Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla in Frankrijk aankopen

Hallo,

Ik weet dat er hier een post is over import uit Noorwegen, maar heeft iemand al het prijsverschil tussen Frankrijk en Belgie bekeken? Scheeld ongeveer 7000euro basis prijs.

Zou het interesant zijn om indien mogelijk auto in Frankrijk aan te kopen en te importeren?

mvg

Hallo,

Ik weet dat er hier een post is over import uit Noorwegen, maar heeft iemand al het prijsverschil tussen Frankrijk en Belgie bekeken? Scheeld ongeveer 7000euro basis prijs.

Zou het interesant zijn om indien mogelijk auto in Frankrijk aan te kopen en te importeren?

mvg

Dinsdag op de first tuesdays nog iemand gesproken die dat in eerste instantie had gedaan, maar daar uiteindelijk op teruggekomen is en zijn reservatie naar Aartselaar heeft over gezet.
de echte details weet ik niet. zijn zoon heeft ook een MS en zit hier op het forum. (PM PeDuvelt eventueel)

Hallo,

mvg

Het grote prijsverschil zit in de subsidie die je in Frankrijk krijgt en die onmiddellijk van de factuur wordt afgetrokken. Je moet hiervoor wel een domicilie adres hebben in Frankrijk. Als je auto aankoopt en invoert in België moet je die subsidie terug betalen. Het rondrijden van een Belg met Franse nummerplaten, geeft ook bepaalde problemen en in dat geval zou de auto zelfs in beslag genomen kunnen worden.

Het grote prijsverschil zit in de subsidie die je in Frankrijk krijgt en die onmiddellijk van de factuur wordt afgetrokken. Je moet hiervoor wel een domicilie adres hebben in Frankrijk. Als je auto aankoopt en invoert in België moet je die subsidie terug betalen. Het rondrijden van een Belg met Franse nummerplaten, geeft ook bepaalde problemen en in dat geval zou de auto zelfs in beslag genomen kunnen worden.

Ja, sommige opties zijn ook goedkoper, maar ... rest de vraag of de subsidie tegen de levering van volgend jaar nog van toepassing is !

Als bijkomend voordeel zou je natuurlijk geen boetes als "Fransman" ontvangen, maar misschien is het gewoon handiger om een gepersonaliseerde nummerplaat aan te vragen?

Als als jij mij een PM stuurt kan ik ervoor zorgen dat jij nog 1.000 euro korting in België krijgt, zo kom je toch al wat dichter in de buurt én met minder miserie !:biggrin:

ervaring?

Hey,

zijn er mensen met importervaring van een jonge tweedehands?(max 1j)
Mijn bmw 5 loopt ten einde tegen de zomer.
Ik zou graag een p85d aankopen of importeren.
Aangezien het op de vennootschap is wil ik graag de valkuilen weten voor de bvba in België.

Dan heb ik het vooral over verdoken kosten bij import en voordelen die wegvallen.
Wat met de 120% aftrekbaarheid van BTW. De bekening VAA? Zijn er andere addertjes onder het gras?

ik heb contact gehad met importeur in Brugge. Die zei me dat hij al 2 tesla's hd geïmporteerd voor klanten uit Duitsland.
hij beweert dat je hem zonder BTW aankoopt en dat je dan hier dezelfde BTW voorwaarden hebt. (120%?)
De termijn is 2 weken na betaling en de garaniet blijft europees.

Te mooi om waar te zijn?

Hey,

zijn er mensen met importervaring van een jonge tweedehands?(max 1j)
Mijn bmw 5 loopt ten einde tegen de zomer.
Ik zou graag een p85d aankopen of importeren.
Aangezien het op de vennootschap is wil ik graag de valkuilen weten voor de bvba in België.

Dan heb ik het vooral over verdoken kosten bij import en voordelen die wegvallen.
Wat met de 120% aftrekbaarheid van BTW. De bekening VAA? Zijn er andere addertjes onder het gras?

ik heb contact gehad met importeur in Brugge. Die zei me dat hij al 2 tesla's hd geïmporteerd voor klanten uit Duitsland.
hij beweert dat je hem zonder BTW aankoopt en dat je dan hier dezelfde BTW voorwaarden hebt. (120%?)
De termijn is 2 weken na betaling en de garaniet blijft europees.

Te mooi om waar te zijn?
120% btw terug trekken bestaat niet volgens mij.

Je kan wel de model S 120% inbrengen in de BVBA waarvan 100% aftrekbaar is en 20% op een speciale rekening wordt geboekt.
de BTW is waarschijnlijk 50% te recupereren.

120% btw terug trekken bestaat niet volgens mij.

Je kan wel de model S 120% inbrengen in de BVBA waarvan 100% aftrekbaar is en 20% op een speciale rekening wordt geboekt.
de BTW is waarschijnlijk 50% te recupereren.
Bedankt XFrank,

binnen enkele weken is het autosalon. Dan zal ik eens met het vrouwke gaan zien. Ik ben al tevreden dat ze mee is in het verhaal. Ze is nogal suv minded, maar Tesla doet toch dingen waar andere fabrikanten te lang met wachten. met de huidige dollar betaal je snel 140K voor een stevige p85/90d. Dat bezorgt me echt wallet anxiety. Daarom hopen om tegen mei 2016 een p85d te vinden van rond de 100K.

bedankt voor de info,
groeten uit Steendorp

- - - Updated - - -

Garantie is misschien wel europees, maar als ik mij niet vergis moet ie wel naar het land van origine voor herstellingen in garantie. (Weet niet meer in welk draadje ik dat gelezen heb. Ik geloof iets met doorverkoop van Model S naar Turkije)
Ja... Maar Turkije is toch een ander geval. Dat verhaal over import p85d uit NL naar Turkije waar er geen Tesla verkocht wordt. Die heeft een ongeval gehad op acc. Er is geen 3g in Turkije en men verkoopt ze er niet. Maar europees verwacht ik toch geen issues.