Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in de pers (NL/BE)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik hoor net wie het was, had een leuke borrel gehad een stukje verderop.
Zou ook knap zijn als je dit nuchter voor elkaar krijgt.

Blijkt dat Tesla rijders ook maar doodgewone mensen zijn met hun gebreken.

Afbeelding 932.jpg
 
Vandaag in het Parool: Amsterdams stroomnet kan elektrisch rijden prima aan.

Mooie foto met een witte en een blauwe Tesla taxi met bijschrift: 'Elektrische taxi's van Tesla in de Amsterdamse grachtengordel'.

Quote: Zo bleek de verwachting overdreven dat iedereen tegelijkertijd de auto oplaadt, elke avond weer en dat die helemaal vol moet. Daarbij komt: een deel van de autobezitters laadt de auto overdag op, op het werk. 'Tesla en Mitsubishi maken het al mogelijk in te stellen hoe laat het laden begint. Door te stimuleren dat het opladen wordt gespreid, voorkomen we dat we het net moeten verzwaren. En dat is in ieders belang, want die investeringen worden uiteindelijk betaald door de klant.'
 
Wel bijzonder om te zien hoe hardnekkig waterstof blijft hangen als tegenargument voor EV.

Ik denk dat de keuze voor waterstof bij velen een keuze tegen EV is.... en dat de issues rondom kosten / praktische bruikbaarheid / veiligheid van waterstof, en dat het geen alternatief voor EV maar een alternatief voor (een deel van) de batterij is er verder niet toe doen.
 
Ik denk dat de keuze voor waterstof bij velen een keuze tegen EV is....

Waarom zijn zo veel mensen zo uitgesproken tegen EV rijden? De reacties die je soms krijgt zijn tenenkrommend. Alsof je iemand kwaad doet door voor een EV te kiezen (behalve aandeelhouders van Shell dan). Ik snap dat niet zo. Is het de angst voor het onbekende? De bekende "who moved my cheese" houding die alle veranderingen structureel afwijst?
 
Waarom zijn zo veel mensen zo uitgesproken tegen EV rijden? De reacties die je soms krijgt zijn tenenkrommend. Alsof je iemand kwaad doet door voor een EV te kiezen (behalve aandeelhouders van Shell dan). Ik snap dat niet zo. Is het de angst voor het onbekende? De bekende "who moved my cheese" houding die alle veranderingen structureel afwijst?

Ik kan het wel begrijpen. Elektrisch rijden is een statement (milieu, lawaai, uitstoot, ...) dat ingaat tegen wat de man/vrouw die voor je staat zelf doet. Die heeft bijna steeds de reactie de eigen keuze te willen verantwoorden. Dat gebeurt meestal door elektrisch rijden negatief voor te stellen , bijvoorbeeld door te wijzen op de (vermeende) nadelen van EVs. De klassiekers zijn: prijs, laadproblemen en autonomie. In een uitzonderlijk geval komt de milieubelasting van de batterij aan bod. Heel vaak wordt volgehouden dat, in de eigen situatie, elektrisch rijden geen haalbare optie is.