Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Island Challenge - 5 september 2015

This site may earn commission on affiliate links.
Heb me ook ingeschreven.. onze dochters konden niet op de E-rally en willen het nu "goedmaken"...

maar moet 180km heen, 140 rally en 180 terug.. theoretisch kan het op één lading.. maar ben toch maar op zoek naar alternatieven.. Op heenweg 30 min schademo in R'da en zo nodig ook nog eens op de terugweg.. Want als het echt 3,7kW is gaat dat het niet worden - is wel leuk voor de foto, madras is het dan ook.

Weet iemand hoe laat de rally begint ? dat stond niet in de mail..

09.30 – Welkomstwoord
10.00 – Start rally en opening Energy Festival
12.30 – Lunch (tijdstip afhankelijk van schema rally)
15.00 – Finish rally (eerste deelnemer)
16.00 – Mogelijkheid tot kennismaken met powerkiten
17.30 – Prijsuitreiking
17.40 – BBQ
19.30 – Einde programma
 
Wij gaan ook en gaan de avond ervoor al in de buurt overnachten op een plaats waar ik kan laden. Dan kunnen we 'vol' vertrekken en na afloop liggen de superchargers van Oosterhout en Aartselaar op 90 en 110 km afstand. Beide zijn de goede richting, dus dan moet het zeker wel lukken. Nu alleen nog een hotel in de buurt vinden waar ik kan laden...

oei .. dan moet ik eens kijken of het wel "kan"... wou nog last minute inschrijven.. maar ik zie niet meer veel activiteit op het forum, en de facebook-pagina is precies al in vakantie :)
 
Hier in Zierikzee nog gratis zonnestroom genoeg , kan eventueel gelijktijdig, 3 wagens met rode adapter = 50 km per uur bijladen en 1 wagen op mijn 32a evbox met 100 km per uur mits duo lader! Dus edi en frank...

Ps suc amsterdam 160 suc oosterhout 90, of via zevenbergen 80km, suc aartselaar 95km
 
Er zijn diverse chademo's in R'dam en omstreken, oa van Total. Even op Schiphol bij Total gevraagd hoe dat werkt: binnen code vragen, 4 Euro voor 10 minuten laden..
Ook is er ANWB - maar ja, met openingstijden -;). Zierikzee, Oosterhout is nogal om als je ri Haarlem moet.. Ach, we komen er wel uit. Dank voor het aanbod, wellicht toch een goed alternatief.

Hier in Zierikzee nog gratis zonnestroom genoeg , kan eventueel gelijktijdig, 3 wagens met rode adapter = 50 km per uur bijladen en 1 wagen op mijn 32a evbox met 100 km per uur mits duo lader! Dus edi en frank...

Ps suc amsterdam 160 suc oosterhout 90, of via zevenbergen 80km, suc aartselaar 95km
 
Voila, heb mij net ingeschreven hiervoor met de Roadster.
hopelijk ben ik nog niet te laat.
het is 113 km van bij mij thuis naar de Start en de rit zou 140km langs zijn.
dat maakt dus zo'n 370 km en in theorie is dit net evenveel als de limiet van de roadster in range mode.
Maar zal dus beter hier en daar wat bijladen.
Ik dacht aan het Vandervalk hotel in Middelburg waar een 32a charger staat als ik juist ben.
Kunnen we meteen daar een ontbijtje meepikken terwijl de wagen laadt

ik zie dat er ook een 32a laadpunt is in Landal Greenparks te Burgh-Haamstede. Iemand ervaring met dat laadpunt ? Is dat toegankelijk ?
 
Last edited:
Ik dacht aan het Vandervalk hotel in Middelburg waar een 32a charger staat als ik juist ben.
Kunnen we meteen daar een ontbijtje meepikken terwijl de wagen laadt
Klopt. Eén grote lader met drie aansluitingen (32A type 2 (waarschijnlijk nog meer vermogen, maar voor mijn model S was dit de max), en volgens mij CSS en Chademo).
Daarnaast nog een lolo. Geen idee hoeveel vermogen die levert, ik gok 16A 1-fase.
 
ik zie dat er ook een 32a laadpunt is in Landal Greenparks te Burgh-Haamstede. Iemand ervaring met dat laadpunt ? Is dat toegankelijk ?

Deze is beschikbaar, en te activeren met TNM-pas, heb er afgelopen vakantie regelmatig geladen! In het hotel is een restaurant waar je ondertussen wat kan drinken, of je kan een wandeling maken door het bos, het is maar wat je wilt :smile:
 
Hierbij een kort bericht van de organisatie:

Beste deelnemers aan de Tesla Island Challenge,

Zoals jullie reeds hebben vernomen, is er een samenwerking met Eneco om op 5 september speciaal voor jullie een tijdelijk Eneco Laadplein neer te leggen. Het doel van dit plein is om ervoor te zorgen dat jullie voorafgaand en na de rally de auto bij kunnen laden. Wij zijn ervan bewust dat het laadplein bij een volle bezetting niet de capaciteit heeft zoals jullie bij openbare laadpalen gewend zijn. We willen eenieder daarom adviseren om op de heenweg bij een laadpunt langs te rijden om zo vol mogelijk aan de start te verschijnen. De route van de rally is ongeveer 140km lang. Deze week ontvangen jullie van ons weer een digitale nieuwsbrief met daarin meer informatie over het tijdsschema, overnachtingsmogelijkheden, aanrijdroutes en laadmogelijkheden rondom het eiland.

Tot 5 september!
Organisatie Tesla Island Challenge
 
De organisatie heeft ook speciale deals met Center Parcs gemaakt waardoor je goedkoper kunt overnachten. Dan kun je op tijd aankomen en de auto daar nog 's nachts opladen.

1. Center Parcs Port Zelande****
Vrijdag 4 september t/m maandag 7 september (3 nachten)
Appartement Comfort (PZ733) 4 personen, 55m²
Regulier: € 389,- Aanbieding Tesla Island Challenge € 299,-
Meer informatie over de accommodatie

2. Center Parcs Port Zelande****
Vrijdag 4 september t/m maandag 7 september (3 nachten)
Appartement Comfort (PZ743) 6 personen, 80 m²
Regulier: € 599,- Aanbieding Tesla Island Challenge € 449,-
Meer informatie over de accommodatie

Voor beide aanbiedingen geldt: geen reserveringskosten à € 29,50 en geen voorkeurskosten à € 33,-. Deze aanbiedingen zijn alleen geldig indien er wordt geboekt via [email protected]