You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
AutoWeek doet een stelling...
Lendensteun en automatisch neerklapbare achterstoelen zijn er wel in mijn MY.Sorry, maar ik ben het wel echt eens. Zelfs in de plaid heb je niet echt premium stoelen en dat voor dat bedrag.
Geluidisolatie is ook maar magertjes.
Geen goede park assist
Geen softclose in alle deuren
Geen geventileerde stoelen
Geen zonnescherm in de ramen of het dak of het achterraan
Geen electische in hoogte verstelbase gordelspanner
Geen lende steun in de stoelen
Geen automatisch neerklapbare of omhoogkomende achterstoelen/steunen, etc.
Geen Carplay of Android Auto en verder dus zinloos scherm met enkel een paar zeer matige Tesla implementaties van apps
Geen matrix verlichting
Geen beam shaping
Dat is enkel wat ik zo even snel direct bij me op komt.
Bovendien toch wel een heel premium supercharger netwerk en premium software die lange trips, inclusief laden en informatie over bezetting, zoveel beter maakt.Lendensteun en automatisch neerklapbare achterstoelen zijn er wel in mijn MY.
Matrixverlichting ook, maar nog niet actief.
Geluidsisolatie is al heel performant. Nog beter zou te veel aan gewicht opleveren wellicht.
Carplay of android auto is een politiek verhaal. Politiek die Tesla gekozen heeft is dat hun besturingssysteem dit overbodig maakt (of zal maken). Kan je over discussiëren natuurlijk.
Bedoel je het netwerk die nu voor alle merken opengesteld is? Daar hebben ze zichzelf mee in de voet geschoten want een belangrijk argument om een Tesla te kopen die nu verdwenen is.Bovendien toch wel een heel premium supercharger netwerk en premium software die lange trips, inclusief laden en informatie over bezetting, zoveel beter maakt.
Bedoel je het netwerk die nu voor alle merken opengesteld is? Daar hebben ze zichzelf mee in de voet geschoten want een belangrijk argument om een Tesla te kopen die nu verdwenen is.
Moment, die opties zitten ook in geen enkele 3 en 5 serie, audi a4,a6, mercedes….Sorry, maar ik ben het wel echt eens. Zelfs in de plaid heb je niet echt premium stoelen en dat voor dat bedrag.
Geluidisolatie is ook maar magertjes.
Geen goede park assist
Geen softclose in alle deuren
Geen geventileerde stoelen
Geen zonnescherm in de ramen of het dak of het achterraan
Geen electische in hoogte verstelbase gordelspanner
Geen lende steun in de stoelen
Geen automatisch neerklapbare of omhoogkomende achterstoelen/steunen, etc.
Geen Carplay of Android Auto en verder dus zinloos scherm met enkel een paar zeer matige Tesla implementaties van apps
Geen matrix verlichting
Geen beam shaping
Dat is enkel wat ik zo even snel direct bij me op komt.
Ja, dat netwerk, waarop toch nog altijd het logo van Tesla staat, maar waarbij vooral de extra features enkel voor een Tesla aanwezig zijn.Bedoel je het netwerk die nu voor alle merken opengesteld is? Daar hebben ze zichzelf mee in de voet geschoten want een belangrijk argument om een Tesla te kopen die nu verdwenen is.
Nu kunnen alle EV's dus premium zijn!Bedoel je het netwerk die nu voor alle merken opengesteld is? Daar hebben ze zichzelf mee in de voet geschoten want een belangrijk argument om een Tesla te kopen die nu verdwenen is.
Dat argument is ondertussen sowieso aan het verdwijnen. Net terug van wintersport in Frankrijk. Op heel wat aires staan nu laadpleinen die vergelijkbaar zijn met die van Tesla. 10-20 laadplaatsen. In Troyes stond zelfs aangegeven op de dynamische borden dat door een panne er geen werkende laadmogelijkheid was voor de volgende 30km. Als je dat al aangeeft, dan zegt dat veel over de beschikbaarheid als er geen panne is.Daar hebben ze zichzelf mee in de voet geschoten want een belangrijk argument om een Tesla te kopen die nu verdwenen is.
Toch spijtig dat je dit niet snapt. Niet-tesla's betalen meer en zorgen er daarmee ook voor dat Tesla meer SuC's kan bouwen en daarmee wordt het voor Tesla eigenaren een nog groter pluspunt.Bedoel je het netwerk die nu voor alle merken opengesteld is? Daar hebben ze zichzelf mee in de voet geschoten want een belangrijk argument om een Tesla te kopen die nu verdwenen is.
Verdienste van Tesla is misschien wel dat ze van premium een commodity aan het maken zijn. Voor de basisprijs krijg je full option. Meteen is dat ook een bedreiging. Veel mensen willen betalen om niet met een commodity te hoeven rijden.Moment, die opties zitten ook in geen enkele 3 en 5 serie, audi a4,a6, mercedes….
Toegegeven, je kan de meeste ervan op je wagen zetten mits (zeer) diep in de buidel te tasten.
Standaard en op de meeste wagens die je ziet rondrijden op de wegen zit dit er gewoonweg niet op.
Standaard is het ook maar gewoon mager en kommer en kwel.
Als dus premium wil zeggen de mogelijkheid tot personalisering en gigantische optielijsten, dan volg ik je maar dat maakt niet elke auto die van de band rolt en ziet rijden van dat merk premium.
Ik krijg geen premium gevoel van een 318 met wielschelen, het standaard stuurtje en eventueel nog wat opties. Als de bestuurder dan roept dat hij premium rijdt, moet ik vooral eens goed lachen.
Een leuk aangeklede M4 met alle toeters en bellen (dash leder, alcantara sportstuur, zetel koeling, ….) liefst nog uit de personal line (of hoe heet dat ook alweer) …. Ja, dan rijd je premium.
Standaard en op de meeste wagens die je ziet rondrijden op de wegen zit dit er gewoonweg niet op.
Standaard is het ook maar gewoon mager en kommer en kwel.
Het verschil in eenvoud bij het navigeren over grote afstanden is toch echt wel een pre... Dat mag wat mij betreft zeker premium worden genoemd. Je kan in een premium automerk stappen en je vervolgens (met je gezin in de auto) op de route naar je vakantiebestemming enorm frustreren over het opladen. Dan is het premium gevoel snel weg.
Lendensteun en automatisch neerklapbare achterstoelen zijn er wel in mijn MY.
Ik refereerde dan ook naar de Plaid. De Plaid X start bij 145.000 en dan mag je toch wel premium verwachten toch in 2023?
Ik gebruik zelfs met mijn Tesla een andere app om mijn reis uit te stippelen (abetterrouteplanner). Als je de navigatie van Tesla moet volgen ben je beperkt tot het Tesla netwerk. Voor het merendeel maakt het niet uit welk logo op die laadpalen staat, als het maar in hun kraam past.Ja, dat netwerk, waarop toch nog altijd het logo van Tesla staat, maar waarbij vooral de extra features enkel voor een Tesla aanwezig zijn.
Het verschil in eenvoud bij het navigeren over grote afstanden is toch echt wel een pre... Dat mag wat mij betreft zeker premium worden genoemd. Je kan in een premium automerk stappen en je vervolgens (met je gezin in de auto) op de route naar je vakantiebestemming enorm frustreren over het opladen. Dan is het premium gevoel snel weg.
Of in je niet premium Tesla stappen (de prijs is m.i. momenteel ook niet premium), en genieten van de range die ook op de snelweg goed blijft, en zonder na te denken via deze premium laders op je bestemming aankomt. Dan weet ik wel wat een premium gevoel geeft.
Premium is niets tastbaars, het is een gevoel. En dat gevoel kan door heel veel dingen worden verpest.
Hun verdienmodel snap ik maar al te goed maar het argument om voor een Tesla te gaan wegens het laadnetwerk is verdwenen. Als ze meer suc's kunnen bouwen daardoor dan komt dat ook ten goede van de andere merkenToch spijtig dat je dit niet snapt. Niet-tesla's betalen meer en zorgen er daarmee ook voor dat Tesla meer SuC's kan bouwen en daarmee wordt het voor Tesla eigenaren een nog groter pluspunt.