Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Island Challenge - 5 september 2015

This site may earn commission on affiliate links.
Voor degenen die zich al hebben ingeschreven voor de Tesla Island Challenge: Jullie gaan een prachtige route rijden! Voor diegenen die zich nog niet hebben ingeschreven: Meteen alsnog doen! :biggrin:

Afgelopen zaterdag heb ik samen met Remco (van Rally en Meer) de complete route gereden. Remco had de route uitgezet en wilde twee zaken controleren, namelijk of er geen fouten in het routeboek staan en of de hele route ook met een Tesla goed te doen is. En aangezien ik 5 september niet mee kan rijden (op vakantie met de Tesla), was het natuurlijk geen probleem om de route alvast eens te rijden.

Zonder nu al teveel details vrij te geven, moet ik zeggen dat ik echt verrast ben over de gereden route. Je krijgt een mooi beeld van Goeree-Overflakkee, de pittoreske straatjes en huizen, de prachtige natuur en de vriendelijke sfeer. Ook de verschillende route-beschrijvingen zijn, net als tijdens de E-rally, weer leuk, afwisselend en uitdagend.

Mocht je echt enthousiast worden van het eiland, let dan tijdens de rit goed op, je komt langs voldoende mooie huizen met een 'Te Koop' bord in de tuin. Ergens heb ik het idee dat er een makelaar in de organisatie zit... :D

Nog even een paar plaatjes, ik wens iedereen 5 september een mooie rally!

Ps. Nee, er staan (nu) geen fouten meer in het routeboek, en Ja, de rit is uitstekend te rijden met de Tesla, inclusief een nu toegevoegde melding voor Tesla's met luchtvering om die bij een bepaalde drempel niet op Low te zetten... :)


tesla-1.png
tesla-2.png
 
Heb me ook ingeschreven.. onze dochters konden niet op de E-rally en willen het nu "goedmaken"...

maar moet 180km heen, 140 rally en 180 terug.. theoretisch kan het op één lading.. maar ben toch maar op zoek naar alternatieven.. Op heenweg 30 min schademo in R'da en zo nodig ook nog eens op de terugweg.. Want als het echt 3,7kW is gaat dat het niet worden - is wel leuk voor de foto, madras is het dan ook.

Weet iemand hoe laat de rally begint ? dat stond niet in de mail..
 
Nogmaals, ik heb zojuist met de organisatie gesproken en die geeft aan dat het om 12 plekken om te snelladen gaat. Aangezien de E-Rally ook echt om de Model S draait neem ik ook aan dat ze wel weten dat 3,7 kw niet gaat werken.

ik wil graag even duidelijk stellen dat dit géén organisatie van E-Rally ( E-rally Toertocht voor volledig elektrische voertuigen ) is; en dat 'we' geen enkele band hebben met de organisatie.


Het is wel zo dat RallyEnMeer ook hier de route heeft uitgezet.