Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla iPhone wireless QI charger houder 3D printed

Do you like the carkit

  • Yes

    Votes: 0 0.0%
  • Yes, but you need to finish it more professionaly

    Votes: 5 62.5%
  • No

    Votes: 3 37.5%
  • I want one too

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    8
This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal,
Na veel gepruts met bestaande houders heb ik uiteindelijk een 3D resin printer gekocht om (onder andere) een custom carkit te maken voor mijn telefoon.

IMG_2970.JPG

Ik had namelijk al eerder via een collega een PLA houder geprint, maar die smolt bij temp boven de 60 graden, en op dit moment haal je dat wel als de auto in de zon staat.
Daarom een resin printer (vloeistof) die niet op temperatuur print maar op UV uithard.

Eisen waren/zijn;
  1. Draadloos snelladen
  2. Hoesje hoeft er niet af en de telefoon moet er makkelijk in 'glijden'
  3. Moet er leuk uitzien
  4. Moet niet smelten in de zon
De houder wordt geplaatst op een Tesla Brodit steun links boven van het grote scherm.
Eerst maar eens mijn 3D CAD skills opgehaald en onderstaand ontwerp gemaakt.
Tesla logo erin, gaten op de juiste plek voor de Brodit montage (de printer is ongelofelijk maatvast)
Binnen een opening om de QI 3 spoels lader in te schuiven (Amazon Doco OLER 10 W Fast Qi Standard Charging Universal DIY 3 Compartment PCBA, EUR 11,95)

screen-shot-2018-07-08-at-12-13-08-png.315410

En vervolgens uitprinten. De printer was net te klein om hem liggend te printen, dus dan maar verticaal geprint. Liggend printen was waarschijnlijk in 1,5 uur wel klaar geweest en staand duurde 11 uur.

De eerste print was iets te krap (zag ik gelukkig al na een uur) en de tweede zie je op de foto's :D

Voor het mooie zou ik hem eerst moeten gronden en weer spuiten maar ik was ongeduldig en ik wilde eerst kijken of alles wel werkt de eerste paar weken. Dus dan maar 1 snel laagje zwart erover en alles in elkaar gezet.
Qi lader erin geschoven, schroefjes aandraaien en voila.

Voor de liefhebbers kan ik je de 3d file toesturen, werkt alleen op een telefoon van 74 mm breed en 9,5 mm dik (iPhone X moet hoesje). Aanpassen is makkelijk als je een beetje kan 3D tekenen.

qi.jpg


IMG_2550.JPG
IMG_2970.JPG
IMG_7378.JPG
IMG_7379.JPG
IMG_7381.JPG
 

Attachments

  • Screen Shot 2018-07-08 at 12.13.08.png
    Screen Shot 2018-07-08 at 12.13.08.png
    1.9 MB · Views: 218
Last edited:
  • Like
Reactions: Eriksc