Na meerdere gesprekken met Tesla medewerkers (service centrum, chat, telefoon) kan ik 1 ding concluderen: ze weten het zelf vaak ook niet. Ze spreken elkaar net te vaak tegen en gebruiken geen duidelijke stappenplannen bij probleemoplossing. De medewerkers proberen het ieder voor zich op te lossen.
Sinds ik gefocust werd op de ondoorzichtige processen (voornamelijk software updates en de bugs in de FSD/AP-software) en onduidelijk gedefinieerde processen (operations in fabrieken, operations Nederland/EU), kwam ik er al achter dat Tesla geen COO heeft. Lees de functiebeschrijving van een COO en daarna de nieuwsberichten over wat er mis gaat bij de fabrieken - het ontgaat mij daarom ook compleet waarom die keuze voor geen COO is gemaakt.
Dit gebrek aan grip op procedures baart mij grote zorgen - ik heb echt geen zin om een auto te hebben waar steeds maar weer wat ongrijpbaars mis mee is.
Wat voorbeelden die ik hoorde op het service centrum, terwijl ik in de wacht stond. Software-updates moet je gewoon op wachten (of er kan echt iets flink mis zijn, maar zal wel niet want kan niet getest worden), defecten zijn geen probleem (maar het valt wel op dat de klacht vaker voorkomt), zelf-sturende functies mogen fouten bevatten omdat in beta is (maar wel toegeven dat het wel erg duur is voor iets dat je beter niet kan gebruiken), een batterij die leger is dan verwacht komt omdat de eigenaar teveel op zijn app had gekeken (van een sneeuwvlokje bij de batterij wist hij niks, dus het was het herhaaldelijk controleren), etc. Allemaal tekenen dat operations totaal niet op orde is en de medewerkers er maar het beste van maken.
Valt meer mensen dit op? Kunnen we hier wat aan doen via bijvoorbeeld de Tesla motors club?
Sinds ik gefocust werd op de ondoorzichtige processen (voornamelijk software updates en de bugs in de FSD/AP-software) en onduidelijk gedefinieerde processen (operations in fabrieken, operations Nederland/EU), kwam ik er al achter dat Tesla geen COO heeft. Lees de functiebeschrijving van een COO en daarna de nieuwsberichten over wat er mis gaat bij de fabrieken - het ontgaat mij daarom ook compleet waarom die keuze voor geen COO is gemaakt.
Dit gebrek aan grip op procedures baart mij grote zorgen - ik heb echt geen zin om een auto te hebben waar steeds maar weer wat ongrijpbaars mis mee is.
Wat voorbeelden die ik hoorde op het service centrum, terwijl ik in de wacht stond. Software-updates moet je gewoon op wachten (of er kan echt iets flink mis zijn, maar zal wel niet want kan niet getest worden), defecten zijn geen probleem (maar het valt wel op dat de klacht vaker voorkomt), zelf-sturende functies mogen fouten bevatten omdat in beta is (maar wel toegeven dat het wel erg duur is voor iets dat je beter niet kan gebruiken), een batterij die leger is dan verwacht komt omdat de eigenaar teveel op zijn app had gekeken (van een sneeuwvlokje bij de batterij wist hij niks, dus het was het herhaaldelijk controleren), etc. Allemaal tekenen dat operations totaal niet op orde is en de medewerkers er maar het beste van maken.
Valt meer mensen dit op? Kunnen we hier wat aan doen via bijvoorbeeld de Tesla motors club?