Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model 3 gebroken glas

This site may earn commission on affiliate links.

BoTe

New Member
Nov 4, 2022
2
1
NL
Goedenmorgen!

Ik ben mij aan het orienteren op het tinten van de ramen achter. Echter is het bekend dat er een scheur in het achterraam kan ontstaan, dit kan ook zonder tint ontstaan volgens berichten. Mijn model 3 komt uit eind 2019 en het schijnt dat die daar ook nog gevoelig voor zijn.

Nu is het zo dat er verschillende verhalen rondgaan over de garantie mocht dit gebeuren en je hebt je achterraam getint.
Ik ben dan ook op zoek naar verhalen van Tesla model 3 owners die hun achterraam getint hadden toen ze een garantieverzoek indiende bij tesla over een gebroken achterraam.

Ben benieuwd!
 
Daarnaast blokkeert een goede tintfolie vrij weinig zicht van binnen uit,
Ik bedoelde zicht naar binnen toe. Wat betreft achterraam tinten als je zijramen doet omdat het anders vreemd oogt: mijn tint was heel licht (weet de waarde niet meer uit mijn hoofd), en dat maakt denk ik een verschil omdat die toch al amper opvalt. Succes met de keuze!
 
Je kan ook even kijken hoe je verzekering met ruitschade omgaat. Vaak is daar vriendelijke regeling voor (klein eigen risico, geen impact bonus/malus). En die voorwaarden zullen duidelijker zijn dan wat je van/over Tesla garantie vindt verwacht ik.
 
Heb zelf al langer dan 2 jaar folie op de achterruit zitten op mijn 2019 Model 3, geen problemen mee gehad. Denk ook niet dat het aan de folie ligt als deze ruiten spontaan barsten, waren er toen ook altijd genoeg die barstten zonder folie erop. En stel er zou toch een barst in komen, gewoon eerst de folie eraf halen of laten halen (altijd voorzichtig mee zijn vanwege de verwarmingsdraden) en daarna pas naar Tesla om te laten bepalen of het garantie is. De ruit moet er sowieso uit dus de folie ben je dan toch kwijt, beter dan geen risico nemen aangezien Tesla altijd vanalles probeert te bedenken om garantie te weigeren.

Waarom zou het achterraam willen tinten? Daar zie je al vrijwel niks door. Zijramen achter snap ik, maar achterraam?

Als je 20% tint pakt voor de achterruit dan lijkt het echt gewoon 1 geheel te zijn met het glas op het dak en dat staat veel mooier, vooral ook in combinatie met tint op de zijruiten. Standaard zie je in de achterruit heel duidelijk de scheiding tussen het lichtere deel en het donkere deel. Is tenminste de rede waarom ik het zo heb laten doen, heel tevreden mee. Je kunt van buiten veel minder goed naar binnen kijken inderdaad maar van binnenuit merk je het niet zo heel veel, nog altijd meer dan genoeg zicht.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp