesla heeft de AP laten weten dat het bedrijf na de start van het onderzoek verschillende aanpassingen heeft gedaan. Zo komt de Sentry Mode nu alleen in actie als de auto aangeraakt wordt. En niet zodra de camera’s een ‘verdachte’ beweging rond de auto zien. Ook gaat de auto op zo’n moment niet standaard filmen, maar krijgt de eigenaar alleen een tekstbericht op de telefoon.

De auto kan nog steeds camerabeelden maken, maar alleen wanneer de gebruiker die functie zelf inschakelt. Als de camera’s beelden opnemen, geeft de auto dit aan op het scherm in de auto. Ook geven de koplampen dan een speciaal lichtsignaal. Zo weten mensen dat zij gefilmd worden.

Verder bewaart de auto standaard 1 minuut aan beeldmateriaal. De eigenaar kan dit eventueel verhogen naar 10 minuten. Tot slot bleven de beelden al in de auto en is het niet mogelijk om de beelden te delen met Tesla.


Ergo -> niet echt als vroeger.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
Tesla heeft de AP laten weten dat het bedrijf na de start van het onderzoek verschillende aanpassingen heeft gedaan. Zo komt de Sentry Mode nu alleen in actie als de auto aangeraakt wordt. En niet zodra de camera’s een ‘verdachte’ beweging rond de auto zien. Ook gaat de auto op zo’n moment niet standaard filmen, maar krijgt de eigenaar alleen een tekstbericht op de telefoon.

De auto kan nog steeds camerabeelden maken, maar alleen wanneer de gebruiker die functie zelf inschakelt. Als de camera’s beelden opnemen, geeft de auto dit aan op het scherm in de auto. Ook geven de koplampen dan een speciaal lichtsignaal. Zo weten mensen dat zij gefilmd worden.

Verder bewaart de auto standaard 1 minuut aan beeldmateriaal. De eigenaar kan dit eventueel verhogen naar 10 minuten. Tot slot bleven de beelden al in de auto en is het niet mogelijk om de beelden te delen met Tesla.


Ergo -> niet echt als vroeger.
Nogmaals: je kunt het gewoon weer zó instellen dat het werkt als vroeger.

Check de instellingen zelf voordat je artikelen knipt en plakt.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik