Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.

Sorry, maar ik ben het wel echt eens. Zelfs in de plaid heb je niet echt premium stoelen en dat voor dat bedrag.

Geluidisolatie is ook maar magertjes.
Geen goede park assist
Geen softclose in alle deuren
Geen geventileerde stoelen
Geen zonnescherm in de ramen of het dak of het achterraan
Geen electische in hoogte verstelbase gordelspanner
Geen lende steun in de stoelen
Geen automatisch neerklapbare of omhoogkomende achterstoelen/steunen, etc.
Geen Carplay of Android Auto en verder dus zinloos scherm met enkel een paar zeer matige Tesla implementaties van apps
Geen matrix verlichting
Geen beam shaping


Dat is enkel wat ik zo even snel direct bij me op komt.
 
Sorry, maar ik ben het wel echt eens. Zelfs in de plaid heb je niet echt premium stoelen en dat voor dat bedrag.

Geluidisolatie is ook maar magertjes.
Geen goede park assist
Geen softclose in alle deuren
Geen geventileerde stoelen
Geen zonnescherm in de ramen of het dak of het achterraan
Geen electische in hoogte verstelbase gordelspanner
Geen lende steun in de stoelen
Geen automatisch neerklapbare of omhoogkomende achterstoelen/steunen, etc.
Geen Carplay of Android Auto en verder dus zinloos scherm met enkel een paar zeer matige Tesla implementaties van apps
Geen matrix verlichting
Geen beam shaping


Dat is enkel wat ik zo even snel direct bij me op komt.
Lendensteun en automatisch neerklapbare achterstoelen zijn er wel in mijn MY.
Matrixverlichting ook, maar nog niet actief.
Geluidsisolatie is al heel performant. Nog beter zou te veel aan gewicht opleveren wellicht.
Carplay of android auto is een politiek verhaal. Politiek die Tesla gekozen heeft is dat hun besturingssysteem dit overbodig maakt (of zal maken). Kan je over discussiëren natuurlijk.
 
Lendensteun en automatisch neerklapbare achterstoelen zijn er wel in mijn MY.
Matrixverlichting ook, maar nog niet actief.
Geluidsisolatie is al heel performant. Nog beter zou te veel aan gewicht opleveren wellicht.
Carplay of android auto is een politiek verhaal. Politiek die Tesla gekozen heeft is dat hun besturingssysteem dit overbodig maakt (of zal maken). Kan je over discussiëren natuurlijk.
Bovendien toch wel een heel premium supercharger netwerk en premium software die lange trips, inclusief laden en informatie over bezetting, zoveel beter maakt.
 
Bedoel je het netwerk die nu voor alle merken opengesteld is? Daar hebben ze zichzelf mee in de voet geschoten want een belangrijk argument om een Tesla te kopen die nu verdwenen is.

Het openstellen van het netwerk is volledig in lijn met de missie, niet in strijd daarmee.

Als ik nu zie dat het marktaandeel in dit kwartaal een sprong naar 20% maakt in Europa denk ik dat oa de superieure efficiëntie, kostprijs en de leverbaarheid zwaarder wegen dan een exclusief laadnetwerk.
 
Last edited:
Sorry, maar ik ben het wel echt eens. Zelfs in de plaid heb je niet echt premium stoelen en dat voor dat bedrag.

Geluidisolatie is ook maar magertjes.
Geen goede park assist
Geen softclose in alle deuren
Geen geventileerde stoelen
Geen zonnescherm in de ramen of het dak of het achterraan
Geen electische in hoogte verstelbase gordelspanner
Geen lende steun in de stoelen
Geen automatisch neerklapbare of omhoogkomende achterstoelen/steunen, etc.
Geen Carplay of Android Auto en verder dus zinloos scherm met enkel een paar zeer matige Tesla implementaties van apps
Geen matrix verlichting
Geen beam shaping


Dat is enkel wat ik zo even snel direct bij me op komt.
Moment, die opties zitten ook in geen enkele 3 en 5 serie, audi a4,a6, mercedes….
Toegegeven, je kan de meeste ervan op je wagen zetten mits (zeer) diep in de buidel te tasten.

Standaard en op de meeste wagens die je ziet rondrijden op de wegen zit dit er gewoonweg niet op.
Standaard is het ook maar gewoon mager en kommer en kwel.

Als dus premium wil zeggen de mogelijkheid tot personalisering en gigantische optielijsten, dan volg ik je maar dat maakt niet elke auto die van de band rolt en ziet rijden van dat merk premium.

Ik krijg geen premium gevoel van een 318 met wielschelen, het standaard stuurtje en eventueel nog wat opties. Als de bestuurder dan roept dat hij premium rijdt, moet ik vooral eens goed lachen.

Een leuk aangeklede M4 met alle toeters en bellen (dash leder, alcantara sportstuur, zetel koeling, ….) liefst nog uit de personal line (of hoe heet dat ook alweer) …. Ja, dan rijd je premium.
 
Bedoel je het netwerk die nu voor alle merken opengesteld is? Daar hebben ze zichzelf mee in de voet geschoten want een belangrijk argument om een Tesla te kopen die nu verdwenen is.
Ja, dat netwerk, waarop toch nog altijd het logo van Tesla staat, maar waarbij vooral de extra features enkel voor een Tesla aanwezig zijn.

Het verschil in eenvoud bij het navigeren over grote afstanden is toch echt wel een pre... Dat mag wat mij betreft zeker premium worden genoemd. Je kan in een premium automerk stappen en je vervolgens (met je gezin in de auto) op de route naar je vakantiebestemming enorm frustreren over het opladen. Dan is het premium gevoel snel weg.

Of in je niet premium Tesla stappen (de prijs is m.i. momenteel ook niet premium), en genieten van de range die ook op de snelweg goed blijft, en zonder na te denken via deze premium laders op je bestemming aankomt. Dan weet ik wel wat een premium gevoel geeft.

Premium is niets tastbaars, het is een gevoel. En dat gevoel kan door heel veel dingen worden verpest.
 
Bedoel je het netwerk die nu voor alle merken opengesteld is? Daar hebben ze zichzelf mee in de voet geschoten want een belangrijk argument om een Tesla te kopen die nu verdwenen is.
Nu kunnen alle EV's dus premium zijn!
Anyhow. Ik vind Tesla premium. Stevig aan de prijs, veel opties standaard meegeleverd, veel usp's, uniek entertainment systeem, technologische voorstand.

Vroeger betekende premium voor mij duits, oerdegelijke en nette afwerking, eindeloze optielijsten, snel, prijzig, etc. Is voor iedereen anders natuurlijk.
 
Daar hebben ze zichzelf mee in de voet geschoten want een belangrijk argument om een Tesla te kopen die nu verdwenen is.
Dat argument is ondertussen sowieso aan het verdwijnen. Net terug van wintersport in Frankrijk. Op heel wat aires staan nu laadpleinen die vergelijkbaar zijn met die van Tesla. 10-20 laadplaatsen. In Troyes stond zelfs aangegeven op de dynamische borden dat door een panne er geen werkende laadmogelijkheid was voor de volgende 30km. Als je dat al aangeeft, dan zegt dat veel over de beschikbaarheid als er geen panne is.

Hèt argument van Tesla is dat je er qua value for money niet omheen kan. Tenzij je wil betalen voor emoties, exposure, knopjes.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Bedoel je het netwerk die nu voor alle merken opengesteld is? Daar hebben ze zichzelf mee in de voet geschoten want een belangrijk argument om een Tesla te kopen die nu verdwenen is.
Toch spijtig dat je dit niet snapt. Niet-tesla's betalen meer en zorgen er daarmee ook voor dat Tesla meer SuC's kan bouwen en daarmee wordt het voor Tesla eigenaren een nog groter pluspunt.
 
Moment, die opties zitten ook in geen enkele 3 en 5 serie, audi a4,a6, mercedes….
Toegegeven, je kan de meeste ervan op je wagen zetten mits (zeer) diep in de buidel te tasten.

Standaard en op de meeste wagens die je ziet rondrijden op de wegen zit dit er gewoonweg niet op.
Standaard is het ook maar gewoon mager en kommer en kwel.

Als dus premium wil zeggen de mogelijkheid tot personalisering en gigantische optielijsten, dan volg ik je maar dat maakt niet elke auto die van de band rolt en ziet rijden van dat merk premium.

Ik krijg geen premium gevoel van een 318 met wielschelen, het standaard stuurtje en eventueel nog wat opties. Als de bestuurder dan roept dat hij premium rijdt, moet ik vooral eens goed lachen.

Een leuk aangeklede M4 met alle toeters en bellen (dash leder, alcantara sportstuur, zetel koeling, ….) liefst nog uit de personal line (of hoe heet dat ook alweer) …. Ja, dan rijd je premium.
Verdienste van Tesla is misschien wel dat ze van premium een commodity aan het maken zijn. Voor de basisprijs krijg je full option. Meteen is dat ook een bedreiging. Veel mensen willen betalen om niet met een commodity te hoeven rijden.
Toen ik 6,5 jaar geleden mijn MS kreeg, staken mensen de parkings over om te komen kijken. Op straat werd ik nagewezen.
Met mijn MY komen de buren zelfs niet meer kijken.
Ik vind dat zelf beter zo, maar bij veel mensen ligt dat anders.
De exposure van de MS indertijd heeft mij 3 maand twijfelen gekost alvorens te bestellen en na ontvangst vond ik dat het grootste nadeel.
 
Het verschil in eenvoud bij het navigeren over grote afstanden is toch echt wel een pre... Dat mag wat mij betreft zeker premium worden genoemd. Je kan in een premium automerk stappen en je vervolgens (met je gezin in de auto) op de route naar je vakantiebestemming enorm frustreren over het opladen. Dan is het premium gevoel snel weg.

Die ervaring is *zeker* premium maar met elke andere EV mogelijk met abetterrouteplanner.

Maar... dat zijn een paar dagen in het jaar. Vele premium opties die ik benoemde zijn dagelijks comfortverhogend.
 
  • Like
Reactions: Hayden
Lendensteun en automatisch neerklapbare achterstoelen zijn er wel in mijn MY.

Sorry, ik bedoelde geen lendensteun maar been ondersteuning. De stoelen in alle Tesla's zijn allemaal kort en ook in de nieuwe modellen eigenlijk niet geschikt voor lange mensen.

Bedankt voor het melden dat de stoelen in de Y kennelijk wel automatische naar beneden kunnen. Nu nog omhoog ;-). Natuurlijk, past niet in de prijsklasse van de Y.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ja, dat netwerk, waarop toch nog altijd het logo van Tesla staat, maar waarbij vooral de extra features enkel voor een Tesla aanwezig zijn.

Het verschil in eenvoud bij het navigeren over grote afstanden is toch echt wel een pre... Dat mag wat mij betreft zeker premium worden genoemd. Je kan in een premium automerk stappen en je vervolgens (met je gezin in de auto) op de route naar je vakantiebestemming enorm frustreren over het opladen. Dan is het premium gevoel snel weg.

Of in je niet premium Tesla stappen (de prijs is m.i. momenteel ook niet premium), en genieten van de range die ook op de snelweg goed blijft, en zonder na te denken via deze premium laders op je bestemming aankomt. Dan weet ik wel wat een premium gevoel geeft.

Premium is niets tastbaars, het is een gevoel. En dat gevoel kan door heel veel dingen worden verpest.
Ik gebruik zelfs met mijn Tesla een andere app om mijn reis uit te stippelen (abetterrouteplanner). Als je de navigatie van Tesla moet volgen ben je beperkt tot het Tesla netwerk. Voor het merendeel maakt het niet uit welk logo op die laadpalen staat, als het maar in hun kraam past.
Ik heb niet het gevoel van premium in een Tesla maar wel van een degelijk afgewerkte functionele auto, niets meer maar ook niets minder.
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Toch spijtig dat je dit niet snapt. Niet-tesla's betalen meer en zorgen er daarmee ook voor dat Tesla meer SuC's kan bouwen en daarmee wordt het voor Tesla eigenaren een nog groter pluspunt.
Hun verdienmodel snap ik maar al te goed maar het argument om voor een Tesla te gaan wegens het laadnetwerk is verdwenen. Als ze meer suc's kunnen bouwen daardoor dan komt dat ook ten goede van de andere merken🤷‍♂️