Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla introduceert boete voor supercharger bezet houden.

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla introduceert per direct een boete van 35 eurocent per minuut voor het bezet houden van een Supercharger na het laden. De eerste 5 minuten worden kwijtgescholden als je hem binnen die 5 minuten wegzet. Betalen moet bij het volgende Service Center bezoek.
Zie: Supercharger Idle Fee

Wat is jullie gevoel hierbij?

Ik denk dat het een goed concept is. Alleen ik vraag me af of de boete hoog genoeg is. 1 uur parkeren kost nog "maar" 21 euro...
 
Even advocaat van de duivel spelen:
Ik kan me niet herinneren wanneer ik me met deze voorwaarde in de koop- of gebruiksovereenkomst van de SuC' s akkoord heb verklaard.
 
Even advocaat van de duivel spelen:
Ik kan me niet herinneren wanneer ik me met deze voorwaarde in de koop- of gebruiksovereenkomst van de SuC' s akkoord heb verklaard.
Waarschijnlijk toen ze uw gordels gecontroleerd hebben;)
Je zal ook niets getekend hebben bij de aankoop van de auto dat je levenslang gratis gebruik kan maken van de SuC.
 
Last edited:
Zal mijn reactie uit het algemene draadje ook hier plaatsen (sorry voor de dubbeling, maar kan de andere niet meer verwijderen):

Goed dat Tesla er zo snel werk van heeft gemaakt.
Ben benieuwd of dit afdoende zal zijn. Kan me ook voorstellen dat de types die nu bleven staan straks denken dat ze het recht hebben te blijven staan omdat ze ervoor betalen. Even een halfuurtje je auto laten staan kost immers 'maar' €10,50 (incl. BTW). Een PWC vergadering onderbreken voor x minuten auto wegzetten is waarschijnlijk duurder. :rolleyes:
Maar 's nachts de auto aan de Supercharger laten staan, zal in ieder geval verleden tijd zijn. :)
 
  • Like
Reactions: S-19910
Even advocaat van de duivel spelen:
Ik kan me niet herinneren wanneer ik me met deze voorwaarde in de koop- of gebruiksovereenkomst van de SuC' s akkoord heb verklaard.

Ik kan me vroeger ook niet herinneren dat ik er akkoord mee ben gegaan dat de prijzen van de benzine zomaar werden aangepast.

Op zich denk ik niet dat er hier enig probleem kan voordoen. Er verandert niets aan het gebruik van SuC. Alleen moet je nu betalen wanneer je de SuC voor een parkeerplaats gebruikt terwijl deze dat niet is.

Al denk ik wel dat ze eerst nog een melding zullen moeten maken via de wagen - waar je dan akkoord mee moet gaan - om iedereen goed te informeren. Niet iedereen zit op dit forum of leest de Tesla blog.
 
Prima maatregel.
Het innnen van de 'boete' via het volgende SeC bezoek verbaast me wel.
Er rijdt een stijgend aantal auto's rond waar Tesla geen service meer aan wil uitvoeren. Dit zijn de door handige Harries opgeknapte schadewagens of exemplaren waarvan de systemen ge-jailbreakt zijn. Het zal toch niet zo zijn dat die eigenaren de dans ontspringen?
(NB: het al dan niet gebruik kunnen maken van een SuC wordt bepaald door de configuratie in de auto, niet door het VIN o.i.d.)
 
Mooi. Met name de snelheid waarmee dit wordt geïntroduceerd bevalt me wel. Kan me zo voorstellen dat Musk heef gezegd van wil zsm iets hebben dat werkt. Als dit niet voldoende oplevert zie ik nog wel een volgende stap, maar die zal wat meer programmeerwerk kosten - bv (tijdelijke) uitsluiten van laden bij herhaald wangedrag. En €21 per uur gaat echt wel werken, ook wel bij de PWC-types.... Zeker in NL. Avondje voetbal kijken zou je zo maar 30 euro extra gaan kosten..