Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Model 3 - Officiële trekhaak

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kreeg zojuist een e-mail van Tesla dat ik mijn model 3 order kon upgraden, naar een versie met een trekhaak

Beste klant,

Upgrade uw Model 3 bestelling door een trekhaak met 910 kilogram trekvermogen toe te voegen.

Indien u interesse heeft kunt u nu een upgradeverzoek indienen.

Met vriendelijke groet,

Prijs is 1090,- en trekgewicht van 910 kilogram.

Bijzonder is dat de trekhaak niet achteraf geïnstalleerd kan worden:

De trekhaak kan na levering van de auto niet achteraf worden gemonteerd.
 
Ik kreeg zojuist een e-mail van Tesla dat ik mijn model 3 order kon upgraden, naar een versie met een trekhaak



Prijs is 1090,- en trekgewicht van 910 kilogram.

Bijzonder is dat de trekhaak niet achteraf geïnstalleerd kan worden:

Ik heb de mail ook gehad. Neem aan dat de wagen dan nog gebouwd moet worden omdat het achteraf niet geplaatst kan worden...
 
Ik heb besteld op 12/04/2019

In eerste instantie een SR+, maar week later toch upgrade gedaan naar LR AWD.

Lakkleur Midnight Silver Metallic
18'' Aero velgen
Volledig zwart premium interieur
Autopilot

Ik kan mij ook voorstellen dat ze de trekhaak in bijvoorbeeld Tilburg onder de auto plaatsen. Aangezien de model 3 in USA niet met een officiële trekhaak geleverd kan worden toch?

Het niet achteraf kunnen plaatsen heeft volgens mij meer te maken met de registratie van de auto. Wordt die geleverd zonder trekhaak is het trekgewicht logischerwijs 0kg. Volgens mij is het in sommige landen in de EU lastig om daarna het trekgewicht nog aan te passen.

Dus zo lang die nog niet geregisterd is bij het RDW zou je nog wel kunnen upgraden. Ik heb i.i.g. nog geen VIN nummer of kenteken ontvangen.
 
  • Informative
Reactions: Bliksem
Mmmm...

Heb de mail met upgradeverzoek ook aangekregen. Doet me volgende besluiten: mijn bestelling van 04/04 zal dus nog niet gemaakt zijn... En ik die boten maar volgen

Die conclusie had ik ook (heb al VIN, deze maand leveren). Cancel betekend maanden vertraging bij mij.

Tenzij er gewoon een aantal met trekhaak op de boten staan !? (goedkeuring is van 18 maart) Maar ga ik niet gokken.
 
is de trekhaak afneembaar?
Lijkt mij wel, toch?

Wat is inbegrepen in een trekhaakpakket?
Het trekhaakpakket bevat: een trekbalk van hogesterktestaal, een verwijderbare kogel met een draagtas van gevoerd antislipmateriaal, een 13-polige kabelboom voor aanhangwagenelektronica, een trekhaak-ECU, een stofdeksel voor de adapter en het softwarepakket voor de tow mode.

Bestelling en levering - Model 3
 
maar de P staat op 20" velgen ipv 18"/19" en dus op andere banden

Waarom M3P geen trekhaak ? Hier maar even verder voor het overzicht.

The Tesla Model 3 Wheel and Tire Guide

Draagvermogen per band :
18" - 235/45-18, 98W > 750 kg
19" - 235/40-19, 96W > 710 kg
20" - 235/35-20, 92Y > 630 kg

Zit dus 240 kg verschil tussen de 18" en 20" aan de achterkant. Dat is voor de banden, voor de velgen is het een minder probleem zo te zien.
 
Ik heb een bestelling staan met FSD aan 5300€ (oude prijs) en had een upgradeverzoek ingediend om een trekhaak bij te nemen. Er stond op het upgradeverzoek 1080€ extra voor de trekhaak. Gisteren belt Tesla Delivery mij op dat ze FSD niet meer kunnen geven aan 5300€ als ik de trekhaak bijneem. Ik moet dus in feite nu 6400€ betalen voor FSD + nog eens 1080€ extra voor de trekhaak

Zijn er nog mensen in dit geval? Of zijn er die wel de oude FSD-prijs behouden?
 
Ik lees hier dat aantal mensen een mail hebben ontvangen voor de optionele trekhaak.
Heeft iedereen de mail ontvangen die een M3 in bestelling heeft staan?
Mijn M3 bestelling is 12 april gedaan maar heb geen mail ontvangen inzake de trekhaak.