Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla introduceert boete voor supercharger bezet houden.

This site may earn commission on affiliate links.
Maar hoe kijken jullie hier tegenaan?
Mijn mening:

Niks is erger dan op vakantie aankomen bij een volle SuC. Ik heb het tijdens de nacht eens in Luxemburg gehad op de terugweg, weliswaar door ICE's.
Als Tesla rijder moet je het goede voorbeeld geven. Uw wagen geeft aan hoe lang hij nodig heeft. Als de app niet goed werkt - heb ik nooit voorgehad - kan je nog steeds op uw horloge zien hoe laat het is. Als je dan nog te laat komt... moet je maar de idle fee betalen. Mag trouwens van mij een pak hoger liggen om mensen te ontmoedigen.

Bijkomend vind ik een goede etiquette dat je buitenlanders op doorreis voorrang geeft als je aan een volle SuC staat aan te schuiven voor uw dagelijkse laadbeurt.
 
Bijkomend vind ik een goede etiquette dat je buitenlanders op doorreis voorrang geeft als je aan een volle SuC staat aan te schuiven voor uw dagelijkse laadbeurt.
Maarre, mag ik als binnenlander die op tijd moet zijn voor zijn zakelijke bespreking dan ook voordringen?

Die etiquette zaken zijn niet houdbaar. De egoïsten en brutalen winnen het dan altijd van de mensen met meer fatsoen/empathie.
Zorgen voor voldoende stalls, continu door laten groeien van het aantal laadmogelijkheden en het ontmoedigen van 'misbruik' via financiële incentives zorgen er hopelijk voor dat het probleem beperkt blijft. Ga zo door Tesla, zou ik zeggen.

De Supechargers zijn helemaal niet bedoeld voor een dagelijkse beurt. dat doe je maar thuis -;).
Zie ook hier.

Behalve als je geen oprit hebt en de laadpalen vol met volgeladen PHEV's staan?
 
DF7A9BFF-3D5F-4883-AD65-035A7A652E30.png
Tijdens het Superchargen kwam ik bovenstaand plaatje tegen bij het inloggen op mytesla.com. Het kan dus gebeuren.

Koen
 
Vandaag gemerkt dat het tarief in Brugge € 0,80 / minuut is. Dat is een whopping € 48 per uur. Je moet natuurlijk geen plaats bezet houden, maar wat als je daar in het restaurant wat nuttigt en je kunt zien dat er nog heel wat stalls vrij zijn?
 
Vandaag gemerkt dat het tarief in Brugge € 0,80 / minuut is. Dat is een whopping € 48 per uur. Je moet natuurlijk geen plaats bezet houden, maar wat als je daar in het restaurant wat nuttigt en je kunt zien dat er nog heel wat stalls vrij zijn?
Dan vraag je iemand je plek bezet te houden, loop je even naar de stalls, verzet je de auto en schuif je aan bij het toetje. :)
 
Geldt de 'idle fee' ook als er nog Supercharger plaatsen vrij zijn?
Er worden kosten voor stilstaan (idle fees) berekend voor elke auto die bij een Supercharger staat als het laadstation nog voor ten minste 50% bezet is en het opladen is voltooid. De idle fees worden verdubbeld wanneer het station 100% bezet is.

'Idle Fee'
 
  • Like
Reactions: ebullio
Vol is vol, van mijn part mogen ze ook aanrekenen als je er alleen staat.
De melding dat hij bijna vol is, komt 30 tot 40 minuten op voorhand. je moet dan al een heel grote parking hebben, of enorm vol gefret zijn om het niet te halen. Als je op de locatie bent natuurlijk...
Ik zie soms gasten die wegfietsen of zelfs worden opgehaald door iemand anders. Of de ene tesla brengen en de andere komen halen.
de kans is groot dat die dan niet op tijd terug zijn..
Is het niet zo dat dat pas telt wanneer 50% van de stalls bezet zijn?

Dacht dat ik dat ergens las deze week
Idle fee van 0,20 bij 50% bezetting en 0,40 bij 80% oid?
Wanneer meer dan de helft vrij is dan zou de fee niet van toepassing zijn.

ik denk, 0.40€ per minuut bij 50% bezetting en 0.80€ per minuut bij 100% bezetting
 
Ik zie soms gasten die wegfietsen of zelfs worden opgehaald door iemand anders.
Ik zag dit vanmorgen in Oosterhout toevallig ook gebeuren.. dame van middelbare leeftijd in een P85+, sluit de auto aan, ze doet een belletje en een paar minuten later wordt ze opgehaald door een kennis/bekende/collega...
Laten we van het goede uitgaan en aannemen dat ze snel weer terug was... maar het doet toch op z'n minst vreemd aan bij een snellaadplek. :confused:
 
Ik zag dit vanmorgen in Oosterhout toevallig ook gebeuren.. dame van middelbare leeftijd in een P85+, sluit de auto aan, ze doet een belletje en een paar minuten later wordt ze opgehaald door een kennis/bekende/collega...
Laten we van het goede uitgaan en aannemen dat ze snel weer terug was... maar het doet toch op z'n minst vreemd aan bij een snellaadplek. :confused:
Idem in Heusden Zolder vandaag