TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
Start a Discussionhttps://teslamotorsclub.com/tmc/tags/

Tesla introduceert boete voor supercharger bezet houden.

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by TimElectric, Dec 16, 2016.

1. TimElectric

TimElectric Member

Tesla introduceert per direct een boete van 35 eurocent per minuut voor het bezet houden van een Supercharger na het laden. De eerste 5 minuten worden kwijtgescholden als je hem binnen die 5 minuten wegzet. Betalen moet bij het volgende Service Center bezoek.
    Zie: Supercharger Idle Fee

Wat is jullie gevoel hierbij?

Ik denk dat het een goed concept is. Alleen ik vraag me af of de boete hoog genoeg is. 1 uur parkeren kost nog "maar" 21 euro...

• Like x 4
    • Informative x 2
  2. Benny-T

Benny-T Member

Het zal alvast helpen als AAGent speelt :p

• Like x 1
  3. FVO

FVO Active Member

Even advocaat van de duivel spelen:
    Ik kan me niet herinneren wanneer ik me met deze voorwaarde in de koop- of gebruiksovereenkomst van de SuC' s akkoord heb verklaard.

4. Xfrank

Xfrank Well-Known Member

#4 Xfrank, Dec 16, 2016
    Last edited: Dec 16, 2016
    Waarschijnlijk toen ze uw gordels gecontroleerd hebben;)
    Je zal ook niets getekend hebben bij de aankoop van de auto dat je levenslang gratis gebruik kan maken van de SuC.

5. Phil_BE

Phil_BE Member

ik zie de eerste workarounds all mensen die nadat hij vol zit de Super charger laadkabel ontkoppelen en lustig blijven staan.

Misschien moet erbij gezet worden dat je op SuC moet laden

6. KristofL

KristofL Member

Maar dat is natuurlijk niet te controleren door Tesla, tenzij ze al camera's gaan plaatsen.

7. Phil_BE

Phil_BE Member

idd maar mensen zijn creatief voor als ze iets moeten betalen ;(

8. NicoV

NicoV Member

Geen camera's nodig. DIfferentieel GPS is nauwkeurig genoeg, ze moeten gewoon geofencen.

Edit: zelfs zonder gps coverage is dead reckoning over korte afstanden nauwkeurig genoeg om te geofencen.

9. Merijn

Merijn Active Member

Zal mijn reactie uit het algemene draadje ook hier plaatsen (sorry voor de dubbeling, maar kan de andere niet meer verwijderen):

Goed dat Tesla er zo snel werk van heeft gemaakt.
    Ben benieuwd of dit afdoende zal zijn. Kan me ook voorstellen dat de types die nu bleven staan straks denken dat ze het recht hebben te blijven staan omdat ze ervoor betalen. Even een halfuurtje je auto laten staan kost immers 'maar' €10,50 (incl. BTW). Een PWC vergadering onderbreken voor x minuten auto wegzetten is waarschijnlijk duurder. :rolleyes:
    Maar 's nachts de auto aan de Supercharger laten staan, zal in ieder geval verleden tijd zijn. :)

• Like x 1
  10. Tazmanian

Tazmanian Member

Ik kan me vroeger ook niet herinneren dat ik er akkoord mee ben gegaan dat de prijzen van de benzine zomaar werden aangepast.

Op zich denk ik niet dat er hier enig probleem kan voordoen. Er verandert niets aan het gebruik van SuC. Alleen moet je nu betalen wanneer je de SuC voor een parkeerplaats gebruikt terwijl deze dat niet is.

Al denk ik wel dat ze eerst nog een melding zullen moeten maken via de wagen - waar je dan akkoord mee moet gaan - om iedereen goed te informeren. Niet iedereen zit op dit forum of leest de Tesla blog.

11. BjörnTM

BjörnTM Member

Ik vind het top. Superchargers zijn de ruggengraat van long range rijden en het is dus van groot belang dat ze niet te lang bezet gehouden worden. Elke maatregel die daarin helpt is er eentje.

• Like x 3
  12. ERvee

ERvee member

Mooie maatregel die de 'langparkeerders' echt wel gaat stimuleren om hun auto even weg te zetten.

• Like x 1
  13. BobbyKings

BobbyKings Silver

Beetje student maakt hier een valet business van. (Wel zonder bier)

• Like x 1
  14. daan

daan Product Owner

Gaat dit per direct in? Zullen ze nog wel wat moeten communiceren via de app/mail/ auto!

15. Basvdpoel

Basvdpoel Member

Vind het een goed idee. Had van mij nog wel wat extremer gemogen. Het is op doorreis echt vervelend als alle stalles vol zijn.

16. Glitch

Glitch Member

Is een beetje kort 5 minuten en ik heb de melding dat charging complete @ 100% eigenlijk vaker niet gehad dan wel. Nu maak ik zelf zelden gebruik van een suc maar mag wel wat langer of betere updates via de app.

17. GeekfromFRL

GeekfromFRL Member

Helemaal goed. Geweldig hoe snel tesla als bedrijf schakelt.

• Like x 2
  18. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Prima maatregel.
    Het innnen van de 'boete' via het volgende SeC bezoek verbaast me wel.
    Er rijdt een stijgend aantal auto's rond waar Tesla geen service meer aan wil uitvoeren. Dit zijn de door handige Harries opgeknapte schadewagens of exemplaren waarvan de systemen ge-jailbreakt zijn. Het zal toch niet zo zijn dat die eigenaren de dans ontspringen?
    (NB: het al dan niet gebruik kunnen maken van een SuC wordt bepaald door de configuratie in de auto, niet door het VIN o.i.d.)

19. CJA Hulskamp

CJA Hulskamp Active Member

Beetje magere actie vindt ik. Prijs te laag en het innen bij service wat vreemd.

20. Edi99

Edi99 Egbert Dijkstra

Mooi. Met name de snelheid waarmee dit wordt geïntroduceerd bevalt me wel. Kan me zo voorstellen dat Musk heef gezegd van wil zsm iets hebben dat werkt. Als dit niet voldoende oplevert zie ik nog wel een volgende stap, maar die zal wat meer programmeerwerk kosten - bv (tijdelijke) uitsluiten van laden bij herhaald wangedrag. En €21 per uur gaat echt wel werken, ook wel bij de PWC-types.... Zeker in NL. Avondje voetbal kijken zou je zo maar 30 euro extra gaan kosten..

• Like x 2

Share This Page