Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla linken aan je onderneming?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik mag nog een paar weken wachten op onze nieuwe MX90D. Tijd van voorpret en heel veel inlezen op dit forum.
Ook tijd om na te denken over iets wat indirect met de auto te maken heeft, de link met je onderneming.

In ons geval hebben we bewust gekozen voor een Tesla omdat veel van de waarden achter Tesla (ondernemerschap, duurzaamheid, grote visie in praktijk brengen, etc) heel mooi aansluiten bij de waarden achter onze onderneming.
Omdat wij echter geen zonnepanelen verkopen o.i.d. (we trainen en coachen leidinggevenden en ondernemers om meer uit hun team te halen) is die link voor de buitenwereld niet altijd direct duidelijk.

Nadat ik de eerste mensen in mijn netwerk verteld heb dat we in blijde ver-/afwachting zijn van onze Model X, merk ik dat sommigen dit heel logisch vinden en dat anderen wat moeilijk beginnen te kijken. Belangrijkste negatieve associatie is dat sommige mensen het 'duur' en 'patserig' vinden '(al formuleren ze dat wat vriendelijker :)).
Ik ben eigenwijs genoeg (niet voor niets ondernemer) om me daar niet teveel van aan te trekken, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de ervaringen op dit punt zijn van andere ondernemers sinds die Tesla zijn gaan rijden. Iemand die dat wil delen?

Dan een praktische beslissing in dezelfde categorie: ga ik de Model X (subtiel) laten beletteren? Ik neig er eigenlijk wel naar omdat ik zowel trots ben op mijn bedrijf als de X en het leuk vind die aan elkaar te verbinden. En de Tesla valt toch op :) Andere kant doet het wellicht wel iets af aan de uitstraling van de auto, of wakkert het de negatieve reacties extra aan...

Ook hier benieuwd naar ervaringen van mensen. Voegt het wat toe voor je bedrijf om de Tesla te beletteren? Of heb je er juist negatieve ervaring mee?
In een ander wat ouder draadje zag ik een aantal (mooie) voorbeelden van Model S in belettering. Zijn er al mensen met een X? Zo ja, foto delen = leuk
 
Als je je bedrijfsnaam op een auto zet heeft dat onmiddelijk consequenties voor je rijgedrag. Elke actie die op de weg geinterpreteerd kan worden als asociaal straalt direct negatief af op je merk. Dus als je een heer bent in het verkeer, plak 'm helemaal vol. Zoniet dan zou ik nog een keertje achter mijn oren krabben.
 
Als je je bedrijfsnaam op een auto zet heeft dat onmiddelijk consequenties voor je rijgedrag. Elke actie die op de weg geinterpreteerd kan worden als asociaal straalt direct negatief af op je merk. Dus als je een heer bent in het verkeer, plak 'm helemaal vol. Zoniet dan zou ik nog een keertje achter mijn oren krabben.

:) Helemaal waar! We rijden al jaren met belettering en kennen dit effect. Qua rijgedrag ben ik er niet zo bang voor, over het algemeen rijd ik erg relaxed. Denk nu dat het misschien nog preventief kan werken voor als mijn vrouw erin rijdt :))
 
Als je je bedrijfsnaam op een auto zet heeft dat onmiddelijk consequenties voor je rijgedrag. Elke actie die op de weg geinterpreteerd kan worden als asociaal straalt direct negatief af op je merk. Dus als je een heer bent in het verkeer, plak 'm helemaal vol. Zoniet dan zou ik nog een keertje achter mijn oren krabben.
Die van jouw heeft zeker geen stickers Paul:rolleyes:.
 
We bestickeren hier alle auto's en dus heeft mijn Tesla ook vrij opvallende reclame gekregen. We merken hier wel dat het een beetje een begrip in de regio is geworden. Hetzelfde geldt in deze regio voor Pure Energie/Raedthuys die met vrij opvallende Model S'en (en ik dacht in elk geval 1 Roadster) rondrijden.

Er is nog nooit echt iets negatiefs over teruggekomen. Volgens mij alleen een keer een klant die boos was rond een opzegging en daarbij ook het rijden in dure auto's moest noemen. Maar zo'n klant had ongetwijfeld iets anders gevonden als we geen bestickerd wagenpark hadden.

Ik denk wel dat het verschilt per branche. We zitten hier in de hosting/serverbeheer en dan wordt een Tesla wel wat meer gewaardeerd vaak. Ik zou het niet doen als je budgetcoach zou zijn, denk ik ;) Wellicht kan een creatieve geest toch een bestickering verzinnen die een link suggereert tussen jouw auto en je dienstverlening.
 
Wij waren een paar weken geleden bij de SuC Bordeaux en zagen daar deze X laden. Mijn vrouw moet normaalgesproken niets van die opsmuk hebben maar maakte hier een opmerking over dat ze dat wel mooi vond. Helaas kun je het niet al te goed zien op mijn foto.
Bordeaux.jpg
 
Bestickering is leuk als je een directe link hebt met energie/milieu/el.techniek.
Je kunt altijd wel een link verzinnen, maar als het er niet direct mee te maken heeft klinkt het meer als excuus dan promotie en vind ik het snel ver gezocht.

Onze Tesla is dus ook niet bestickerd. Hadden wij wel een directe link gehad, zou de overweging die @pvkeep reeds noemde ons waarschijnlijk nog steeds beletten te beletteren. Af en toe een keer het pedaal intrappen blijft leuk. Op eierschalen rijden niet.
 
Onze Tesla is dus ook niet bestickerd. Hadden wij wel een directe link gehad, zou de overweging die @pvkeep reeds noemde ons waarschijnlijk nog steeds beletten te beletteren. Af en toe een keer het pedaal intrappen blijft leuk. Op eierschalen rijden niet.
Ik heb 'High performance hosting' op de zijkant staan, dus dan kun je beter niet al te traag rijden om het nog geloofwaardig te houden :D
 
  • Funny
Reactions: STLL and Rick A.
Ik denk wel dat het verschilt per branche. We zitten hier in de hosting/serverbeheer en dan wordt een Tesla wel wat meer gewaardeerd vaak. Ik zou het niet doen als je budgetcoach zou zijn, denk ik ;) Wellicht kan een creatieve geest toch een bestickering verzinnen die een link suggereert tussen jouw auto en je dienstverlening.

Dank je wel en goed om te horen dat je ervaringen positief zijn. En eens dat er altijd wel mensen zijn die iets willen gebruiken om hun boosheid aan op te hangen. Daar laten we het niet vanaf hangen natuurlijk..
 
Wij waren een paar weken geleden bij de SuC Bordeaux en zagen daar deze X laden. Mijn vrouw moet normaalgesproken niets van die opsmuk hebben maar maakte hier een opmerking over dat ze dat wel mooi vond. Helaas kun je het niet al te goed zien op mijn foto.
View attachment 240406

Ben wel benieuwd hoe het er helemaal uitziet... Is in elk geval wat minder subtiel dan ik voor ogen had :)
 
Bestickering is leuk als je een directe link hebt met energie/milieu/el.techniek.
Je kunt altijd wel een link verzinnen, maar als het er niet direct mee te maken heeft klinkt het meer als excuus dan promotie en vind ik het snel ver gezocht.

Onze Tesla is dus ook niet bestickerd. Hadden wij wel een directe link gehad, zou de overweging die @pvkeep reeds noemde ons waarschijnlijk nog steeds beletten te beletteren. Af en toe een keer het pedaal intrappen blijft leuk. Op eierschalen rijden niet.

@Rick A: Wat maakt dat je belettering dan een excuus vindt? We hebben ook andere merken auto's rijden met belettering. Is dat voor jouw gevoel met een Tesla dan anders?

En misschien onderschat ik als 'nog-net-geen-Tesla-rijder' wel de neiging om eens wat harder te gaan dan mag :)
 
@Rick A: Wat maakt dat je belettering dan een excuus vindt? We hebben ook andere merken auto's rijden met belettering. Is dat voor jouw gevoel met een Tesla dan anders?
....
Voor mijn gevoel is een bedrijfsauto met aanschafwaarde van >100K inderdaad iets anders dan een Polo/Aygo/Citroen C1/etc. Publieke opinie is misschien een beetje bekrompen, maar is mijns inziens wel iets waar je rekening mee moet houden, aangezien het publiek jouw belettering ook daadwerkelijk ziet. Ongeacht of de publieke opinie gelijk heeft of niet. Laten we die discussie niet starten.

Maar trek je vooral niks aan van wat ik vind. Dat wijkt over het algemeen sterk af van de gevestigde orde.

En misschien onderschat ik als 'nog-net-geen-Tesla-rijder' wel de neiging om eens wat harder te gaan dan mag :)
Ik beschouw mezelf als een vlotte rijder. Volgens mijn zoon en dochter rijd ik altijd veeeeeel te langzaam. Mijn moeder vindt dat ik te snel rijd. Mijn vrouw vindt het niet leuk om naast me te zitten op besneeuwde wegen, maar klaagt verder weinig. Vlot optrekken bij een stoplicht vinden veel mensen asociaal. Zo heeft iedereen wel een mening over jouw rijstijl. Voor mij staat mijn bedrijfsreputatie los van mijn rijstijl/wagenpark. Ik zie geen noodzaak om die twee te koppelen, tenzij het direct meerwaarde biedt.

Bovendien denk ik dat je marketingbudget beter aan andere uitingen kunt spenderen. In het verleden reden al onze accountmanagers met stickers rond. Dat heeft geen enkele klant opgeleverd.
 
Heb mijn X ook volledig gewrapped in de kleuren van het bedrijf, maken pallets, niks met auto's of snelheid te maken, maar wel met duurzaamheid en daardoor dus ook de auto zo ingepakt. Erg veel commentaar krijg ik erop, voornamelijk positief, negatief houden mensen meestal voor zich. Maar doe het ook voor mezelf en mijn bedrijf...klanten vinden het altijd erg interessant en willen graag mee weten over wat de X nou kan etc. Uiteraard wordt er altijd verteld dat ze teveel betalen voor de pallets, maar ik zeg altijd als je je niet bekocht voelt aan het eind van het jaar is het ook niet te duur geweest...

Dus vooral doen zou ik zeggen!
IMG_0038.JPG
IMG_0039.JPG
FullSizeRender 7.jpg
 
  • Like
Reactions: EelkoV and CO2CLEAN
Ik denk dat het ook heel belangrijk is hoe je nieuwe klanten werft. Verwacht je dat mensen je auto zien en daardoor interesse hebben in je diensten dan is het een optie.
In mijn geval is het mond op mond reclame waardoor ik klanten krijg en heb ik besloten niks te doen met de naam.

Verder heb ik vroeger verhaal gehoord dat bedrijfsauto's vaker opengebroken werden omdat er toch vaak bedrijfsspulen in achterbleven.
 
  • Like
Reactions: EelkoV