Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla linken aan je onderneming?

This site may earn commission on affiliate links.
Wie durft er dit opplakken? :D
16729277_10212077593440907_3234731026161269688_n.jpg
 
  • Like
Reactions: EelkoV
Heb mijn X ook volledig gewrapped in de kleuren van het bedrijf, maken pallets, niks met auto's of snelheid te maken, maar wel met duurzaamheid en daardoor dus ook de auto zo ingepakt. Erg veel commentaar krijg ik erop, voornamelijk positief, negatief houden mensen meestal voor zich. Maar doe het ook voor mezelf en mijn bedrijf...klanten vinden het altijd erg interessant en willen graag mee weten over wat de X nou kan etc. Uiteraard wordt er altijd verteld dat ze teveel betalen voor de pallets, maar ik zeg altijd als je je niet bekocht voelt aan het eind van het jaar is het ook niet te duur geweest...

Dus vooral doen zou ik zeggen! View attachment 240462 View attachment 240463 View attachment 240464
Dank voor het delen! Dit is inderdaad een duidelijk voorbeeld van een beletterde Model X. En hoewel het iets uitbundiger is dan ik zelf zou doen, knalt het er wel af!
Ook leuk dat je ervaring gelijk aan mijn eerste indruk is: mensen vinden het leuk / gaaf of denken 'daar gaat mijn geld dus heen...'
 
Ik denk dat het ook heel belangrijk is hoe je nieuwe klanten werft. Verwacht je dat mensen je auto zien en daardoor interesse hebben in je diensten dan is het een optie.
In mijn geval is het mond op mond reclame waardoor ik klanten krijg en heb ik besloten niks te doen met de naam.

Verder heb ik vroeger verhaal gehoord dat bedrijfsauto's vaker opengebroken werden omdat er toch vaak bedrijfsspulen in achterbleven.

Wij krijgen ook bijna uitsluitend klanten door mond tot mond reclame (heb mond op mond wel eens geprobeerd, maar werd niet op prijs gesteld :) ) dus dat zou niet de reden zijn.
Toch heb ik gemerkt dat het indirect wel mee kan spelen. Hoewel we landelijk werken doen we ons meeste werk in Midden Nederland. Daar heb ik al meerdere malen bij een kennismaking gehoord dat mensen ons wel eens ergens hadden zien rijden / staan.

Over vaker opengebroken had ik nog niet gehoord. Dat is de moeite van het checken nog wel waard.
 
Wij krijgen ook bijna uitsluitend klanten door mond tot mond reclame (heb mond op mond wel eens geprobeerd, maar werd niet op prijs gesteld :) ) dus dat zou niet de reden zijn.
Toch heb ik gemerkt dat het indirect wel mee kan spelen. Hoewel we landelijk werken doen we ons meeste werk in Midden Nederland. Daar heb ik al meerdere malen bij een kennismaking gehoord dat mensen ons wel eens ergens hadden zien rijden / staan.

Over vaker opengebroken had ik nog niet gehoord. Dat is de moeite van het checken nog wel waard.
Denk dat je de mond op mond gewoon wat meer moet oefenen..:p

Ik rij al wat jaren Tesla en kreeg in het begin wel eens een opmerking, maar uiteindelijk viel het mee. Was hier opnieuw bevreesd voor met de aanschaf van een Model X, maar nu durven ze helemaal niets meer te zeggen! Wij bestickeren onze auto's niet. Sommige klanten willen liever niet dat het personeel weet wie we zijn (Taxatiebureau). Dan is het niet handig om met een bestickerde auto te rijden.

Moet hierbij ook altijd denken het verhaal van iemand die ik ken die altijd graag een Mercedes S wilde rijden (merk doet er niet echt toe, gaat om het verhaal). De man droomde jaren lang van een grote auto, maar was bevreesd om de reactie van de klanten. Uiteindelijk na lang wikken en wegen toch besloten om de stap te nemen en verschrikkelijk spijt. Spijt dat hij dat niet eerder had gedaan. De goede klanten bleven en de slechte klanten (zeikerds en slechte betalers die hem veel tijd kosten en het minst opleverden) vonden hem ineens te duur haakten af. Dit was uiteindelijk de ideale manier gebleken om van die klanten af te komen.o_O
 
Ik heb er maar heel klein de bedrijfsnaam op staan, maar mijn klanten weten wel dat ik een Tesla rijd (zeker de klanten die ik in 2013 al had, toen was ik er tijdens het wachten best wel mee bezig ;) ). Nog geen negatieve reacties gehad. Ja, het lijkt (is) een dure auto. Maar als je dan vertelt hoe het zit met de fiscale voordelen, lage 'brandstof' kosten, en voordelen op wegenbelasting en onderhoud dan begrijpen ze dat je zo'n auto hebt besteld (en balen ze er soms van dat ze dat zelf niet hadden bedacht). Wij ontwikkelen software, en beweren dat op een slimme manier aan te pakken (waardoor gunstige prijs). Dan pleit het juist voor je dat je ook op andere vlakken slimme keuzes maakt.
Met Tesla is de uitstraling ook heel anders dan wanneer je een andere auto uit deze prijsklasse rijdt. En terecht.
 
  • Like
Reactions: EelkoV
Ik denk dat het afhangt hoe je jezelf wilt profileren en dat het weinig te maken heeft hoe klanten kunnen reageren op een gewoon dure auto, hoe je het ook went of keert. Wijzelf zijn een high-tech bedrijf dat op een innovatieve manier met innovatieve solutions organisaties helpt op het gebied van Informatie Beveiliging en anti-cybercrime. We komen ook vaak bij organisaties die incidenten hebben en wil men in de meeste gevallen geen ruchtbaarheid aan geven dat wij aanwezig zijn. Wij hebben dus voor Tesla gekozen voor het innovatieve, high-tech karakter wat ons bedrijfsprofiel past, maar hebben bewust voor geen belettering gekozen.
 
  • Like
Reactions: EelkoV
Sinds ik begon als freelancer (2009) heb ik altijd belettering op mijn voorgaande auto's ( <= € 45k ) gehad. Het heeft mij in elk geval een aantal flinke klanten opgeleverd -- reden waarom ik uiteindelijk heb besloten Google Adwords maar stil te leggen. Ik denk ook niet dat het "afbreuk" doet aan de auto; beauty is in the eye of the beholder, en zo vind ik bijvoorbeeld solid black afbreuk doen aan **iedere** auto, en zeker een Tesla ;)

Op mijn nieuwe Model S komt vanwege die reden dan ook zéker weer bedrijfsbelettering.

Artist's impression:

TeslaLogo.png


In het verlengde hiervan, wat mij opvalt is dat men hier er (vanzelfsprekend) geen enkel probleem mee heeft om (zakelijk) een Tesla te rijden die het dubbele, drie- of vierdubbele kost van een sjoemeldiesel, maar men zich er toch ergens een beetje voor "schaamt" om in een dergelijke auto voor te rijden. Ik vraag me af of men er dan ook moeite mee heeft als een makelaar of verzekeringsman in een dergelijke auto komt voorrijden? Ik zou het namelijk eerder verdacht vinden als zo iemand in een oud Opeltje komt voorrijden...
 
Denk dat je de mond op mond gewoon wat meer moet oefenen..:p

Had het nog niet als feedback op mijn eigen kunnen gezien. Dank voor de tip! :))

Moet hierbij ook altijd denken het verhaal van iemand die ik ken die altijd graag een Mercedes S wilde rijden (merk doet er niet echt toe, gaat om het verhaal). De man droomde jaren lang van een grote auto, maar was bevreesd om de reactie van de klanten. Uiteindelijk na lang wikken en wegen toch besloten om de stap te nemen en verschrikkelijk spijt. Spijt dat hij dat niet eerder had gedaan. De goede klanten bleven en de slechte klanten (zeikerds en slechte betalers die hem veel tijd kosten en het minst opleverden) vonden hem ineens te duur haakten af. Dit was uiteindelijk de ideale manier gebleken om van die klanten af te komen.o_O

Dat is ook een mooie manier om ernaar te kijken: de Tesla als magneet. Trekt de 'juiste' klanten aan en stoot de 'verkeerde' klanten af...
 
Ik denk dat het afhangt hoe je jezelf wilt profileren en dat het weinig te maken heeft hoe klanten kunnen reageren op een gewoon dure auto, hoe je het ook went of keert. Wijzelf zijn een high-tech bedrijf dat op een innovatieve manier met innovatieve solutions organisaties helpt op het gebied van Informatie Beveiliging en anti-cybercrime. We komen ook vaak bij organisaties die incidenten hebben en wil men in de meeste gevallen geen ruchtbaarheid aan geven dat wij aanwezig zijn. Wij hebben dus voor Tesla gekozen voor het innovatieve, high-tech karakter wat ons bedrijfsprofiel past, maar hebben bewust voor geen belettering gekozen.

Begrijpelijk. Bij ons is dat deels ook zo als we bij teams komen waar 'gedoe' is. Gelukkig doen we ook veel werk waar onze opdrachtgevers wel trots op zijn zoals begeleiden van snelle groei en management development bijvoorbeeld. Onze auto voor de deur wordt dus niet per sé gekoppeld aan 'problemen'. Misschien dan toch voor de kleine variant gaan zoals ook @gelden zegt.
 
In het verlengde hiervan, wat mij opvalt is dat men hier er (vanzelfsprekend) geen enkel probleem mee heeft om (zakelijk) een Tesla te rijden die het dubbele, drie- of vierdubbele kost van een sjoemeldiesel, maar men zich er toch ergens een beetje voor "schaamt" om in een dergelijke auto voor te rijden. Ik vraag me af of men er dan ook moeite mee heeft als een makelaar of verzekeringsman in een dergelijke auto komt voorrijden? Ik zou het namelijk eerder verdacht vinden als zo iemand in een oud Opeltje komt voorrijden...

Bij mij is het geen schaamte. We hebben de X vol overtuiging besteld en zullen er waarschijnlijk met net zoveel overtuiging in voor komen rijden. Alleen heb ik wel gemerkt dat ook de auto waarin je rijdt effect heeft op de omgeving. Positief en / of negatief. En ik was benieuwd wat zoal de ervaringen zijn, vandaar mijn vraag. En helemaal met je eens dat je als succesvolle ondernemer ook wel succes mag uitstralen (dat haal ik tenminste uit je laatste opmerking)!
 
  • Like
Reactions: Qualiture