Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla model 3 ingebroken ondanks sentry mode

This site may earn commission on affiliate links.
Praktisch gezien denk ik overigens dat er weinig personen zijn die zich hier aan houden.

Precies. Wordt verder ook niet op gecontroleerd tenzij er klachten over komen. Gewoon zorgen dat je de belangrijke dingen erop hebt staan zoals dus je auto. Als dan een stukje openbare weg erop staat is dit jammer maar onvermijdelijk zou ik dan zeggen. ;) Helaas is het tegenwoordig bijna noodzakelijk om camera's te hebben hangen. Je kunt alleen niet overal de camera's precies zo hangen dat ze helemaal niks van de openbare weg filmen. Zo lang je maar niet de tuin van de buren filmt lijkt me niets aan de hand. :) En ja.. met een Ring deurbel is het sowieso lastig aangezien die meestal naast je voordeur hangt welke toch vaak aan de kant van de openbare weg ligt. :p
 
Praktisch gezien denk ik overigens dat er weinig personen zijn die zich hier aan houden.[/QUOTE]

Sterker nog, de politie komt ingeval van recherche werk bij ons langs om opnames te bekijken en op HD meteen nemen
 
Waarschijnlijk ben je het slachtoffer geworden van relay attack, waarbij ze met geavanceerd apparatuur proberen het signaal van je sleutel die binnen ligt op te vangen en door te zenden naar de auto toe. Het voertuig ‘denkt’ dan dat de sleutel in de buurt is en ontgrendeld zich. Dit is eenvoudig te voorkomen door je sleutels te bewaren in een afgesloten blik, of door ze in een daarvoor bestemde hoes op te bergen.
LoJack Benelux - productinformatie KeyJack
 
Gezien het zeer korte bereik van de standaard pasjes is het nagenoeg onmogelijk om een pasje vanaf afstand te lezen en te versterken, dit zal praktisch gezien dus geen risico zijn.

Theoretisch zou dus het signaal van de telefoon gebruikt kunnen worden. Aangezien de auto alleen met de telefoon geopend kan worden als de app daadwerkelijk open staat (actief of in de achtergrond) volstaat het dus om de app volledig af te sluiten en zou de bluetooth zelf aan kunnen blijven staan want zonder de app gaat de auto niet open op basis van het signaal van je telefoon.
Als je dus de app uitschakelt en daarnaast pin-to-drive inschakelt dan wordt het risico wel heel sterk geminimaliseerd.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah
Gezien het zeer korte bereik van de standaard pasjes is het nagenoeg onmogelijk om een pasje vanaf afstand te lezen en te versterken, dit zal praktisch gezien dus geen risico zijn.
Relay attack is een serieus probleem bij de met name wat duurdere auto’s die voorzien zijn van key less entry.
Het beperkte vermogen van de handzender is voldoende om met geavanceerd apparatuur en antenne het signaal op te vangen.

en ja, dat lukt ook bij een Tesla:
 
Relay attack is een serieus probleem bij de met name wat duurdere auto’s die voorzien zijn van key less entry.
Het beperkte vermogen van de handzender is voldoende om met geavanceerd apparatuur en antenne het signaal op te vangen.

en ja, dat lukt ook bij een Tesla:

Tesla Model S en X wel aangezien die standaard een keyfob hebben. Dat signaal kunnen ze inderdaad opvangen en versterken. Bij de Model 3 is dit toch lastiger aangezien hierbij standaard geen keyfob aanwezig is en gebruik wordt gemaakt van bluetooth via app op je telefoon. Keycard kunnen ze niets mee op afstand, is gewoon een NFC chip, dat doet geen signaal uitzenden. Enige optie is bluetooth signaal van telefoon versterken. Je telefoon ga je natuurlijk niet in een blik leggen. ;)

Zoals @Mars2020 aangeeft, waarschijnlijk is app uitschakelen al voldoende om dit tegen te gaan. Dan kun je tenminste wel bluetooth blijven gebruiken voor andere dingen.
 
Relay attack is een serieus probleem bij de met name wat duurdere auto’s die voorzien zijn van key less entry.
Het beperkte vermogen van de handzender is voldoende om met geavanceerd apparatuur en antenne het signaal op te vangen.

en ja, dat lukt ook bij een Tesla:
Dat het een serieus probleem is en ook bij Tesla kan zal ik zeker niet ontkennen.

Zoals ik al aangaf zal het pasje zoals bij de M3 wordt gebruikt nagenoeg niet over deze afstand kunnen worden uitgelezen. Het pasje heeft zelf geen actief signaal en het bereik bij activeren is zeer beperkt. Als het pasje horizontaal ligt is het zelfs nagenoeg onmogelijk om de antenne in het pasje te activeren, daarnaast zal het pasje vaak vlak bij andere pasjes liggen waardoor door interferentie van de signalen geen bruikbaar signaal is te repliceren.
Met alleen bluetooth zonder openstaande app gaat de auto op basis van de telefoon ook niet open.
De vraag is dus of in dit filmpje de eigenaar de app open had staan of wellicht een keyfob in huis had.......
 
Officieel mag je de openbare weg niet in beeld brengen, tenzij dit onvermijdelijk is als je je prive terrein in beeld brengt.
https://www.politie.nl/themas/camer...itle-mag-ik-opnamen-maken-van-de-openbare-weg

Uw camera mag alleen opnamen maken van uw eigendom en in principe niet van de openbare weg. U mag namelijk alleen opnamen maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen en niet om de privacy van mensen, dieren, goederen te schenden. Maar als u bijvoorbeeld uw carport in beeld heeft en daarbij is het onvermijdelijk een deel van de stoep in beeld te hebben, is dit wel toegestaan. Enige overlap is namelijk soms onvermijdelijk. Wel bent u verplicht duidelijk zichtbaar te vermelden dat er camerabeveiliging aanwezig is. Bijvoorbeeld door een sticker of bordje bij de toegangsdeur.”

Praktisch gezien denk ik overigens dat er weinig personen zijn die zich hier aan houden.
Voldoet sentry mode hieraan?
Niet dat ik me er druk over maak, want privacy is volgens mij een achterhaald concept. Dat hebben we opgegeven toen we Internet omarmden.
 
Voldoet sentry mode hieraan?
Niet dat ik me er druk over maak, want privacy is volgens mij een achterhaald concept. Dat hebben we opgegeven toen we Internet omarmden.
Sentry is volgens mij net als andere dashcam’s en die voldoen officieel ook niet. Neemt niet weg dat er wel regelgeving is die in de praktijk oogluikend wordt gedoogd.
Nu is sentry mode iets anders dan een camera die achter in de tuin van de buren kijkt, er zit dus wel enige verschil in wat je in beeld brengt.
 
Dat het een serieus probleem is en ook bij Tesla kan zal ik zeker niet ontkennen.


De vraag is dus of in dit filmpje de eigenaar de app open had staan of wellicht een keyfob in huis had.......

In het filmpje is het een MS. Dus de klassieke Relay hack die elke auto van eender welk ander merk gevoelig aan is.

Wil wel eens een filmpje zien van een M3 die op dezelfde manier gestolen kan worden. Ik heb hier al veel reacties gelezen, maar ik heb nog geen enkel bewijs gezien dat iemand de M3 kan open krijgen/weg kan rijden op dezelfde manier. Ook de reden waarom Tesla een reward van $500.000 belooft voor iemand die met bluetooth de auto kan hacken. Bluetooth versterken/hacken is echt nog een stap ver voor de hedendaagse dieven.
 
Die pincode was initieel erbij gekomen voordat de Model 3 er was, dus dit is gewoon ook een mogelijkheid om extra te beveilingen voor als iemand je telefoon of keycard jat. Nogmaals, de model 3 kun je niet met een relay hack openen.
 
Die pincode was initieel erbij gekomen voordat de Model 3 er was, dus dit is gewoon ook een mogelijkheid om extra te beveilingen voor als iemand je telefoon of keycard jat. Nogmaals, de model 3 kun je niet met een relay hack openen.
Nogmaals: m.i. is hier gewoon de klink van de deur aangedrukt en deze heeft gewoon ontgrendeld omdat de telefoon te dicht bij de auto was. Het dichtklappen van de spiegels wijst op zich wel op eeen lock, maar zo lang de telefoon te dicht bij blijft/komt kun je de deur openen en dat is m.i. hier gebeurd, vandaar mijn advies om een keyfob te nemen en deze in een blikje te doen en de telefoon niet meer als sleutel te gebruiken, gezien de setting waarin dit is gebeurd. (of evt bluetooth in huis uitzetten en op de koop toe te nemen dat je  watch en andere bluetooth-koppelingen niet meer werken (wat voor mij geen optie zou zijn)). Dat het een relay was weiger ik ook te geloven.
 
Nou, mijn auto opent toch echt niet als mijn telefoon niet in de buurt van de bstijl is. Dus ik weet niet over welke afstand jij het dan hebt maar als in de app er staat dat hij "verbonden" is betekent dat nog zeker niet dat de auto te openen is zonder de telefoon mee te nemen.

Bij mij werkt hij niet eens als ik mijn telefoon in mijn kontzak hem zitten.
 
  • Like
Reactions: ScoopT
Ja maar de auto registreert de afstand, dus als hij binnen ligt is de telefoon automatisch te ver weg, of de auto moet tegen de muur aan geparkeerd staan waar aan de andere kant van de muur de telefoon ligt maar dan nog is het naar mijn idee niet mogelijk. Ik denk dat je er nooit achter gaat komen hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen.