Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla lenen

This site may earn commission on affiliate links.
Beste,

Ik ben momenteel opzoek naar een tesla om te lenen van 2 tot 11 juli. Natuulijk voor een mooie vegoeding!
Ik ben namelijk erg fan geworden van Tesla sinds mijn laatste langere ritten met Tesla model s 90D. Ik heb dus al ervaring met tesla en de superchargers. Ik ga namelijk met mijn compagnon naar zuid Frankrijk rijden. Zelf ben ik 22 jaar oud en heb sinds mijn 17e heb ik mijn rijbewijs, dus ik heb deze 5 jaar. Is er Mischien iemand of ken je iemand die zijn tesla wilt uitlenen voor die data? Hier zal uiteraard betaald voor worden.
 
Ik vrees dat je je hoop toch wat zal moeten temperen.

Ik denk niet dat er veel mensen staan te springen om hun auto (of dat nu een Tesla is doet er niet toe) uit te lenen aan een wildvreemde op het internet.

Voor zover mijn beperkte kennis met verzekeringen reikt zijn die niet echt happig op jonge bestuurders over het algemeen, en ik kan me inbeelden dat ze een schadegeval zullen weigeren te dekken als de verzekerde zijn wagen heeft uitgeleend aan een onbekende (jonge) bestuurder.

Als je dit serieus bedoelt raad ik je aan om open te communiceren over de vergoeding en ook waar je je contractueel aan wil binden (boetes, schade, ...)

Ik wil nog heel even kwijt wat ik persoonlijk voel bij jouw berichten: Je hebt een oud topic gebumpt met 2 posts. Een nieuwe topic geopend en op 10 minuten tijd 3 berichten in gepost. Je komt naar mij daardoor heel ongeduldig over, en dat is niet het type persoon waar ik mijn auto aan zou toevertrouwen. Het is niet mijn bedoeling jouw post of idee af te breken, ik wil slechts delen hoe je naar mij persoonlijk overkomt.

Ik wens je veel success in de zoektocht
 
Ik vrees dat je je hoop toch wat zal moeten temperen.

Ik denk niet dat er veel mensen staan te springen om hun auto (of dat nu een Tesla is doet er niet toe) uit te lenen aan een wildvreemde op het internet.

Voor zover mijn beperkte kennis met verzekeringen reikt zijn die niet echt happig op jonge bestuurders over het algemeen, en ik kan me inbeelden dat ze een schadegeval zullen weigeren te dekken als de verzekerde zijn wagen heeft uitgeleend aan een onbekende (jonge) bestuurder.

Als je dit serieus bedoelt raad ik je aan open te communiceren over de vergoeding en ook waar je je contractueel aan wil binden (boetes, schade, ...)

mij wil nog heel even kwijt wat ik persoonlijk voel bij jouw berichten: Je hebt een oud topic gebumpt met 2 posts. Een nieuwe topic geopend en op 10 minuten tijd 3 berichten in gepost. Je komt naar mij daardoor heel ongeduldig over, en dat is niet het type persoon waar ik mijn auto aan zou toevertrouwen. Het is niet mijn bedoeling jouw post of idee af te breken, ik wil slechts delen hoe je naar mij persoonlijk overkomt.

Ik wens je veel success in de zoektocht
Bedankt voor je reactie!

Sorry ik ben nieuw met TMC excuses daarvóór. Ik begrijp ook dat niet veel mensen hier om staan te springen, ik ben zeker bereid om mij hier contractueel aan binden. Een borg betalen is voor mij ook geen punt.

Open communicatie over vergoedingen zag ik bij de voorwaarden staan dat we iet over geld mochten praten. Bovendien begrijp ik ook als mensen dit liever persoonlijk telefonisch willen bespreken.

Bedankt voor je feedback en ik begrijp je punt.

Mvg

Mike de Groot
 
lenen met vergoeding, klinkt als bibliotheek model ;-) grapje, ik vindt m grappig :D

enthousiaste is iets moois, bewonder ik altijd, maar wat @Wout_ hierboven ook benoemd is erg valide.

er zijn specifieke platformen waar autos (dus ook Tesla's) te huur worden aangeboden, heb je reden om deze niet te gebruiken?
 
Op snappcar vind ik er 6 beschikbaar in Utrecht voor 1100 of 1500 euro voor de periode. Check of buitenland verzekerd is. Vlakbij Naaldwijk eentje voor 1600. Op het forum veel leaserijders (nee, lang niet allemaal) die meestal niet mogen uitlenen. Succes!
 
  • Like
Reactions: Mike de groot
Tesla Huren | Gratis annulering | Gave Model B, S, 3, X & Y | Hurentesla.nl

Ik denk niet dat iemand zijn auto met waarde van meer dan €50.000 even gaat "lenen" aan iemand die hij niet kent maar die wel aangeeft ermee naar Zuid Frankrijk te gaan.

Kans op succes? Mijn best guess..... Zero.

Gewoon bij een regulier bedrijf huren. Lijkt me het verstandigst. (maar is natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rang)
 
Ook mijn idee, maar normaliter worden er geen auto's verhuurd aan personen jonger dan 25 jaar. Dat is een verzekeringsissue. Ik vermoed dat hij daarom op het forum vraagt om er 1 te lenen.

Ik heb ook wel eens voor een week een auto geleend van een vriend maar daar toen wel een aparte verzekering voor afgesloten. Dat was niet zo'n probleem (maar was >25 jaar).

Let op dat als je de auto uitleent en daar geld voor krijgt je effectief de auto verhuurd, en dat dat normaal uitgesloten wordt door de verzekering in de polisvoorwaarden.