Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla loaner/sixt rental gedurende onderhoud.

This site may earn commission on affiliate links.

Ik vind de Amerikaanse arrogantie echt stuitend. Is niet het eerste document dat soort van klakkeloos wordt overgehaald van de VS naar hier. Ook bij aanleveren auto naar SeC Engelse documenten en disclaimers. En bij ophalen / aftekenen service report hetzelfde verhaal.

Heb er in Duiven ook al wel opmerkingen over gemaakt.

Er zouden in Amsterdam toch ook juristen moeten zitten die weten dat dit niet kan?
Maar als ze Nederlandse documenten introduceren kan Big Brother in de US hen niet meer controleren...


Artikel 1 impliceert een Amerikaanse situatie waarin de verzekering op 'your vehicle' ook dekking biedt voor als je in een andere auto rijdt. In de Nederlandse setting is de eerste zin van dit artikel volledig irrelevant. De tweede zin zou in de Nederlandse setting inhouden dat de auto WA verzekerd is. Maar wellicht is 'minimal legal requirements' in NL wel breder uit te leggen als het door een bedrijf uitlenen van een auto met alleen WA als onverantwoord wordt gezien.

Artikel 2 is ook een fijne. Vaak loaners gehad en dan laat ik mijn vrouw daar toch ook echt wel in rijden (net als in onze eigen MS). Maar volgens deze overeenkomst mag dat dus niet...
 
Last edited:
Er staat toch nergens dat jij aansprakelijk bent voor schade? Behalve dan wanneer jij niet netjes met het voertuig om gaat.

Er staat dat je de auto in dezelfde staat als ontvangen moet inleveren. Dus als je schade hebt zul je de auto zelf (op jouw kosten) moeten laten repareren alvorens hem terug te brengen.
Hou je je niet aan die voorwaarde dan wordt je wel degelijk aansprakelijk gehouden voor de kosten/schade van het je niet aan die voorwaarde houden.
 
@ Hans Noordsij in Amsterdam hebben ze al wel de vertaling gemaakt. Hier wordt de overeenkomst in het NL aangeboden en onze verzekering (Delta Loyd) gaat dus niet automatisch over op de loaner. Op een auto van het huurbedrijf (Sixt) zit een eigen risico van 1000Euro en dan wel all risk verzekerd. Ben geen jurist maar neem aan indien ik de leen Tesla kort zou rijden ik aansprakelijk ben en kan dit risico afkopen door bij mijn eigen verzekeraar het Casco gedeelte onder te brengen.
Het was ook niet wat ik verwachtte en daarom hier op het forum gezet zodat een ieder zijn/haar afweging kan maken.
 
@ Hans Noordsij in Amsterdam hebben ze al wel de vertaling gemaakt. Hier wordt de overeenkomst in het NL aangeboden en onze verzekering (Delta Loyd) gaat dus niet automatisch over op de loaner. Op een auto van het huurbedrijf (Sixt) zit een eigen risico van 1000Euro en dan wel all risk verzekerd. Ben geen jurist maar neem aan indien ik de leen Tesla kort zou rijden ik aansprakelijk ben en kan dit risico afkopen door bij mijn eigen verzekeraar het Casco gedeelte onder te brengen.
Het was ook niet wat ik verwachtte en daarom hier op het forum gezet zodat een ieder zijn/haar afweging kan maken.

Het laat mij (ook) niet los en heb daarom onderweg en tussendoor ;) de vraag even uitgezet bij het Hoofdkantoor in Amsterdam. Daar pakt men dit op en ik krijg een telefoontje terug. Dat wacht ik even af. Natuurlijk laat ik het direct hier weten.

Het is te belangrijk om te laten rusten.
 
Wellicht dat deze opzet ook te maken heeft met de verzekering die Amerikanen standaard bij hun Creditcard / autoverzekering hebben. Een deel zit aan de auto, en een deel (waarschijnlijk dus casco) zit aan de persoonlijke verzekering. Als zij een auto huren dan is een deel van de verzekering ook al afgedekt.
Ik heb al een keer een auto van een vriend in de V.S. mogen lenen, maar durfde dat uiteindelijk niet aan omdat er toch een grijs gebied in de verzekering zat....
Als de beleidsmakers dan die info transplanteren op onze situatie (wat hierboven ook al gesuggereerd wordt), en er van uit gaan dat iedereen een persoonlijke verzekering heeft die het restant dekt, dan wil ik niet de eerste zijn die een schade meemaakt met een loaner...
Ik denk overigens dat het niet lang duurt voordat Tesla ons hier (ongetwijfeld naar tevredenheid) over informeert...
 
Ik ben net teruggebeld door Tesla . De boodschap was dat de auto', zoals op het ondertekende formulier staat, alleen WA verzekerd is. Ik heb nogmaals uitgelegd dat dat een groot probleem is en het wordt nu een niveau hoger uitgezet. Men begrijpt het probleem en dat is hopelijk het begin van een oplossing. Ik heb de suggestie gedaan iets met het collectieve contract, waarop dan de WA dekking loopt, te doen. Ik hoor weer, wordt vervolgd. .
 
Eerder werd gezegd dat de verzekering bij Delta Lloyd geen dekking geeft.

Daar was ik van uitgegaan maar heb voor de zekerheid even gekeken voordat ik verdere acties zal onderzoeken.

Tot mijn verbazing en opluchting kwam ik dit tegen:

Schermafbeelding 2015-10-08 om 09.01.21.png


Dus achteraf gezien een storm in een glas water, of deze informatie, die ik haalde van de website van Delta Lloyd Exclusief autoverzekering, klopt niet maar dan hoor ik het graag.

(Overigens staat mijn MS voor begin november voor 4 dagen voor drivetrain, winterwielen, eerste inspectiebeurt, laatste controle voor einde garantie e.d. en ik had me al voorgenomen om de Leaf maar te nemen en Fastned te activeren. Ik heb wat meetings op die dagen in het land. Maar hoeft dus niet. Vanochtend zal ik even hier bij Tesla recht zetten.)

Gelukkig dus maar.
 
Eerder werd gezegd dat de verzekering bij Delta Lloyd geen dekking geeft.

Daar was ik van uitgegaan maar heb voor de zekerheid even gekeken voordat ik verdere acties zal onderzoeken.

Tot mijn verbazing en opluchting kwam ik dit tegen:

View attachment 97145

Dus achteraf gezien een storm in een glas water, of deze informatie, die ik haalde van de website van Delta Lloyd Exclusief autoverzekering, klopt niet maar dan hoor ik het graag.

(Overigens staat mijn MS voor begin november voor 4 dagen voor drivetrain, winterwielen, eerste inspectiebeurt, laatste controle voor einde garantie e.d. en ik had me al voorgenomen om de Leaf maar te nemen en Fastned te activeren. Ik heb wat meetings op die dagen in het land. Maar hoeft dus niet. Vanochtend zal ik even hier bij Tesla recht zetten.)

Gelukkig dus maar.
Ik heb de voorwaarden van mijn DL polis er op nagekeken, en daar staat dit ook in. Vreemd dat dit bij Zuid5 anders zou zijn.
(dan moet de vervangende auto wel gelijkwaardig zijn, anders is deze niet verzekerd :tongue:)
 
Ik zie me al bij Tesla staan: Deze loaner voldoet niet want heeft en 30K lagere / hogere nieuwwaarde, en is dan niet verzekerd:wink:, heeft u nog een andere?

Maar idd wel jammer dat Zuid5 slechtere polisvoorwaarden heeft dan wij. Zou eigenlijk niet moeten kunnen.
 
Mooi Forum: heb het ook gevonden in de polisvoorwaarden van DL gewoon verzekerd. Gisteren per telefoon van DL te horen gekregen dat het niet verzekerd zou zijn. Nu teruggebeld en gewezen op hun voorwaarden en kreeg het antwoord "natuurlijk is dat verzekerd meneer"
Misschien wijzen verzekeraars standaard alles af tenzij je zelf kan aantonen met hun voorwaarden dat het wel gedekt is:wink:. Ga weer met een gerust hard op pad!
 
Mooi Forum: heb het ook gevonden in de polisvoorwaarden van DL gewoon verzekerd. Gisteren per telefoon van DL te horen gekregen dat het niet verzekerd zou zijn. Nu teruggebeld en gewezen op hun voorwaarden en kreeg het antwoord "natuurlijk is dat verzekerd meneer"
Misschien wijzen verzekeraars standaard alles af tenzij je zelf kan aantonen met hun voorwaarden dat het wel gedekt is:wink:. Ga weer met een gerust hard op pad!
Dus je zit ons hier een beetje bang te maken voor niets? ;)
 
Ik heb het ook even nagezien bij mijn verzekering van Turien & Co., deze kent soortgelijke voorwaarden:

"Indien het motorrijtuig wegensreparatie of revisie tijdelijk, mits voor gelijke doeleinden gebruikt, door eenander gelijkwaardig motorrijtuig vervangen wordt, geldt de verzekering medevoor het motorrijtuig dat het op de polis omschreven motorrijtuig vervangt. Aande verzekering kan geen recht op schadevergoeding worden ontleend, indien deschade is gedekt door een andere verzekering (al dan niet van oudere datum) ofdoor een andere verzekering gedekt zou zijn als deze verzekering niet bestond."

Toch goed om het even na te zien, het zou maar eens anders zijn en er gebeurt wat. Heb je toch een probleem!